Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اکبر امامی در رابطه با وضعیت کسب و کار صنف عکاسان و فیلم‌برداران اظهار کرد: فعالیت این صنف به‌صورت فصلی بوده و به‌طور میانگین 3 الی 4 ماه از سال بدون فعالیت هستند.

وی افزود: مواد اولیه موردنیاز این صنف به‌طور کامل از خارج از کشور تهیه می‌شود و در داخل کشور هیچ‌یک از اقلام موردنیاز تولید نمی‌شود؛ بنابراین تغییرات دلار بر قیمت تمام‌شده خدمات ارائه‌شده به‌طور مستقیم تأثیر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه عکاسان و فیلم‌برداران در اصفهان بیان کرد: تکنولوژی به‌سرعت در حال پیشرفت است و فعالان این صنف به‌منظور حفظ توان رقابت‌پذیری خود باید مواد و ابزارهای موردنیاز خود را همواره به‌روز کنند.

امامی در رابطه با مشکلات این صنف خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه شغل نو و جوان‌پسندی است، تمایل زیادی برای فعالیت در این عرصه وجود دارد که در برخی مواقع برای فعالان صنف ایجاد مشکل می‌کند و در برخی مواقع فعالیت‌های زیرزمینی افراد بدون مجوز، مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورده است.

وی اضافه کرد: شغل عکاسی و فیلم‌برداری شغل حساسی است زیرا با تاریخ زندگی مردم سروکار دارد و ثبت تاریخ در این کار نهفته است، ازاین‌رو اگر در حفظ امانت مردم سستی شود می‌تواند دردسرساز شود.

رئیس اتحادیه عکاسان و فیلم‌برداران در اصفهان اذعان کرد: به‌منظور کنترل بیشتر بر فعالیت واحدهای صنفی، بازرسین اتحادیه اقدام به سرکشی از واحدهای فعال می‌کنند و واحدهایی که به‌صورت زیرزمینی فعالیت می‌کنند را نیز شناسایی کرده و با آن‌ها برخورد می‌کنند.

امامی در همین راستا بیان داشت: بر اساس قانون نظام صنفی اتحادیه‌ها از پرداخت مالیات معاف هستند اما همچنان اداره مالیات از اتحادیه‌ها مالیات دریافت می‌کند.

وی همچنین در رابطه با بیمه فعالین اتحادیه گفت: در حال حاضر برنامه منسجمی برای بیمه کارکنان این اتحادیه در نظر گرفته نشده و فعالین صنفی با این معضل نیز دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

رئیس اتحادیه عکاسان و فیلم‌برداران در اصفهان توضیح داد: از سه سال گذشته که اداره ثبت‌احوال تصمیم به تعویض کارت ملی گرفت، در پیگیری‌های متعدد خواستار بهره‌گیری از عکاسان این اتحادیه به‌منظور تهیه عکس‌های پرسنلی موردنیاز برای این طرح شدیم.

امامی در همین رابطه افزود: با این ‌حال سازمان ثبت‌احوال در سراسر ایران اقدام به به‌کارگیری بازنشسته‌های ثبت‌احوال کرد و از به‌کارگیری عکاسان ممانعت کرد.

رئیس اتحادیه عکاسان و فیلم‌برداران در اصفهان تأکید کرد: در بسیاری از موارد عکاسان عضو اتحادیه از طریق همین عکس‌های پرسنلی زندگی خود را اداره می‌کنند و عملاً با اخذ این تصمیم، در حق بخشی از فعالین صنفی اجحاف شد.

وی بیان داشت: این در حالی است که شغل عکاسان و فیلم‌برداران فرای مابقی مشاغل است و این قشر تاریخ‌ساز کشور است اما در حال حاضر اهمیتی برای این بخش قائل نشده‌اند.

امامی در پایان با انتقاد از تصمیم سازمان ثبت‌احوال در نحوه به‌کارگیری عکاسان در اجرای این طرح اظهار داشت: درصورتی‌که برای انجام این امور از عکاسان اتحادیه استفاده‌شده بود، حدود 10 میلیون نفر به کار گمارده می‌شدند.

 

انتهای پیام/م

 

بی‌توجهی به معافیت مالیاتی صنف عکاسان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۲۰۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بر هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علی دهقانی در گفتگو با خبر ۱۷ شبکه خوزستان افزود: براساس قوانین مالیات بر ارزش افزوده، محیط زیست و مالیات مستقیم شرکت بهره داری مفت و گاز در استان ملزم به پرداخت عوارض حق آلایندگی هستند.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های قضایی انجام شده در سال گذشته هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان و در فروردین امسال ۹۳۵ میلیارد تومان حق آلایندگی به استان خوزستان پرداخت شد.

رئیس کل دادگستری خوزستان با اشاره به اینکه این اعتبارات به شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها، دهیاری‌ها و دستگاه‌های مربوطه تقسیم و پرداخت خواهد شد، اظهار کرد: تمامی این دستگاه‌ها باید این اعتبارات حق آلایندگی را در محل خود هزینه کنند.

دهقانی بیان کرد: تمامی هزینه این اعتبارات توسط دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان بازرسی و نهاد‌های ناظر بر دستگاه‌هایی که عوارض حق آلایندگی را استفاده و هزینه می‌کنند، نظارت می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • شهرداری‌ها در انتظار سهم خود از مالیات
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • کمک دولت اسپانیا به رئال مادرید برای خرید امباپه
  • معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • نظارت بر هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان
  • این افراد امسال مشمول پرداخت مالیات می‌شوند/ جزئیات