Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - رئیس سازمان غذا و دارو طی نامه ای به دکتر مسائلی، مشاور وزیر و مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی، خواستار بازبینی قیمت گذاری تجهیزات پزشکی توسط کمسیون قیمت گذاری مربوطه شد.

به گزارش ایرنا از سازمان غذا و دارو دکتر غلامرضا اصغری در نامه ای به مسائلی مشاور وزیر بهداشت در امور تجهیزات پزشکی آورده است: با توجه به تغییرات ایجاد شده در مولفه های موثر بر قیمت گذاری محصولات سلامت محور از جمله تجهیزات پزشکی، لازم است قیمت این فرآورده ها توسط کمیسیون قیمت گذاری مورد بازبینی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به همین دلیل هماهنگی به عمل آید که بعد از کارشناسی لازم، قیمت تجهیزات پزشکی تولید داخل و وارداتی در کمیسیون مربوطه مطرح و در صورت لزوم مورد بازبینی قرار گیرد.
لازم است در هنگام کارشناسی اولیه، سوابق تعیین قیمت هر فرآورده و همچنین مقایسه قیمت آن با کشورهایی که شرایط اقتصادی و نظام سلامت مشابه ایران دارند نیز به عنوان قیمت مرجع مورد استناد قرار گیرد.
به گزارش ایرنا ، هم اکنون حدود 450 شرکت تولیدکننده تجهیزات پزشکی در کشور فعالیت دارند که سهم تولیدکنندگان داخلی در بازارتجهیزات پزشکی 40 درصد است و این رقم درپایان برنامه ششم توسعه باید به 60 درصد برسد. پیش از این اعلام شده بود که بازار تجهیزات پزشکی در ایران بین 40 تا 50 هزار میلیارد ریال است.
اجتمام**9185 ** 1418

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۲۰۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان خواستار دریافت کرسی در سازمان جهانی بهداشت

عبدالسلام حنفی، معاون اداری طالبان در دیدار با رئیس منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت، خواهان واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در این سازمان به این گروه و اعاده عضویت افغانستان در نشست‌های منطقه‌ای کمیته اجرایی این سازمان شد.

حنفی همچنین خواستار همکاری سازمان‌های بین‌المللی به منظور کشت محصول جایگزین خشخاش در راستای حمایت از کشاورزان افغانستانی شد.

«حنان حسن بلخی» رئیس منطقه‌ای مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت گفت: مسئله بهداشت غیرسیاسی است و در اولویت‌های این سازمان قرار دارد.

بلخی گفت: مسئله فراهم آوری کشت جایگزین برای کشاورزان افغانستانی را با سازمان جهانی بهداشت و سایر نهادهای مربوطه در میان خواهیم گذاشت.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • توصیه به مصرف آب چاه به جای آب معدنی اشتباه است
  • تمام برنج‌های وارداتی در مبادی ورودی کشور و در مبدا تولید نمونه‌برداری می‌شود
  • فراخوان کشف قیمت و تامین داروهای تک‌ نسخه‌ای
  • طالبان خواستار دریافت کرسی در سازمان جهانی بهداشت
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • رئیس سازمان همکاری اسلامی خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • ایران می‌تواند توانمندی خود در حوزه صنعت دارو را به کشورهای دیگر ارائه دهد
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی
  • مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات‌پزشکی به ۲۰ کشور آفریقایی
  • ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی