Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بیمه مرکزی ایران درباره ورود شرکت‌های خصولتی به صنعت بیمه‌ای نیز گفت: ورود این شرکت‌ها خلاف قانون نبوده زیرا در بانک‌ها و شرکت‌های دیگر واگذار شده از دولت نیز، چنین روالی وحود دارد اما باید یک عزم اساسی برای خصوصی سازی واقعی در کشور شکل بگیرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، عبدالناصر همتی رئیس بیمه مرکزی ایران در برنامه تلویزیونی رودر‌رو در خصوص نقش دولت در بیم‌ها گفت: صنعت بیمه در یک دوره کاملا دولتی بوده و امروز طبق قانون، روند اجرای اصل44 در بیمه‌ها پیگیری شده تا بیمهها از دولتی بودن خارج شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امروز بر اساس آمارها، 70درصد بیمه‌ها از بدنه دولتی برون‌سپاری شده و تنها درصدی از بیمه‌های البرز و آسیا کماکان خصوصی‌سازی نشده و تقریبا 20الی 30درصد باقی مانده نیز توسط سازمان خصوصی‌سازی به‌زودی واگذار می‌شود.

همتی درباره ورود شرکت‌های خصولتی به صنعت بیمه‌ای نیز گفت: ورود این شرکت‌ها خلاف قانون نبوده زیرا در بانک‌ها و شرکت‌های دیگر واگذار شده از دولت نیز، چنین روالی وحود دارد اما باید یک عزم اساسی برای خصوصی سازی واقعی در کشور شکل بگیرد.

رئیس بیمه مرکزی ایران درخصوص اینکه بیمه‌ها 100درصد مطلوبیت مردمی را ندارد، تصریح کرد: طبیعتا هیچگاه این مطلوبیت بدست نمی‌آید اما صنعت بیمه جزو بهترین صنایع سرویس‌دهنده از نگاه مردمی بوده زیرا در حوادثی همچون پلاسکو، زلزله کرمانشاه، معدن یورت، قطار سمنان، حادثه هواپیما و آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی... بیمه جزو شرکت‌های سربلند بوده و توانسته در برابر تعهدات خود، پاسخگو باشد.

بیمه شخص ثالث

وی با اشاره به این موضوع گفت: در سال گذشته، صنعت بیمه حدود یک میلیون فقره خسارت پرداخت کرده که رقمی بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان مجموع هزینه پرداخت شده است.

همتی افزود: در مجموعه‌ای که چنین رقم برای یک میلیون نفر، خسارت اتومبیل پرداخت شده حتما در آن رضایت‌مندی وجود دارد اما در جامعه‌ای که مشکلات اقتصادی و اجتماعی کم نیست، در این شرایط بدون اینکه مشکلی ایجاد شده باشد این کار انجام شده و در آینده نزدیک تمامی مشکلات این حوزه نیز برطرف خواهد شد.

بیمه‌های درمانی

رئیس کل بیمه مرکزی ایران در اینباره افزود: بیمه‌های درمانی در حوزه وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه بوده ولی آنچیزی که به صنعت بیمه ارتباط دارد، بیمه‌های تکمیلی بوده که در سال گذشته حدود 6 هزار میلیارد تومان پرداختی از بیمه وجود داشته که تاکنون نارضایتی اعلام نشده است؛ از طرف دیگر باید عنوان شود که بیمه ایران بدون آنکه حق بیمه جانبازان را وصول کرده باشد، هزار و 800 میلیارد تومان هزینه معالجات بیمارستانی این افراد را پرداخت کرده است.

بیمه‌های تکمیلی

وی تصریح کرد: این بیمه‌ها، پوشش‌های تکلیفی دارند و سعی شده با تمامی بیمارستان‌های درجه یک قرارداد بسته شود اما تنها در 2 بیمارستان مشکلاتی وجود داشت که صنعت بیمه به آن پرداخت کرد و به طور قاطع می‌توان گفت که بیمه‌های تکمیلی امروز سرویس‌های بسیار خوبی را ارائه می‌کند؛ بیمه‌های تکمیلی رقمی بالغ بر 48 میلیون فقره خسارت پرداخت شده است.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران اضافه کرد: از طرف دیگر، صنعت بیمه رقمی معادل هزار و 50 میلیارد تومان به عنوان عوارض به نهادهای دیگر پرداخت کرده که اگر این رقم به بدنه بیمه تزریق می‌شد، تحولات فراوانی در این حوزه می‌توانست صورت بپذیرد.

