Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استاندار در نشست شورای راهبردی جمعیت استان گفت: به منظور برنامه ریزی صحیح در این خصوص راهکار‌های افزایش آمار ازدواج و ترغیب جوانان به این امر و همچنین آسیب شناسی طلاق در کتابچه ای تدوین و ارائه می‌شود.
وی مشارکت دانشگاه‌ها را در این امر مهم دانست و افزود: اساتید دانشگاه‌ها با انجام پژوهش و تحقیق و همچنین ارائه مقالات کاربردی در زمینه راهکار‌های افزایش جمعیت و ترغیب مردم به فرزند آوری با دستگاه‌های عضو همکاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نوروزی رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان هم در این نشست گفت: میانگین سن جمعیت در استان کهگیلویه و بویراحمد 28و 15 صدم درصد در سال است که از این لحاظ سومین استان جوان کشور است.
وی با بیان اینکه جمعیت سالمند استان بیش از ۵ هزار نفر است بیان کرد: این تعداد ۷ و یک دهم درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهد

نوروزی افزود: جمعیت بارور استان بین سن ۱۸ تا ۴۵ سال ۳۵۱ هزار ۷۷۶ نفر هستند.
تقوی مدیر ثبت احوال استان هم در این نشست گفت: ۱۹۵ هزار ۲۳۶ نفر در استان زیر ۱۴ سال هستند که این تعداد ۲۷ درصد کل جمعیت استان است و این در حالی است که تعداد جمعیت بین سنین ۱۵ تا ۶۴ سال ۴۸۴ هزار ۸۲۳ نفریعنی ۶۸ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.
وی با بیان اینکه آمار طلاق و ازدواج در استان تقریبا برابر است افزود: از هر ۴ ازدواج در استان یک مورد به طلاق منجر به طلاق می‌شود.
شهابی معاون آمار و اطلاع سازمان مدیرت و برنامه ریزی استان هم در این جلسه گفت:نرخ رشد جمعیت در استان کهگیلویه و بویراحمد یک و ۶ دهم درصد است و این در حالی است که متوسط کشوری افزایش جمعیت یک و ۲۴ صدم است و از این لحاظ رتبه ۲۹ کشور را دارا هستیم.
وی با بیان اینکه ۲۹ هزار نفر جوان بالای ۳۰ سال مجرد در استان هنوز ازدواج نکرده اند گفت: از این تعداد ۱۴ هزار ۲۱۳ نفر دختر و بقیه پسر هستند.

 انتهای پیام/غ

بالا رفتن سن ازدواج در استان 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۲۰۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری با همسایگان جزو اولویت‌های سیاست خارجی ایران است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر خود به پاکستان بعد از ظهر امروز سه‌شنبه به وقت محلی از شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب، به شهر کراچی مرکز ایالت سند و بزرگترین شهر و پایتخت اقتصادی پاکستان سفر کرد.

«سید مراد علیشاه» سروزیر ایالت سند و «محمدکامران خان تسوری» استاندار با حضور در فرودگاه کراچی ضمن استقبال از رییس جمهور ایران با دکتر سید ابراهیم رئیسی دیدار و گفتگو کردند.

رییسی در این دیدار با بیان اینکه توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه کشور دوست و برادر پاکستان جزو اولویت‌های سیاست جمهوری اسلامی ایران است، به گفتگوهای خود با مقامات پاکستان در حوزه مختلفی اقتصادی، تجاری و انرژی اشاره کرد و افزود: امیدواریم توافقات حاصل شده در این سفر با پیگیری مقامات دو طرف هر چه سریع‌تر اجرایی و عملیاتی شود.

«سید مراد علیشاه» سروزیر ایالت سند و «محمدکامران خان تسوری» استاندار نیز در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از انتخاب کراچی به عنوان یکی از مقاصد سفر رئیس جمهور به پاکستان، روابط دو کشور را فراتر از روابط دیپلماتیک متعارف و متکی بر علائق قلبی و اشتراکات فرهنگی و تاریخی عمیق توصیف و تصریح کردند همه تلاش خود را برای تسهیل و تسریع در گسترش مبادلات تجاری و همکاری‌های اقتصادی با ایران به کار خواهند گرفت.

وی همچنین پاسخ مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران برای تنبیه رژیم صهیونیستی را باعث خوشحالی و ارتقای عزت و عظمت جهان اسلام دانستند و تاکید کردند که این اقدام مایه افتخار همه مسلمانان جهان شد.

کد خبر 6086983 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد
  • پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد
  • حرکت بر اساس راهبردها، مسیر رشد بانوان را فراهم می‌کند
  • اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود
  • پزشکیان : امروز در مجلس اولویت عده‌ای موضوع حجاب است/ این موضوع با زور و گشت ارشاد نتیجه‌ عکس خواهد داد
  • آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • مسعود پزشکیان: امروز در مجلس اولویت عده‌ای موضوع حجاب است/ بدسلیقگی‌‌ها در اجرای برخی سیاست‌ها از تمامیت‌خواهی یک عده خاص نشات می‌گیرد/ با زور و گشت ارشاد نتیجه‌ی عکس خواهد داد
  • شورای جوان سازی روستا‌ها تشکیل می‌شود
  • توقف شیب نزولی فرزندآوری در زنجان
  • توسعه همکاری با همسایگان جزو اولویت‌های سیاست خارجی ایران است