Web Analytics Made Easy - Statcounter

عادله قلی پور کنعانی در گفتگو با خبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز درباره اختراعاتش و انتظاراتش از مسئولین گفت: طرح «ساخت زخم پوش های نانولیفی بر پایه کیتوسان-پلی کاپرولاکتون با هدف ترمیم زخم های دیابتی» که در 15 مقاله در ژورنالهای معتبر به چاپ رسیده است از سوی ستاد توسعه فناوری نانو ریاست جمهوری به عنوان یکی از ۵ طرح برتر در کسب ‌وکارهای سرمایه‌گذاری نانو در فن‌بازار نانوالیاف انتخاب و در کنفرانس بین المللی نانوفایبر ICNF۲۰۱۷ تقدیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هدف از ارائه طرح ساخت جایگزین های موقت پوستی با استفاده از پوشش های نانولیفی بر پایه کیتوسان-پلی کاپرولاکتون را دست یابی به پوششی کارآمد در ترمیم انواع زخم های پوستی عنوان کرد که در این طرح سعی شده تا با استفاده از تکنولوژی نانو، پوششی را ایجاد کنیم که از نظر ساختار فیبریلی بسیار شبیه به ساختار پوست طبیعی باشد.

این محقق تاکید کرد: زخم پوش نانولیفی ساخته شده در این طرح پس از انواع آزمون های فیزیکی، مرفولوژیکی، بیولوژیک (ضدمیکروب بودن، سلول سازگاری و ...) بر روی نمونه های حیوانی در ترمیم انواع زخم های پوستی برشی تمام عمق، سوختگی درجه سه و دیابتی آزمایش شد.

عضو هیات علمی گروه مهندسی نساجی دانشکده فنی و مهندسی واحد علوم و تحقیقات تصریح کرد: پس از آزمایش این طرح بر روی نمونه های حیوانی به نتایج ترمیمی رضایت بخشی دست یافتیم و مهمترین وجه تمایز در این طرح، طراحی بسیار دقیق و مهندسی شده داربست نانولیفی است که ساختار فیبریلی بافت پوست طبیعی را که شامل فیبریل های نانومتری و میکرومتری به صورت توام با یکدیگر است را به صورت کامل شبیه سازی می کند که مواد اولیه مورد استفاده در داربست این طرح شباهت زیادی به گلوکوزآمینوگلایکان های موجود در بافت طبیعی بدن دارد و این امر موجب می شود تا افزایش مهاجرت سلولی و همچنین اکسیژن رسانی لازم به سطح زخم ایجاد شود.

قلی پور تاکید کرد: این طرح موجب کاهش عفونت زخم های دیابتی و سرعت در ترمیم زخم های دیابتی که یکی از معضلات آن نوروپاتی یا درگیری رگ های خونی و عدم خون رسانی کافی به سطح زخم و تاخیر در ترمیم زخم است، خواهد شد.

فارغ التحصیل دکتری نانو بیو تکنولوژی دانشگاه امیر کبیر در ادامه گفت: این اختراع ثبت جهانی نشده است اما با این پلیمر و با این ترکیب این اولین بار بود که این اختراع در دنیا انجام شده است ودر ژورنال های بین المللی به چاپ رسیده است و در مرحله ای است که داریم به سمت گواهی نانو مقیاس می رویم و قصد داریم به مرحله تولید برسانیم.

وی افزود: پیشنهادات زیادی از کشورهای مختلف داشتم برای تدریس و تسهیلات اختراعاتم از جمله دانشگاه های استرالیا، لهستان و... اما نپذیرفتم ولی اگر بخواهم به عنوان فرصت مطالعاتی بروم قطعا خواهم رفت و بعد از کسب دانش بیشتر دوست دارم به ایران برگردم و به کشور و مردم وطنم خدمت کنم و هرگز حاضر نیستم در جای دیگری غیر از ایران زندگی کنم.

