Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از گیزمگ، مدارگرد ردیاب گاز اگزومارس متعلق به "سازمان فضایی اروپا"(ESA)، مانور منحصربفرد خود که کاوش لایه‌های بیرونی اتمسفر "مریخ" بود، طی 11 ماه به اتمام رساند. هدف این مدارگرد این بود که به تدریج مسیر کاوشگرهای فضایی بدون سرنشین را کاهش دهد و به این مدارگرد نیز اجازه دهد تا ماموریت خود را برای مطالعه ردیاب‌های گاز روی مریخ آغاز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مدارگرد در 14 مارس 2016 از پایگاه فضایی "بایکونور" در قزاقزستان به فضا پرتاب شد و در نوزدهم نوامبر همان سال به سیاره سرخ رسید.

بنا بر اعلام آژانس فضایی اروپا ترمز این مدارگرد تنها سبب کاهش سرعت فضاپیما به میزان 17 میلی متر در هر ثانیه می‌شود. این ترمز اتومبیلی که با سرعت 50 کیلومتر بر ساعت در حال حرکت است را پس از طی شش کیلومتر متوقف می‌کند. مسئله نگران کننده این است که اتمسفر مریخ در طول روز و ماه‌های تابستان گسترش می‌یابد. بنابراین حتی یک محاسبه غلط ممکن است که موجب ایجاد سوختن کاوشگر در یک ورود کنترل نشده به جو مریخ شود.

آزمایش ترمز "مدارگرد ردیاب گاز" طی 950 گردش این مدارگرد انجام شد و در20 فوریه سال جاری در ساعت 17:20 به وقت گرینویچ، ماموریت "آزمایش ترمز" خود را به پایان رساند.

این مدارگرد همچنین ماموریت یک ماهه "آزمایش ابزار" و "آزمایش کالیبراسیون" خود را به اتمام رساند و پس از آن ماموریت اولیه خود را برای ساخت فهرست دقیق گازهای ردیابی اتمسفر آغاز خواهد کرد که می‌تواند بینشی کلی درباره فعالیت‌های زمین‌شناسی و علائم زیستی ممکن فراهم آورد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۲۰۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر ترمز خودرو برید این گونه متوقفش کنید (فیلم)

 

 

 

منبع : پارسینه

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سقوط وحشتناک یک تریلی از روی پل در چین (فیلم) تصادف زنجیره‌ای ۱۰ خودرو در جاده کاشمر (فیلم) لحظات دلهره‌آور ترمز بریدن یک دستگاه تریلی در گردنه قلاجه (فیلم)

دیگر خبرها

  • چین ۳ فضانورد را به ایستگاه فضایی‌اش می‌فرستد
  • چین ۳ فضانورد را به ایستگاه فضایی‌اش می فرستد
  • عجیب‌ترین قمر منظومه شمسی کاوش می‌شود
  • اگر ترمز خودرو برید این گونه متوقفش کنید (فیلم)
  • ۳۱  فروردین در دنیای علم چه خبر؟
  • ترمز قیمت طلا کشیده شد
  • برق خورشیدی فضایی یک قدم به واقعیت نزدیک تر شد
  • بهره‌برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی فضا در یک قدمی واقعیت
  • ناسا در مریخ با مشکلی بزرگ مواجه شد
  • ناسا در پی راه سریع‌تر و ارزان‌تر برای انتقال نمونه‌های مریخ به زمین