Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بيرجند - ايرنا - فرماندار درميان گفت: بازگشايي بازارچه هاي مرزي از جمله بازارچه ميل 73 اين شهرستان باعث افزايش اشتغال و تقويت اقتصاد منطقه اي مي شود.

به گزارش ايرنا محمد بشيري زاده روز دوشنبه در کميسيون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان با تاکيد بر بازگشايي مجدد بازارچه مرزي ميل 73، افزود: بازارچه مرزي شهرستان در اوايل دهه 70 راه اندازي شد که متاسفانه از سال 93 با وجود فراهم بودن زيرساخت‌هاي مناسب مورد بي مهري تجار افغان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه بازارچه مرزي ميل 73 در سال 75 تا 85 از لحاظ صادراتي به عنوان بازارچه نمونه کشوري مطرح بوده و از سال 1386 رونق صادراتي در اين بازارچه کند شده است، گفت: بايد در راستاي اشتغال و ماندگاري مرزنشينان شهرستان بازگشايي اين بازارچه در سطح کلان پيگيري شود.
وي اضافه کرد: هر چند تاکنون پيگيري هاي زيادي از سوي مسئولان استاني و کشوري در راستاي بازگشايي اين بازارچه صورت گرفته، اما تاکنون کشور افغانستان اقدامي براي بازگشايي آن نکرده است.
فرماندار درميان تقويت توليد و اشتغال را در گرو مقابله جدي با قاچاق کالا و ارز دانست و اظهارکرد: کاهش فرصت‌هاي شغلي، ضربه وارد شدن به واحدهاي توليدي، پايين آمدن کيفيت کالاها و ضربه زدن به اقتصاد جامعه از مضرات قاچاق کالا است.
بشيري زاده عنوان کرد: فرهنگ‌سازي مناسب، تقويت مباني اعتقادي و ديني، نظارت بر عملکرد اصناف و مصدود ساختن و ناامن کردن محورهاي تردد قاچاقچيان از مهم‌ترين راهکارهاي عملي مبارزه با قاچاق کالا در شهرستان است.
وي با اشاره به اينکه با تلاش هاي شبانه روزي مرزبانان غيور ميزان کشف کالاي قاچاق در شهرستان به حداقل رسيده است، گفت: حمايت از توليد ملي و خريد کالاهاي ساخت داخل باعث رونق اقتصادي مي‌شود.
شهرستان درميان داراي 57 هزار نفر جمعيت است و با وسعت پنج هزار 797 کيلومتر مربع از شمال به شهرستان قاينات از جنوب به شهرستان سربيشه و از غرب به شهرستان بيرجند و شرق آن به طول 70 کيلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسديه مرکز شهرستان مرزي درميان در 105کيلومتري شرق بيرجند قرار دارد.
سايت ايرنا خراسان جنوبي: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7556*6054
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۱۷۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف انبار نوشابه‌های قاچاق در رشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ سردار عزیزاله ملکی گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی گیلان پس از دریافت گزارشی از انبار نگهداری نوشیدنی‌های قاچاق در یک شرکت پخش مواد غذایی در شهرستان رشت ، به محل مورد نظر اعزام و ۵۴ هزار و ۷۲۵ قوطی انواع نوشابه و دلستر خارجی قاچاق در بازرسی از این انبار کشف کردند.

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالا‌های کشف شده قاچاق را ۹۱ میلیارد و ۷۵۲ میلیون ریال اعلام کردند، گفت: صاحب ۳۵ ساله این کالای قاچاق با تشکیل پرونده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

وی از مردم خواست برای ریشه کن کردن قاچاق کالا با نیرو‌های انتظامی همکاری کنند و هرگونه اخبار در این خصوص را به سامانه پلیس امنیت اقتصادی به شماره ۰۹۶۳۰۰ گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق
  • کشف کالا‌های خارجی قاچاق در مهر
  • کشف انبار نوشابه‌های قاچاق در رشت
  • مرگ در کمین مصرف کنندگان دارو‌های تقلبی و قاچاق
  • یگان تکاوری ۱۲۳ هنگ مرزی درمیان ناجی بیمار کهنسال
  • حاضر شدن یگان تکاوری ۱۲۳ هنگ مرزی درمیان بر بالین بیمار کهنسال
  • کشف ایمپلنت قاچاق از دو مطب در تهران
  • کشف میلیاردی کالای قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد
  • کشف بیش از ۱۲۸ میلیارد کالای قاچاق در طرح ۳ روزه پلیس کرمان
  • ساماندهی و توسعه صادرات از مرز بین المللی مهران ضرورت دارد