Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروهی از معترضان در تایوان که عمدتا شامل کهنه‌کاران نظامی سابق این کشور بودند علیه طرح‌های اصلاحات اخیر دولت برای سیستم پرداخت حقوق‌های بازنشستگی نظامیان تظاهرات کرده و ضمن درگیر شدن با پلیس تلاش کردند تا به زور وارد ساختمان پارلمان تایوان شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در جریان این ناآرامی‌ها طی امروز (سه‌شنبه) یکی از درهای ساختمان پارلمان تایوان شکسته و یک سرهنگ سابق نیز که قصد داشت از دیوار اطراف پارلمان بالا برود، سقوط کرده و با وضعیتی وخیم در بیمارستان بستری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای پلیس تلاش کردند جلوی ورود آنها به داخل ساختمان پارلمان را بگیرند.

یکی از این معترضان که یک ژنرال بازنشسته بود در درگیری‌ها به حالت اغما رفت و یک سرهنگ سابق نیز شدیدا مجروح شد.

یک معترض در یک پیام ویدئویی در فیس‌بوک گفت: ما بیش از یک سال است که در خیابان‌ها مشغول اعتراض هستیم. دولت حزب دموکراتیک مترقی کاملا ما را نادیده گرفته است و به شکایت‌ها و اعتراضات ما بی‌توجهی می‌کند. معترضان تقاضا کردند تا لایحه کاهش حقوق‌ها که سال گذشته میلادی تصویب شد به حال تعلیق دربیاید و دولت وارد مذاکراتی بر سر برنامه کاهش حقوق‌های نظامیان شود.

کاخ ریاست جمهوری تایوان نیز با درخواست از معترضان برای حفظ آرامش خود گفت: دولت در اصلاحیه‌های مربوط به پیش‌نویس لایحه نگرانی‌های کهنه‌کاران را در نظر گرفته است.

در این بیانیه تصریح شد: اصلاح حقوق‌های نظامیان هدفش تضمین توسعه پایدار در نظام حقوق‌های بازنشستگی است. ما امیدوار هستیم در چارچوب محدوده‌هایی که نظام مالی دولت اجازه می‌دهد بهترین راه حل را ارائه دهیم.

این اعتراضات بعد از آن به راه افتاد که دولت تایوان اعلام کرد: قصد اصلاح نظام پرداخت حقوق بازنشستگی نظامیان در راستای یک برنامه کلی‌تر کاهش حقوق‌های بازنشستگی را دارد و این طرح سال گذشته میلادی نیز موجی از اعتراضات گسترده را به همراه داشت.

ماه ژوئن گذشته قانونگذاران تایوان یک لایحه اصلاح حقوق‌های بازنشستگی را تصویب کرد که به موجب آن بسته‌های حقوق‌های بالای کارمندان دولتی دچار کاهش شدند و دولت هشدار داد که نمی‌تواند دیگر این مبالغ بالا را پرداخت کند.

یک لایحه جداگانه نیز اخیرا برای کاهش حقوق‌های بازنشستگی نظامیان در نظر گرفته شده که انتظار می‌رود در نشست‌های جاری پارلمان تصویب شود.

این اعتراضات علیه این طرح کاهش حقوق‌ها تبدیل به یک چالش بزرگ برای تسای اینگ ون، رئیس‌جمهوری تایوان شده است.

وی از زمان انتخاب شدن به این سمت در دو سال پیش تاکنون شاهد روند نزولی برای محبوبیت خود بوده است.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۲۰۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۳۳ درصدی تصادفات درون شهری منجر به فوت در استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ سرهنگ عباس مهاجر بسطامی گفت: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا کنون، تعداد تصادفات درون شهری در استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال، تغییری نکرده، اما موارد منجر به فوت ۳۳ درصد کاهش یافته است.

سرهنگ بسطامی با بیان اینکه تصادفات جرحی ۳۳ درصد بیشتر شده است، ادامه داد: تصادفات خسارتی، اما ۳ درصد کمتر شده است.

وی، عدم توجه به جلو، سرعت غیر مجاز و عدم رعایت حق تقدم را، علت عمده تصادفات درون شهری در استان اعلام کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • دستگیری عاملان تیراندازی منجر به قتل در کهنوج 
  • تظاهرات در فرانسه در اعتراض به تشدید ریاضت‌ اقتصادی
  • اعتراض کاربران فضای مجازی به عملکرد نمایندگان کارگران در شورای عالی کار
  • استعفای مقام آمریکایی در اعتراض به حمایت واشنگتن از تل‌آویو
  • کاهش ۳۳ درصدی تصادفات درون شهری منجر به فوت در استان گلستان
  • درگیری کشاورزان با پلیس؛ بروکسل غرق در کود و کاه!
  • درگیری کشاورزان معترض با پلیس بلژیک/ بروکسل غرق در کود و کاه!
  • ◄ توسعه شبکه مدرن ریلی؛ اولویت دولت در توسعه زیرساخت ها
  • کاهش ۵۴ درصدی تصادفات منجر به فوت در استان
  • محور کندوان یک‌طرفه شد/ کاهش ۶۱ درصدی تصادفات منجر به فوت در محورهای مواصلاتی مازندران