Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، نخستین همایش پژوهش‌های قرآنی با موضوع «شیوه‌های موفق درس ترجمه و تفسیر» شب گذشته با حضور جمعی از اساتید و طلاب دارالعلوم اهل سنت زاهدان در مسجد مکی برگزار شد.
مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه و مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان در این همایش بیان کرد: قرآن کریم همانند دریایی ا‌ست که تا وقتی در آن غوطه نزنید، نمی‌توانید از مرواریدهای آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان ادامه داد: تا پایان عمر قرآن را بخوانید و در آن تفکر و تدبر کنید، زیرا تدبر و اندیشیدن در قرآن لازمه درک مفاهیم و مقاصد بلند کلام وحی است.
وی با بیان این‌که تمام آیات قرآن مثل حلقه‌های زنجیر با هم ارتباط دارند، افزود: فهمیدن ربط آیات در درک قرآن و مقصد پروردگار بیشتر به ما کمک می‌کند و نیز با تدبر در ربط آیات، لذت و شیرینی قرآن احساس می‌‌شود.
مولوی عبدالحمید ضمن توصیه به فراگیری تجوید، حفظ، صحیح خوانی و تفکر در آیات، بیان کرد: اقشار مختلف دارای هر سِنّی که باشند باید قرآن را حفظ کنند، آن را با تجوید و تفسیر بخوانند و در آیات آن تفکر کنند.

مفتی محمدقاسم قاسمی، استاد حدیث دارالعلوم اهل سنت زاهدان نیز در این همایش ضمن بیان اهداف درس‌های ترجمه و تفسیر قرآن تأکید کرد: وظیفه اساتید قرآنی این است که شبهات و سؤالات موجود در ذهن مخاطبان را کوتاه و گذرا جواب دهند و در پرتو هدایت قرآن، نسلی شکیبا و صبور تربیت کنند.
این عالم اهل سنت اظهار کرد: باید تلاش شود که مخاطبان به این نتیجه و باور برسند که «نظام اسلامی»، «شیوه حکومت‌داری»، «نظام تربیتی» و «ایدئولوژی اسلامی» بهترین نظام است.

مولوی عبدالغنی بدری، مدرس مدرسه علمیه اهل سنت زاهدان نیز در این همایش با بیان اینکه حفظ، عمل، تدبر و تفکر از راه‌های مؤثر درک قرآن است، تفسیر «تطبیقی»، «موضوعی» و «آیات منتخب» را بهترین شیوه‌های تفسیر قرآن دانست.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۱۹۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان همایش ملی هویت اصلی زنان در آئینه قرآن و حدیث با معرفی مقالات برتر در گرگان

در این همایش مولفان حوزه و دانشگاه بیش از ۱۶۰ مقاله علمی ارائه کردند که سه مقاله برتر شدند و ده مقاله نیز عنوان شایسته تقدیر را کسب کردند.

آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان در این همایش با بیان اینکه اسلام دینی زنده و پویا متناسب با شرایط متغیر زمان است گفت: اجتهاد حلال مشکلات است و ما راه دیگری نداریم.

دکتر علی محمدزنگانه استاندار نیز افزود: ایران پس از دفاع مقدس و به دنبال آن تهاجم فرهنگی دشمنان بیش از پیش نیازمند حضور موثر بانوان است و ما بیش از هر زمان دیگری به نقش بانوان نیازمندیم.

خانم موسوی استاد سطوح عالی حوزه‌های بانوان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه در عصر جدید نقش زنان علاوه بر مسئولیت انسان پروری در بنیان خانواده در جامعه نیز پر رنگ‌تر از گذشته و درگیر با چالش‌های دنیای مدرن است گفت: ما در جبهه‌های دیگر بعد از انقلاب پیشرفت‌های چشمگیری داشتیم، اما در جبهه‌های فرهنگی کار موثری نکردیم.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی میزبان آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن است
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان شیراز آغاز شد
  • مطهری؛ مدافع کیان سیاسی قرآن کریم
  • امام صادق(ع) و عبور از دوگانه‌های باطل
  • پایان همایش ملی هویت اصلی زنان در آئینه قرآن و حدیث با معرفی مقالات برتر در گرگان
  • شاهکار رهبر انقلاب در تفسیر قرآن
  • چهره فقاهت و قرآنی رهبر انقلاب به جهان معرفی می‌شود
  • اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب تبیین و نشر داده شود
  • تبیین نگاه قرآنی رهبر معظم انقلاب را نباید در تدوین چند کتاب خلاصه کرد
  • احزاب ویژگی‌های حزب‌الله را از آیات و روایات استخراج و به‌ کار بندند