Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-03-19@04:40:10 GMT

انتشار آلبوم «۳۵ میلیمتری» با صدای رضا مرتضوی+صوت

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۱۸۵۸۹

انتشار آلبوم «۳۵ میلیمتری» با صدای رضا مرتضوی+صوت

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، آلبوم «۳۵ میلیمتری» اولین اثر از رضا مرتضوی روانه بازار شد.

مجموعه‌ای با نام «۳۵ میلیمتری» که از عنوانش می‌توان حدس زد موسیقی متن فیلم است. مرتضوی پکیجی از موسیقی‌های ساخته خود که برای هفت اثر تصویری بوده را ارائه کرده است.

در کارنامه هنری رضا مرتضوی جایزه آهنگساز برگزیده فیلم فجر دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا مرتضوی، آهنگساز و بازیگر سال ۱۳۶۰ در تهران متولد شد. وی دارای لیسانس مدیریت صنعتی و فوق‌لیسانس آهنگسازی است.

مرتضوی، جایزه‌ی آهنگساز برگزیده‌ی بخش آهنگسازی بیست و چهارمین جشنواره‌ی بین‏‌المللی موسیقی فجر، را در کارنامه دارد.

503

«آلبوم ۳۵ میلیمتری رضا مرتضوی آهنگساز مدیریت صنعتی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۱۸۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) اقدام عجیب گروه راک انگلیسی با استفاده از صدای «بنان»!

فرض بگیرید که به عنوان یک ایرانی بلیت تهیه کرده و به کنسرت یکی از بهترین موسیقیدان‌های دنیا؛ یعنی «تام یورک» رفته‌اید. منتظر آغاز کنسرت هستید، اما یه یک باره وقتی که گروه در حال کوک ساز‌های خود است، صدا و زبانی آشنا به گوشتان می‌رسد؛ صدای آواز غلامحسین بنان آن هم در کنسرت گروه «اسمایل»!

به گزارش ایسنا، تماشاگرانی که در کپنهاگ به تماشای گروه راک «اسمایل» با خوانندگی «تام یورک»، خواننده مشهور انگلیسی رفته بودند، در ابتدای کنسرت زمانی که گروه در حال کوک ساز‌های خود بود، غافلگیر شدند.

ترانه «شب جوانی» از بنان فضای سالن پرجمعیت کنسرت را پر کرد و ایرانی‌های حاضر در کنسرت را ذوق زده کرد.

به احتمال زیاد وقتی که چنین اتفاقی در چنین کنسرتی رخ می‌دهد، ایرانی‌های حاضر در آن مکان حسی مملو از شادمانی، نوستالژی و البته غرور به آن‌ها دست می‌دهد و شاید حتی بخواهند فریاد بزنند که این صدای خواننده وطن من است، صدای استاد بزرگ غلامحسین بنان!

البته که چندان دور از ذهن نیست که غیرایرانی‌ها آشنایی با موسیقی ایران و البته غلامحسین بنان نداشته باشند، ولی همین کار گروه اسمایل موجب برانگیخته شدن کنجکاوی مخاطبان می‌شود که درباره آنچه در ابتدای کنسرت پخش شد، جست‌وجو کنند. همین امر، اما خود به واسطه بازتابش در فضای مجازی، یک نوع معرفی موسیقی ایرانی به جهان است.

حتی اگر بخواهیم از زاویه دیگری به مسئله نگاه کنیم، می‌توانیم این اقدام را نوعی تعامل فرهنگی بدانیم. درحقیقت سال‌ها است که در دنیا مسئله‌ای با عنوان «تعامل فرهنگی» محل بحث رویداد‌های فرهنگی شده است و اهالی فرهنگی و هنر با ارائه راهکار‌های مختلف به دنبال ایجاد «تعامل فرهنگی» در دنیا هستند؛ تعاملی که از راه‌های مختلف موسیقایی، تجسمی، ادبی و ... جای کار دارد.

به همین جهت شاید بتوان استفاده از اثر موسیقی غلامحسین بنان را در کنسرت گروه «اسمایل» نوعی تعامل فرهنگی تلقی کرد؛ چراکه استفاده از این اثر موسیقی در چنین قالبی خواه یا ناخواه بار‌ها به روش‌های مختلف دیده خواهد شد و موسیقی ایرانی را به افراد زیادی از سراسر دنیا معرفی خواهد کرد.

البته مشابه این اتفاق را خرداد امسال هم داشتیم، زمانی که حساب رسمی باشگاه فوتبال «آ. ث. میلان» در اینستاگرام طی اقدامی جالب از اثری از آقا موسی خان معروفی (پدر جواد معروفی) روی ویدیوی گل‌های تیمش مقابل تیم «سمپدوریا» در شب پیروزی پنج بر یک استفاده کرد.

به هر حال چنین اتفاق‌هایی به احتمال زیاد تصادفی نیستند، و اگر فرد باهوشی همچون تام یورک در کنسرتش از اثر بنان استفاده می‌کند حتما هدف خاصی از این کار داشته است. البته که ما شاید هیچگاه گمان نمی‌کردیم در کنسرت تام یورک آواز بنان را بشنویم و این امر آنقدر عجیب هست که در فضای مجازی از آن بهره‌برداری‌های طنز هم می‌شود؛ به گونه‌ای که برای برخی آنقدر غیرقابل باور است که می‌نویسند: «وقتی می‌گی خدایا یا پولدارم کن یا توی کنسرت تام یورک بنان پخش شه!».

اما از این‌ها هم که بگذریم، موسیقی ایران آنقدر هنرمندان درجه یک و آثار شاهکار دارد که بالاخره حتی اگر خود ما نیز تلاشی برای معرفی آن‌ها نکنیم، به گونه‌ای مسیر آن‌ها به جهان باز و به جهان معرفی می‌شوند؛ چراکه هنر همچون رودی است که به هر حال جریان خود را پیدا می‌کند.

در این قسمت می‌توانید ویدیوی این اجرای زنده با صدای بنان را ببینید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

تام یورک، خواننده و آهنگساز، با تاسیس یک گروه آلترناتیور راک در سال ۱۹۸۵ به نام «ریدو هد» به شهرت و محبوبیت جهانی رسید. او در سال ۲۰۲۰ به همراه اعضای «ریدیو هد» گروه تازه‌ای به نام «اسمایل» (لبخند) تاسیس کرد.

دیگر خبرها

  • پخش آواز استاد بنان آن هم در کنسرت راک تام یورک معروف (فیلم)
  • انتشار فراخوان هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان
  • «ساری آقجیک» با صدای «آراز داره» منتشر شد
  • معرفی بازیگران «مجنون آن لیلی»/ رشید کاکاوند راوی شد
  • (ویدئو) اقدام عجیب گروه راک انگلیسی با استفاده از صدای «بنان»!
  • معرفی بازیگران نمایش «مجنون آن لیلی»/ رشید کاکاوند راوی شد
  • اقدام عجیب گروه راک انگلیسی با استفاده از صدای «بنان»!
  • گروه اجرایی «مجنون آن لیلی» معرفی شدند
  • هشدار قرمز مدیریت بحران و احتمال بارش۲۰۰ میلیمتری در لرستان
  • (عکس) استفاده از ترانه فرهاد مهراد برای ماه رمضان