همتی تاکید کرد: تا زمانی که صنعت بیمه با محدودیت‌ها دست و پنجه نرم کند، نمی تواند به تمامی تعهدات خود پایبند باشد.

حوزه بین الملل

همتی با اشاره به ورود صنعت بیمه، به حوزه بین‌الملل تاکید کرد: این صنعت در برابر حوادث و رویدادهای داخلی نمیتواند بدون واکنش بماند بنابراین باید بیمه در برابر دارایی هایی که از بین می‌رود پاسخگوی دارایی های ملی باشد که بر همین اساس، در دوران تحریم‌ها با پوشش بیمه پالایشگاه بوعلی، مبلغ 94 میلیون یورو از منابع داخلی شرکت پرداخت شده اما بازهم منابع بیمه‌ای جزو منابع ملی کشور است.

وی ادامه داد: طی مذاکراتی که با شرکتهای بیمه‌ای بین المللی انجام شد، آنها بیمه کشتی و نفتکش های ایرانی را قبول کردند و شاهد هستید که 70درصد بیمه سانچی نیز جزو تعهدات خارجی بوده است.

همتی درخصوص فعالیت های بیمه های خارجی در کشور نیز اینگونه گفت: صنعت بیمه توانسته برای بیمه‌های خوادث و عمر تا سقف قابل توجهی رضایت و ورود ببیمه های خالرجی را جلب کند که از این پس شرکت های خارجی باید در فاز مشارکت و افزایش سرمایه یا تاسیس شرکت بیمه در کشورمان ورود کنند.

وی اضافه کرد: وقفه شکل گرفته در این بخش بخاطر تعهدیدات رئیس جمهور آمریکا بوده اما بیمه های خارجی بازار ایران را شناخته اند و با وجود پتانسیل های فراوان در اقتصاد ایران، آنها به سادگی بازار ایران را از دست نمی دهند.

صنظارت های مالی در حسابرسی های بیمه
همتی با اشاره به اهمیت نظارت در بخش های اقتصادی عنوان کرد: بحث شفافیت و کنترل شرکت‌های بیمه توسط بیمه مرکزی صورت گرفته و اگر مکانیزم حاکمیت شرکتی توسط شرکت ها باید رعایت شود.

حمایت از تولید داخلی

رئیس کل بیمه مرکزی ایران در این خصوص نیز گفت: در صنعت بیمه، پوشش بیمه های بازرگانی دارای محاسبه ریسک مورد قبول قرار میگیرد اما اگر تصمیمات افراد کلان بر آن شرکت یا کارخنه در ورشکستگی آنها تاثیر گذار باشد، طبیعتا صنعت بیمه هیچ تعهدی را پاسخگو نخواهد بود.

وی افزود: صنعت بیمه از لحظه واردات ماشین‌آلات، نصب، عملیات، پرسنل و مسئولیت در قبال مردم و .... دارای تنوع پوشش بیمه‌ای بوده که مشتریان می‌توانند از آنها بهره‌مند شوند؛ صنعت بیمه برای استارت‌آپ‌ها نیز که جسارت ورود به اقتصاد را پیدا کرده‌اند نیز بیمه‌هایی را در نظر گرفته است.

فرهنگ سازی
رئیس کل بیمه مرکزی ایران در خصوص فرهنگ سازی صنعت بیمه در کشور گفت: طبق بند دوم قانون بیمه، بدون فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی نمی‌توان صنعت بیمه را تعمیم داد و با صداوسیما و آموزش و پرورش و ... فعالیت‌هایی آغاز شود؛ متاسفانه بودجه ما کفاف نرخ‌های صداوسیما را نمی‌دهد زیرا به بیمه‌ها به چشم یک کالای تجاری نگاه‌شود.

