Web Analytics Made Easy - Statcounter

عدم هماهنگی دستگاه های اجرایی موجب شده تا جمع آوری متکدیان در زنجانبه صورت عملی انجام نشده و این موضوع ابتر بماند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا،در هفته گذشته کارگروه فرهنگی و هنری استان زنجان برگزار شد و یکی از موضوعات پیگیری این کارگروه بحث متکدیان بود.

از دو ماه گذشته قرار بود بحث جمع آوری متکدیان در زنجان به پایان برسد اما باز هم عدم هماهنگی بین دستگاه هایی اجرایی به گفته مسئولان شرکت کننده در این کارگروه موجب شد تا جمع آوری متکدیان در زنجان ابتر بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"رضا عسگری" فرماندار زنجان نیز با اشاره به موضوع جمع آوری متکدیان از سطح شهر زنجان، اظهار داشت: در حوزه گرمخانه، شهرداری اقدامات اولیه را فراهم کرده اما در بازدید بازرسان ما مشکلات جدی در این زمینه وجود دارد.

وی با بیان اینکه امکانات اولیه فراهم شده است اما کامل نیست،خاطرنشان کرد: در رابطه برخورد با متکدیان با توجه به آیین‌ نامه وظایفی برای برخی از دستگاه‌ها تعریف شده است.

این مسئول بیان داشت:در شهرستان زنجان در این رابطه خلا وجود دارد و هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌ها شکل نمی‌گیرد.

فرماندار زنجان با بیان اینکه هدف راه اندازی گرمخانه،جمع آوری متکدیان ابتدای کار بود،خاطرنشان کرد:باید از ظرفیت همه دستگاه‌ها باید در زمینه جمع‌ آوری متکدیان استفاده شود.

عسگری افزود: همچنین فرهنگ عدم کمک به متکدیان در بین شهروندان باید ایجاد شود و اگر در تبریز متکدی وجود ندارد، به دلیل فرهنگ حاکم بر مردم و عدم کمک به این افراد است.

عسگری با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد که مجوز فعالیت در این زمینه گرفته باید وظایف خود را در رابطه با متکدیان انجام دهند، گفت: تشکل ‌ها باید به کمک ما آمده و همچنین بانک اطلاعاتی از این افراد نیازمند تشکیل شود تا افراد که نیاز به حمایت دارند نیز مشخص شود.

 

*نباید فضا برای جولان متکدیان فراهم شود

"سید بیوک موسوی" معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار زنجان نیز در این خصوص برضرورت جمع ‌آوری متکدیان تا پایان سال تاکید کرد و گفت: جمع‌ آوری باید با نگاه حمایتی صورت گیرد اگرچه نباید فضا برای جولان متکدیان فراهم شود.

موسوی با بیان اینکه مردم ما نیز باید در در مورد متکدیان توجیه شوند، افزود: مردم زنجان مهربان و رئوف القلوب هستند و نامگذاری این شهر به نام شور شور حسینی نیز، نشأت گرفته از این موضوع است.

وی خاطرنشان کرد: آمار متکدیان زنجان 300 نفر نیست و به 40 نفر هم نمی رسد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان یادآور شد: آمار کودکان متکدی در زنجان هم آمار دقیقی نیست و باید ظرف یک هفته برخورد تحکمی،دولتی و حمایتی در این زمینه انجام شود.

 

*مشکل جای دیگری است

"احمدی"معاون شهردار زنجان نیز در این زمینه اظهار داشت: شهرداری مدام مورد خطاب قرار می گیرد اما مشکل جای دیگری است و باید همه دستگاه ها طبق مصوبه شورای اداری تکلیف خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه شهرداری طبق این دستور العمل مسئولیت جمع آوری را دارد و در زمینه جمع آوری مشکل ندارد، افزود:تاکنون ۶۵8 نفر از متکدیان در سطح معابر شهری جمع آوری شده اند که از این تعداد 326 مرد، 213 زن،91 کودک و 28 نفر نوجوان جمع آوری شده است.

این مسئول بیان داشت: 251 نفر قبل از تحویل مجموعه به نماینده فرمانداری جمع آوری و 407 نفر به مجتمع اردوگاهی تحویل داده شده است.

معاون شهردار زنجان خاطرنشان کرد: تا 12 سال کودک، 13 تا 17 سال نوجوان و 18 تا 85 سال بزرگسال در نظر گرفته شده است.

احمدی با اشاره به اینکه شهرداری وظیفه خود را انجام می دهد و فرمانداری هم دارای نماینده بوده و فعالیت ها را رصد می کند، افزود: ضروری است دستگاه های دیگر نیز در این زمینه به وظایف خود عمل کنند.

وی بیان داشت:برخی از این متکدیان چندین بار دستگیر شده و دارای سابقه هستند و طبق قانون افرادی که امر تکدی گری را به عنوان شغل در نظر بگیرند جرم است و قانون در این زمینه پیش بینی های لازم را دارد که ضروری است اقدامات قانونی در این زمینه انجام شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۲۰۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش تمامی دستگاه های اجرایی برای خدمات‌رسانی

آماده باش تمامی دستگاه های اجرایی برای خدمات‌رسانی

دیگر خبرها

  • ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری
  • شعبه پیگیری دریافت رشوه در شهرداری تهران ایجاد شد | پرونده ها در این زمینه با سرعت بیشتر پیگیری می شود
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • پیشگیری از حریق در مراتع ایلام اولویت کار دستگاه‌های اجرایی باشد
  • مسئولان استان متناسب با "تحقق شعار سال" برنامه‌ریزی کنند
  • آماده باش تمامی دستگاه های اجرایی برای خدمات‌رسانی
  • مدیریت اجرایی استان زنجان خود را مدیون مردم می‌داند
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • مستقل شدن روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی پیگیری می‌شود
  • آماده‌باش کامل شهرداری کرمان در شرایط جوی ناپایدار