Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محفل انس با قرآن یادبود شهید منا، محسن حاجی حسنی‌کارگر به همت بسیج دانشجویی دانشگاه پیراپزشکی مشهد شب گذشته هفتم اسفندماه در منزل پدر شهید برگزار شد.

بنابر این گزارش، مختار دهقان، قاری ممتاز و از همراهان محسن حاجی حسنی‌کارگر در آخرین سفر حج با اشاره به خاطرات خود و این شهید بیان کرد: یک شب قبل از فاجعه منا، ما در بین شیعیان قطیف عربستان برنامه داشتیم، در بین جمع حاضر شخصی پس از قرائت حاج محسن برخاست و با همان فارسی اندکی که بلد بود، گفت: «ما افتخار می‌کنیم که مثل شما شیعه علی ابن ابیطالب(ع) هستیم»، آن‌ها بعد از اتمام برنامه آمدند و دست و صورت ما را بوسیدند، به خصوص مشتاق و شیفته صدای حاج محسن شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهقان در ادامه با اشاره به حدیث نبوی در مورد بخشش گناهان در روز عرفات که وقوف در آنجا باعث پاک شدن گناهان می شود مانند روزی که از مادر متولد شده ایم، تصریح کرد: من اعتقاد دارم کسانیکه رفتند لیاقت رفتن را داشتند و نظر به اینکه از آن فاجعه جان سالم به در بردن یک معجزه است، می گویم من لیاقت شهادت را نداشتم. نمی شود گفت کسانیکه زنده ماندند بابت قوای جسمانی شان بوده است، چه بسا بودند از من جسیم تر ولی به شهادت رسیدند و چه بسا افرادی ضعیف تر که سالم ماندند.

حاج محسن لایق شهادت بود

نماز شب محسن حاجی حسنی کارگر و تاکید حاج محسن بر وضو گرفتن برای حرکت به سمت منا نیز از دیگر مواردی بود که مختار دهقان به آن‌ها اشاره کرد و ادامه داد: من وقتی این خاطرات را در کنار هم می‌گذارم متوجه می‌شوم که ایشان واقعا لیاقت چنین افتخاری را داشتند.

دستگیری شهید منا از نیازمندان

در بخش دیگر این مراسم ابراهیم عقیلی، شاگرد این شهید منا به خاطره‌گویی از استاد و دوست خود پرداخت و عنوان کرد: من و حاج محسن با اینکه 13 سال تا زمان شهادتشان دوست صمیمی بودیم و صبح تا شب با هم بسر می بردیم، با این حال تا زمان شهادت ایشان متوجه نشدم که بطور جد از فقرا دستگیری می کرده است، حتی حدود چهار ماه آخر عمر خود، هیچ دلبستگی به دنیا و تعلقات دنیوی نداشت، گویی چیزی از خودش نداشت.

این قاری قرآن همچنین افزود: در سال 93، صحبت درباره رشادت های دلاورانه مدافعان حرم اوج گرفته بود و حاج محسن هم پیوسته در مورد شهادت صحبت به میان می آورد و می گفت: «حیف است که آدم به مرگ معمولی از دنیا برود»، همچنین مدام مطرح می کرد: «مگر خون ما قاریان قرآن رنگین تر از شهدای مدافع حرم است».

وی ابراز کرد: حس و حال حاج محسن، من را هم تحت تاثیر خودش قرار داده بود و من فقط گوش می‌کردم، به یاد دارم یک بار با همان حال به من گفت: «ابراهیم خیلی دوست دارم بروم سوریه و در دفاع از حرم شهید بشم»، من نیز دست و پا شکسته گفتم ان شاالله شهادت نصیبت شود.

