Web Analytics Made Easy - Statcounter


صدر اعظم آلمان ضمن هشدار درباره عواقب روند طولانی تشکیل دولت در حالی که شکل گیری ائتلاف بزرگ در این کشور همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، وزرای پیشنهادی خود را معرفی کرد.

به گزارش گروه بین الملل امتداد نیوز، اوایل ماه فوریه سال جاری میلادی رسانه های آلمانی از توافق احزاب متحد مسیحی و سوسیال دموکرات برای تشکیل دولتی پایدار و دستیابی به یک توافق ائتلافی بین این احزاب خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس توافقات انجام شده قرار شد حزب سوسیال دموکرات آلمان در دولت ائتلافی آینده مسئولیت سه وزارتخانه مهم را بر عهده بگیرد.

بعد از این توافق  قرار شد این قرارداد ائتلافی به تایید اعضای حزب سوسیال دموکرات و متحد مسیحی برسد و در این صورت ائتلاف بزرگ مجددا رسما کار خود را در این کشور آغاز خواهد کرد.

وزرای آلمانی هم بین احزاب تقسیم شدند. بر اساس توافقات انجام شده مسئولیت وزارتخانه های دارایی، امور خارجه و وزارت کار و امور اجتماعی به حزب سوسیال دموکرات رسید. همچنین مسئولیت وزارت خانواده، دادگستری و محیط زیست نیز بر عهده سوسیال دموکرات ها قرار داده شد.

حزب سوسیال مسیحی آلمان هم در ائتلاف بزرگ آینده مسئولیت وزارت کشور را عهده دار شد. این حزب همچنین مسئولیت وزارتخانه های حمل و نقل، دیجیتال و کمک های توسعه ای را عهده دار شد.

 بر اساس توافقات انجام شده قرار شد حزب دموکرات مسیحی آلمان هم مسئولیت وزارت دفاع و وزارت اقتصاد را در دولت ائتلافی آینده بر عهده گیرد.

به نوشته روزنامه سوئیسی نویه زویخه سایتونگ هنوز مشخص نیست آیا آلمان دوباره ائتلاف بزرگ را تشکیل خواهد داد یا نه. اما آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان دیگر نمی خواهد زمان را از دست بدهد. وی در کنگره حزب دموکرات مسیحی وزرای پیشنهادی حزب خود را معرفی کرد تا شاید جان تازه ای به روند تشکیل ائتلاف بزرگ دهد.

به نوشته روزنامه اتریشی “استاندارد”، “آنگلا مرکل”، “ینز اسپاهن”، ۳۷ ساله که از منتقدان سرسختش است را به عنوان وزیر سلامت در کابینه دولت ائتلافی آینده معرفی کرد. اسپاهن به عنوان یکی از دوستان و طرفداران سباستین کورس، صدر اعظم اتریش از حزب مردم  این کشور مطرح است. وی در حزب دموکرات مسیحی به عنوان یکی از سرسخت ترین منتقدان مرکل است. اسپاهن سیاست پناهندگان مرکل را به عنوان یک شکست دولتی سخت ارزیابی می کند.

مرکل همچنین “آنجا کارلیزاک” از حزب دموکرات مسیحی را به عنوان وزیر آموزش و پرورش در کابینه جدید دولت آلمان معرفی کرد.

بر اساس انتخاب مرکل، “پیتر آلتمایر” که در حال حاضر رئیس دفتر صدر اعظم است باید در نقش وزارت اقتصاد در کابینه جدید حضور یابد و اور زولا فون در لاین هم مجددا وزیر دفاع آلمان شود.

جولیا کلوکنر، از حزب دموکرات مسیحی هم از طرف مرکل به عنوان وزیر کشاورزی معرفی شد و “هلگا براین” هم به عنوان رئیس دفتر صدر اعظم آلمان، آنته ویدمن مایس هم به عنوان وزیر امور مهاجرت برگزیده شد.

صدر اعظم آلمان در کنگره حزب دموکرات مسیحی در برلین بار دیگر بر لزوم تشکیل ائتلاف بزرگ در کشورش تاکید کرده و از نتایجی که تا به حال به سختی به دست آمده است دفاع کرد.

وی تاکید کرد اینکه آلمان حدود ۵ ماه بعد از برگزاری انتخابات پارلمانی همچنان بدون دولت است نشان دهنده وضعیتی دشوار و ناشناخته است. حزب ما باید این پرسش را از خود کند که چرا نتیجه انتخابات پارلمانی سپتامبر گذشته با وجود شرایط خوب کشور و رشد اقتصادی انقدر بد بود.

مرکل در بخش دیگری از اظهاراتش تاکید کرد که این بن بست سیاسی که ماه ها به طول انجامیده به اعتبار سیاست در کشور ما آسیب وارد کرده است.

صدر اعظم آلمان همچنین گفت: ما در برابر چالش های کاملا جدیدی قرار داریم. این چالش ها مربوط به حضور حزب افراطی در پارلمان آلمان به عنوان سومین حزب قدرتمند و فراتر از آن می شود. نتیجه انتخابات پارلمانی اخیر نشانگر ناراحتی ها و عدم رضایت ها از نهادهای دولتی، و نارضایتی درباره پیشرفت های تکنولوژیک و بحران ها و اختلافات موجود بود.

