Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-18@17:43:26 GMT

حدیث روز/ به سه دلیل دانش از دارایی بهتر است

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۲۰۰۱۹

امام علی علیه السلام در نصایح خود به کمیل سه دلیل برتری علم و دانش نسبت به دارایی و ثروت را بیان فرموده‌اند.به گزارش بلاغ، امام علی علیه‏ السلام - دست کمیل بن زیاد راگرفت و او را به سوی گورستان برد و چون به صحرا رسید، آهی از نهاد برکشید و به او فرمود-: ای کمیل ! دانش بهتر از دارایی است؛ زیرا دانش از تو نگهبانی میکند امّا از دارایی تو باید نگهبانی کنی، دارایی با خرج کردن کم می‏ شود، امّا دانش با انفاق زیاد می‏‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و دست پرورده مال و ثروت با از بین رفتن آن از بین می ‏رود (احترام و موقعیت اجتماعی خود را از دست می دهد).

متن حدیث: 

لِکُمَیلٍ لَمّا أخَذَ بِیَدِهِ وأخرَجَهُ إلَی الجَبّانِ فلَمّا أصحَرَتَنَفَّسَ الصُّعَداءَ وقالَ: یا کُمَیلُ ، العِلمُ خَیرٌ مِنَ المالِ ، العِلمُ یَحرُسُکَ وأنتَ تَحرُسُ المالَ ، والمالُ تَنقُصُهُ النَّفَقَةُ ، والعِلمُ یَزکو عَلَی الإنفاقِ ، وصَنیعُ المالِ یَزولُ بِزَوالِهِ.

"نهج البلاغه، حکمت ۱۴۷"

کد مطلب: 352065  

رودخانه‌ها، شریان حیاتی توسعه پایدار شهری در مازندران/یک دست صدا ندارد!

وظیفه دولت باید رویش ازدواج و ریزش طلاق باشد/ آیا افزایش 6 درصدی طلاق و کاهش 3 درصدی ازدواج نگران‌کننده نیست؟!

ارزش افزوده؛ ماراتنی که خط پایان ندارد/ انتظار نافرجام اصناف برای اصلاح قانون

عشق در نگاه اول

کارگران در حوادث انقلاب و دفاع مقدس با بصیرت و غیرت در صحنه بودند

افزایش 20 تا 30 درصدی آجیل در بازار مازندران/ قیمت انواع آجیل

    حدیث روز/ به سه دلیل دانش از دارایی بهتر است حدیث روز/ سخن امام علی(ع) درباره افرادی که شایستگی پاسداری از دین را ندارند ام.اس در چه کسانی شایع‌تر است؟ آنچه درباره مستحبات و مکروهات قنوت نماز باید بدانید حدیث روز/ سخن امام صادق(ع) درباره مسجدی که پیامبر(ص) با خشت خام ساخت حدیث روز/ سخن پیامبر(ص) درباره لزوم استفاده از فرصتها دو پیامبری که باهم پسرخاله هستند حدیث روز/ سخن امام باقر(ع) درباره مضطر حقیقی ۳ برکت و فضیلت سوره انفطار حدیث روز/ سخن پیامبر(ص) درباره شش پیامد زنا حدیث روز/سخن پیامبر(ص) درباره چیزی که فاصله بین مسلمان و کافر را بر می‌دارد نماز حضرت فاطمه (س) نماز حضرت علی (ع) رحمت خداوند شامل چه کسانی می‌شود؟ علت ملقب شدن حضرت فاطمه(س) به «حانیه» چیست؟ دلیل اینکه شیعیان فرزندان زهرا(س) هستند  

