Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در ماههای اخیر ابهاماتی در خصوص وقوع تخلفات در حوزه ثبت سفارش با مسدود شدن سایت ثبت سفارش خودرو برای همه واردکنندگان ایجاد شده که حتی دامنه آن به نامه‌نگاری رئیس گمرک به وزارت صنعت نیز کشیده شد. ابتدا کرباسیان وزیر اقتصاد از رئیس کل گمرک ایران در خصوص شرایط ورود 5000 خودرو به گمرکات سؤالاتی را مطرح کرد، سپس رئیس گمرک در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره ابهامات واردات خودرو از نامه‌نگاری خود با سازمان توسعه تجارت وزارت صنعت در خصوص ثبت سفارش‌های جعلی و ابهامات ایجادشده خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چندی قبل نیز مرکز حراست وزارت صنعت از افزایش پیگیری ها در خصوص واردات خودرو خبر داده بود. در اطلاعیه این مرکز آمده: تمامی خودروهایی که در زمان ممنوعیت واردات خودرو (از 8 تیرماه 96) از مبادی غیرقانونی و با روشهای نامتعارف ثبت سفارش شده‌اند (اعم از خودروهایی که وارد کشور شده یا در گمرکات کشور موجود هستند)، شناسایی شده و براساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به مراجع ذی‌ربط برای برخورد با متخلفان منعکس شده است.

حالا بر اساس نامه دفتر واردات گمرک ایران به گمرکات اجرایی، محدودیت جدیدی برای ترخیص خودروهایی که ثبت سفارش آنها از تاریخ 28 تیر ماه به بعد بوده ایجاد شده است. در ابلاغیه دفتر واردات گمرک آمده است، "گمرکات اجرایی از ترخیص خودروهایی که ثبت سفارش آنها 28 تیر ماه به بعد صادر شده اکیداً خودداری و مراتب را به این مرکز اطلاع دهند. همچنین این عدم ترخیص‌ها شامل تمدیدیه ثبت سفارش از تاریخ مذکور به بعد نیز می‌باشد".

بیشتر بخوانید: خاک خوردن ۷۰۰۰ خودروی بدون ثبت سفارش/افزایش فشارها برای ترخیص خودروهای متوقف در گمرک

گفتنی است، قاعدتاً این دستور العمل شامل خودروهایی که بعد از بازگشایی سایت ثبت سفارش و دستور العمل جدید دولت در دی ماه امسال، ثبت سفارش شده‌اند نمی‌شوند.

سند ممنوعیت ترخیص خودروها از گمرک

اخیراً پیش‌نویس دستورالعملی منتشر شد که نشان می‌داد تحرکاتی برای ترخیص خودروهای در گمرک مانده در حال انجام است. به‌نظر می‌رسد با عملی شدن این رویه و تصویب پیش‌نویس مذکور قبل از تعیین تکلیف کامل تخلفات، فضا برای عدم پیگیری کامل تخلفات رخ‌داده در ترخیص خودروهایی که به‌زعم مرکز حراست وزارت صنعت با روشهای غیرمتعارف ثبت سفارش شده‌اند ایجاد می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

مخالفت سفت‌وسخت گمرک با ترخیص خودرو با ثبتهای تمدیدی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۲۱۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ احکام قانون بودجه سال ۱۴۰۳ جهت اجرا در گمرک + جدول

بر اساس بخشنامه مدیر کل دفتر واردات به گمرکات اجرایی، تا زمان تهیه و ابلاغ جداول تفصیلی بودجه ۱۴۰۳ وصول عوارض بر مبنای جداول ۱۴۰۲ انجام خواهد شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، به تازگی مدیر کل دفتر واردات گمرک ایران در بخشنامه ای به گمرکات اجرایی ضوابط مرتبط با تشریفات گمرکی در سال 1403 مطابق با قانون بودجه را ابلاغ کرده است. بر این اساس تا زمان ابلاغ جداول تفصیلی بودجه نسبت به وصول منابع بر اساس جداول سال 1402 اقدام شود.

در این بخشنامه امده است؛ نرخ مالیات بر ارزش افزوده بحز کالاهای خاص 10 درصد محاسبه شود.همچنین واردات آمبولانس از پرداخت حقوق ورودی و عوارض گمرکی معاف می باشد.

در این بخشنامه آمده، حقوق گمرکی تمامی ماشین آلات و تجهیزات ، قطعات ، مواد اولیه و واسطه ای تولیدی از چهار درصد به 2 درصد کاهش می یابد.


 

 اعلام فهرست 14 ردیف درآمدی عوارض قابل وصول شامل عوارض فرهنگی ، لوازم آرایشی ، سیگار و تنباکو ، نوشابه ، خودرو سبک و سنگین ، پسماند ، هلال احمر و گوشت و سبزیجات و .... در ادامه قابل مشاهده است؛

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت سفارش خودرو‌های هیبریدی و برقی برای واردات به منطقه آزاد کیش
  • ثبت سفارش و تخصیص ارز به واردات خودرو در حال انجام است
  • ابلاغ احکام قانون بودجه سال ۱۴۰۳ جهت اجرا در گمرک + جدول
  • منظور: ثبت سفارش و تخصیص ارز به واردات خودرو در حال انجام است
  • کدام خودروها مشمول معاینه فنی در سال ۱۴۰۳ هستند؟
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر مخالفت با واردات خودرو را تکذیب کرد
  • منظور، خبر مخالفت با واردات خودرو را تکذیب کرد
  • منظو، خبر مخالفت با واردات خودرو را تکذیب کرد
  • جزئیات واردات ۲۰ قلم کالای اساسی/ترخیص ۳.۸ میلیارد دلار ذرت
  • واردات ۳.۲ میلیارد دلار تلفن همراه در سال گذشته/ ۳۰ تن شمش طلا وارد کشور شد