وی افزدو: نفوذ بیمه در کشور به 2درصد GDP رسیده و نسبت رشد بیمه نسبت به رشد تولید 4.5 برابر بیشتر بوده و امروز مردم با فراغ بال به سمت بیمه روی آوردهاند.

همتی تاکید کرد: باید قدرت خرید برای مردم ایجاد شود تا با افزایش تقاضا روبه‌رو شویم، زیرا تنوع بیمه‌ها در بخش شخصی و عمومی بسیار افزایش یافته است.

صندوق های متعدد

رئیس کل بیمه مرکزی ایران دراین خصوص نیز تاکید کرد: صندوق‌های بازنشستگی و تامین اجتماعی جزو بیمه‌های اجتماعی بوده که دولت در آن نیز دخیل است اما باید درخصوص بیمه‌های سه‌طرفه سیاست‌گذاری های دقیقی انجام شود و البته جای یک ناظر کنترل توانمندی نیز کاملا احساس می‌شود چراکه دخل و خرجچ این صندوق ها درست انجام نشده و باید یک نهاد ناظر برای کنترل آنها وجود داشته باشد چراکه آنها تعهدات و ریسک های بلند مدتی را می پذیرند و عواقب آن باید حتما پیش بینی شود

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۱۷۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع

مدیرعامل شرکت توانیر از پرداخت ١٥ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکتهای توزیع نیروی برق کشور از ابتدای اردیبهشت ماه امسال خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر در گردهمایی سراسری نیروگاههای کشور هدف اصلی از اصلاح روابط مالی صنعت برق را توقف تولید بدهی نیروگاهها اعلام کرد و گفت: شرکت توانیر تمام توان خود را برای تحقق این هدف به کار خواهد بست.

وی افزود: بر همین اساس طی دو سال اخیر طی دو نوبت یکبار 20 هزار میلیارد تومان و یک نوبت هم 30 هزار میلیارد تومان از مطالبات بخش تولید از طریق اسناد خزانه تسویه شده و از ابتدای اردیبهشت نیز جریان پرداخت نقدی به شرکت های تولید کننده برق از طریق بورس دنبال می شود.

وی با اشاره به ابلاغیه وزیر محترم نیرو که باید سهم معاملات برق به صورت رقابتی در بورس انجام شود، یادآور شد: تا پیش از این مدیریت منابع وابسته به حساب متمرکزی در توانیر بود که با توجه به اولویتها به تولیدکنندگان برق و بخشهای انتقال و توزیع تخصیص می یافت که با اصلاح روابط مالی صنعت برق در صدد کوچکتر کردن حساب مدیریت منابع و در ادامه آن استقرار نظام حکمرانی شرکتهای توزیع و تولید برق هستیم تا خود شرکتها در قبال درآمد و هزینه های خود مسوولیت داشته و متناسب با آن هزینه کنند که تحقق این امر، موجب بهبود کارایی شرکتها، رونق گرفتن بورس و افزایش رقابت و شفافیت میان بازیگران بورس انرژی می شود.

رجبی مشهدی به صفر رساندن مطالبات نیروگاهها طی یک بازه زمانی ٣ ساله را که در قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق هم تصریح شده را هدف گذاری وزارت نیرو دانست که شرکت توانیر با تمام قوا آن را دنبال می کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش آذری جهرمی به افشای قرارداد شهرداری تهران با شرکت چینی/ سکوت میرسلیم جالب است
  • پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع
  • تبعات بند مشکل ساز بودجه بر صنعت بیمه و پیشنهاد عدم لحاظ بر درآمدها
  • حذف شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالث
  • شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالت حذف شد
  • لغو شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • حذف شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست
  • تضمین خوراک پتروشیمی‌ها با ورود بخش خصوصی به بالادست صنعت نفت
  • ورود پتروشیمی ها به بالادست نفت بازی برد_برد است