۳ برکت و فضیلت سوره انفطار

حدیث روز/ سخن امام صادق(ع) درباره مسجدی که پیامبر(ص) با خشت خام ساخت

آنچه درباره مستحبات و مکروهات قنوت نماز باید بدانید

دو پیامبری که باهم پسرخاله هستند

حدیث روز/ سخن پیامبر(ص) درباره لزوم استفاده از فرصتها

ام.اس در چه کسانی شایع‌تر است؟

حدیث روز/ سخن امام علی(ع) درباره افرادی که شایستگی پاسداری از دین را ندارند

حدیث روز/ سخن امام باقر(ع) درباره مضطر حقیقی

حدیث روز/ به سه دلیل دانش از دارایی بهتر است

      صفحه نخست شهرستان‌ها سیاسی فرهنگ اقتصادی مذهبی اجتماعی ورزشی آرشیو تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.   توليد شده توسط نرم افزار جامع ”استوديو خبر“

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۲۰۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت: بقیع باید بازسازی شود

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: امروز باید همان‌طور که مسجد النبی(ص) نسبتاً بازسازی شد، بقیع نیز بازسازی شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب صبح امروز در همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» که در سالن همایش‌های ساختمان حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در قم برگزار شد، اظهار داشت: این روزها، روز قدردانی از مردان جبهه و دفاع است که توانستند آرزوی دیرینه مسلمانان را محقق کنند.

وی با اشاره به اینکه از جنبه‌های مختلف می‌توان در مورد بقیع بحث کرد، مطرح کرد: پنهان شدن جایگاه معنوی و پربار بقیع در وضعیت کنونی بسیار ناراحت کننده است.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه محرومیت جامعه و تاریخ از انوار نورانی بقیع خسارات بیش‌تری نسبت به جسارت تخریب قبور داشته است، عنوان کرد: ائمه نورانی و اصحاب بزرگوار پیامبر(ص) که در بقیع مدفون هستند، اگر در هر شهر و کشوری بودند امروز گنبد و بارگاهی داشتند، ولی در بقیع مظلوم واقع شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هزاران نفر از نامداران تاریخ در بقیع مدفون هستند، خاطرنشان کرد: متاسفانه اجازه معرفی این شخصیت‌های بزرگوار و ارزشمند داده نشده است.

نواب با بیان اینکه منزلت و جایگاه بقیع یکی از محورهای سخن بوده و کتاب‌های بسیاری در این رابطه تدوین شده است، تصریح کرد: در طول تاریخ بقیع دچار حوادث مختلف شده است.

وی با اشاره به اینکه بقیع پس از مسجد النبی دومین جایگاه برای پیامبر(ص) بوده است، یادآور شد: قطعا این مکان دارای فضیلت‌هایی بوده که مورد توجه ویژه پیامبر(ص) قرار گرفته است.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه امروز نیز باید این مکان ارزشمند مورد توجه قرار بگیرد، ابراز کرد: امروز باید همان‌طور که مسجد النبی(ص) نسبتاً بازسازی شد، بقیع نیز بازسازی شود.

وی ضمن بیان حکایاتی از منزلت و جایگاه بقیع، بیان کرد: پیامبر(ص) در بقیع خط آخرالزمان را برای امیرالمومنین(ع) ترسیم کردند.

نواب با اشاره به اینکه شخصیت‌های ارزشمندی همچون فاطمه بت اسد در بقیع مدفون هستند، عنوان کرد: روحانیون کاروان‌ها فرصت ویژه‌ای دارند که این شخصیت‌های گرامی و ارزشمند را به زائران معرفی کنند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توصیه پیامبر (ص) به حضرت علی (ع) در مورد زیارت قبور اهل بیت (ع) چه بود؟
  • محصولات فناورانه دانشگاه آزاد یادگار امام افزایش می‌یابد
  • برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد
  • نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت: بقیع باید بازسازی شود
  • چرا امام برخلاف آستان قدس مخالف بازسازی بقیع و مناره پیامبر بود؟
  • ورود حجم قابل توجه‌ای سیلاب به شهر زاهدان
  • انطباق آداب غذاخوردن ائمه اطهار با علوم پیشرفته تغذیه
  • اخلاق خوب از کجا سرچشمه می گیرد؟
  • انقلاب اسلامی ۴۵ سال منتظر زدن سیلی به اسرائیل بود
  • اعزام ۴۰ زائر اولی به مشهدالرضا از میبد