عادله قلی پور کنعانی در ادامه درباره سطح علمی وپژوهشی در دانشگاه آزاد گفت: از مهرماه 95 سال به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات و تدریس در این واحد دانشگاهی فعالیت دارم که باید گفت این واحد دانشگاهی کیفیت و امکانات علمی و پژوهشی بسیار خوبی دارد و با دانشگاه های دولتی برابری میکند و حقیقتا دانشگاه آزاداسلامی به لحاظ آموزشی و پژوهشی روند کیفی رو به رشدی دارد و اساتید جوان و نخبه ای در حال حاضر در دانشگاه آزاد مشغول به تدریس هستند و این موضوع را در انجام پروژه های دانشجویی هم می توان دید که رو به تفکر نوین و استفاده از تکنولوژی های برتر دنیا می رود.

عضو هیات علمی گروه مهندسی نساجی دانشکده فنی و مهندسی واحد علوم و تحقیقات درباره انتظاراتش از مسئولین حامی نخبگان خاطر نشان کرد: من به عنوان فردی که از سال 88 از طرف بنیاد ملی نخبگان برگزیده شده ام و عضو بنیاد ملی نخبگان بعنوان استادیار جوان هستم و در باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان دانشگاه آزاد به عنوان عضو استعدادهای برتر فعالیت دارم انتظار من از بنیاد نخبگان و کانون نخبگان دانشگاه آزاد این است که یک سری تسهیلات برایمان فراهم کنند و بار مالی ما کمتر شود، درواقع یک سری تسهیلات پژوهشی و گرندهای پژوهشی در اختیار ما بگذارند که بتوانیم از این گرندها استفاده کنیم و بتوانیم پروژه هایی بهتر و با قدرت بیشتر را پیش ببریم همچنین متاسفانه در بعضی از بخش های دانشگاه حتی برای خود اساتید دانشگاه هم می خواهند که برای استفاده از دستگاه ها هزینه پرداخت کنند و حداقل استفاده از تجهیزاتی که در دانشگاه ها وجود دارد برای استفاده اساتید رایگان باشد.

خبرنگار: ندا فراهانی

عضو هیات علمی گروه مهندسی نساجی دانشکده فنی و مهندسی واحد علوم و تحقیقات عادله قلی پور کنعانی زخم‌ پوش‌های نانو لیفی زخم های دیابتی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۲۰۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) اولین آمبولانس‌های جهان

تاریخچه آمبولانس از دوران باستان و با استفاده از گاری برای انتقال بیماران صعب العلاج شروع می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، آمبولانس‌ها برای اولین بار در سال ۱۴۸۷ توسط اسپانیایی‌ها برای حمل و نقل اضطراری مورد استفاده قرار گرفتند و انواع غیرنظامی آن در طول دهه ۱۸۳۰ به بهره برداری رسید. پیشرفت فناوری در قرن ۱۹ و ۲۰ منجر به ساخت آمبولانس‌های مدرنی شد که در قالب خودرو کار می‌کردند.

دیگر خبرها

  • درخشش و افتخارآفرینی دانش آموزان بمی در مرحله اول المپیاد‌های علمی کشور
  • (تصاویر) اولین آمبولانس‌های جهان
  • رئیس جديد دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه شهید باهنر کرمان معرفی شد
  • جندی‌شاپور کهن‌ترین دانشگاه جهان نبود!
  • تفاهم‌نامه همکاری با شرکت عمران شهر جدید علوی منعقد شد
  • ناظم بکائی: ساخت اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه الزهرا (س) در سال ۱۴۰۳/ منابع هنوز اختصاص داده نشده
  • عضو هیات علمی دانشگاه بجنورد پژوهشگر برتر پایگاه ScholarGPS شد
  • برگزاری اولین جلسه میز تخصصی نانو فناوری استان اردبیل
  • افتتاح دو پروژه عمرانی در مجتمع آموزش عالی فنی مهندسی اسفراین
  • افزایش اولیه تعرفه خدمات مهندسی در سال آینده