وی نتیجه انتخابات پارلمانی اخیر را با انتظارات حزبش منطبق ندانسته و تاکید کرد که در انتخابات آینده باید نتیجه بهتری به دست آید.

مرکل با تاکید بر اینکه کنگره حزب دموکرات مسیحی ماموریت آشکاری دارد و می خواهد سهم خود را در زمینه ساختن دولتی شایسته عمل و پایدار ایفا کند، در عین حل بر لزوم اصلاح محتوایی حزبش تاکید کرد.

وی فقدان وزارت دارایی و واگذاری آن به حزب سوسیال دموکرات در قرارداد ائتلافی را دردناک خوانده و بر لزوم حفاظت از امنیت داخلی و مبارزه با افراط گرایی از طرف همه گروه های اجتماعی و عدم مدارا در قبال آن تاکید کرد.

متگره حزب دموکرات مسیحی امروز درباره تشکیل ائتلاف بزرگ رای گیری خواهد کرد و به احتمال زیاد رای آن مثبت خخواهد بود.

   اعضای حزب سوسیال دموکرات آلمان هنوز به قرارداد  ائتلافی رای مثبت نداده اند و قرار است در هفته جاری کنگره حزب سوسیال دموکرات در این باره رای گیری کند و اگر نتیجه، رای منفی به قرارداد ائتلاف بزرگ باشد در این صورت لیست اعلامی مرکل برای وزای آینده دوباره به تاریخ خواهد پیوست.

برخی از سیاستمداران آلمانی این انتقاد را به مرکل وارد کرده اند که در حالی وزرای پیشهادی خود را معرفی کرده که هنوز سرانجام تشکیل ائتلاف بزرگ در این کشور مشخص نیست.

حزب سوسیال دموکرات هنوز وزرای پیشنهادی خود را معرفی نکرده و به این ترتیب مشخص نیست که آیا “زیگمار گابریل”، از این حزب همچنان در سمت وزات امور خارجه باقی خواهد ماند.

واقعیت این است که تشکیل ائتلاف بزرگ در آۀمان همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد و هنوز درباره تشکیل ائتلاف بزرگ در این کشور اطمینانی وجود ندارد و باید منتظر تصمیم کنگره حزب سوسیال دموکرات ماند.

در انتخابات پارلمانی سپتامبر گذشته احزاب بزرگ آلمانی تلخ ترین مبارزه ی انتخاباتی و نتیجه را کسب کردند.. احزاب میانی اتحادیه دموکرات مسیحی و حزب سوسیال دموکرات کمترین درصد آرای ممکن را در این انتخابات کسب کردند. احزاب متحد مسیحی کمترین رای را از سال ۱۹۴۹ یعنی حدود ۳۳ در صد و حزب سوسیال دموکرات کمترین رای را در تاریخ حزب قدیمی اش یعنی حدود ۲۰ درصد را در این انتخابات کسب کرد. شوک دوم در این انتخابات، اولین ورود یک حزب دست راستی به مجلس فدرال آلمان بود که بی شک معنای جز بحران عظیم سیاسی و البته فرهنگی در جمهوری فدرال آلمان ندارد. حزب افراطی جایگزینی برای آلمان با کسب حدود ۱۳ در صد آرا توانست حدود ۹۰ کرسی مجلس آلمان را کسب کند.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۱۹۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشجویان مسیحی دانشگاه اوهایو از دانشجویان مسلمان

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، تظاهرات در حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا به بسیاری از ایالت‌ها گسترش یافت. نزدیک به 600 دانشجو در جریان این تظاهرات‌ها با مداخله شدید پلیس بازداشت شده‌اند.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد، زمانی که پلیس آمریکا سعی کرد از اقامه نماز توسط دانشجویان مسلمان جلوگیری کند، دانشجویان مسیحی با ایجاد زنجیره انسانی از دوستان مسلمان خود محافظت کردند و تصاویر زیبایی را رقم زدند که توسط دوربین‌ها ثبت شد. 

https://www.taghribnews.com/images/docs/files/000633/nf00633296-1.mp4
اعتراضات دانشجویان آمریکا که از دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز شد، به بسیاری از دانشگاه‌ها از جمله جورج تاون، جورج واشنگتن، اموری، هاروارد، میت، ییل، تگزاس، نیویورک، ایالت کالیفرنیا، مینه سوتا و کالیفرنیای جنوبی گسترش یافت. دانشجویان به اعتراضات خود برای حمایت از فلسطین در محوطه دانشگاه‌ها ادامه می‌دهند.
 
پلیس آمریکا با استفاده از خشونت از نمازهای روزانه دانشجویان مسلمان جلوگیری می‌کند.
 
 

دیگر خبرها

  • فرار بزرگ شاگردان آلونسو از باخت؛ ادامه شکست ناپذیری لورکوزن
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • میزبانی سه تیم در جام حذفی در هاله‌ای از ابهام!
  • حمایت دانشجویان مسیحی دانشگاه اوهایو از دانشجویان مسلمان
  • تشکیل ۸ کمیته روانشناسی برای نیروهای وظیفه
  • تشکیل ۸ کمیته روانشناسی برای نیرو‌های وظیفه
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