گفتنی است، در دیدار دانشجویان دانشگاه پیراپزشکی مشهد با خانواده شهید منا محسن حاجی‌حسنی‌کارگر، که پدر و مادر شهید نیز حضور داشتند، مختار دهقان، ابراهیم عقیلی، سیدامیرعلی امام جمعه، علی توانگر و رضا ملکی به قرائت قرآن پرداختند و در پایان نیز هدیه‌ای به رسم یادگاری به پدر شهید اعطاء شد.

 ابراهیم الهی

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۱۹۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسبقیان: حضور قدیمی در فدراسیون هاکی باعث افتخار است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون هاکی ، سیدمحمد شروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با حضور در هشتمین و آخرین اردوی تیم ملی هاکی سالنی بانوان کشور به میزبانی سالن فتح دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات، از روند تمرینات تیم بازدید بعمل آورد. در این دیدار که با حضور بهرام قدیمی ریاست فدراسیون هاکی همراه بود، اسبقیان با اشاره به روند پیشرفت چشمگیر رشته هاکی در کشور گفت : حضور دکتر قدیمی برای جامعه ورزش کشور بطور اعم و در فدراسیون هاکی بطور اخص باعث افتخار و مباهات است و از زمان حضور ایشان شاهد اتفاقات بسیار خوبی در فدراسیون هاکی بودیم.

معاون وزیر ورزش افزود: نگاه وزیر محترم ورزش یک نگاه یکسان به تمامی رشته های ورزشی است و انشالا در صورت کسب سکو توسط تیم ملی هاکی بانوان که برای نخستین بار خواهد بود ، پاداش درنظر گرفته خواهد شد.

وی در ادامه تمرینات تیم ملی را بسیار جدی و با کیفیت ارزیابی نمود و برای تیم ملی هاکی بانوان آرزوی موفقیت در مسابقات آسیایی پیش رو کرد.

بهرام قدیمی رییس فدراسیون هاکی نیز ضمن تشکر از حضور معاون وزیر ورزش در این اردو گفت: حضور جناب اسبقیان معاون محترم وزیر ورزش و جوانان را در این اردو باید گرامی بداریم . ایشان از جنس ورزش هستند و سابقه قهرمانی رشته دومیدانی را دارند و پیشینه درخشان در ورزش کشور از جمله ریاست چندین فدراسیون از جمله دومیدانی ، قایقرانی، ژیمناستیک، جانبازان و مدیر کل ورزش چندین استان ، مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون ها ، مدیرکل حوزه وزارتی وزارت ورزش و اکنون نیز معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای را دارا میباشند.

قدیمی افزود: ما امیدواریم تیم ملی هاکی سالنی بانوانمان با بهره گیری از سرمربی چینی- آمریکایی خانم جون کنت ول و تلاش بی وقفه بازیکنان و کادر فنی تیم بتواند برای نخستین بار در مسابقات آسیایی تایلند روی سکو برود.

خاطر نشان میگردد رقابت های هاکی سالنی قهرمانی آسیا انتخابی جام جهانی بانوان از ۲۴ لغایت ۲۷ اردیبهشت در تایلند برگزار خواهد شد و تیم ملی بانوان کشورمان ۲۰ اردیبهشت راهی این رقابت ها میشوند.

۲۵۸ ۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902440

دیگر خبرها

  • فیلم| عزاداری شهرستان‌های اصفهان در سوگ شهادت رئیس مذهب شیعه
  • پایان فراق پس از ۳۸ سال/ شهید رنجنوش در همدان آرام رفت
  • حضور استاندار ایلام در منزل شهید تازه‌تفحص‌شده دوران دفاع مقدس
  • اسبقیان: حضور قدیمی در فدراسیون هاکی باعث افتخار است
  • حضور ۱۵۰۰ نفر در جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی
  • حضور استاندار همدان در منزل شهید محمد رنجنوش
  • فرهنگ ایثار و شهادت باید به جهانیان معرفی شود
  • طرح ملی مهارت‌افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر برگزار می‌شود
  • مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می کنند
  • مردم قم با دو شهید گمنام دفاع مقدس وداع می کنند