Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه انقلاب نیوز: کارشناس مسائل سیاسی گفت: در پرونده هسته‌ای ایران و فراز و فرود غیرقابل توصیف آن به نظر می‌رسد مقصر اصلی عدم پیشرفت این پرونده و مهم‌ترین مانع رسیدن ملت ایران به حق خود آمریکااست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدرضا صدرالحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار انقلاب نیوز،با اشاره به دشمنی‌های آمریکا علیه ملت ایران اظهار داشت: با نگاهی به پرونده هسته‌ای ایران و فراز و فرود غیرقابل توصیف آن به نظر می‌رسد مقصر اصلی عدم پیشرفت این پرونده و مهم‌ترین مانع رسیدن ملت ایران به حق خود آمریکا و دشمنی‌های چهار دهه این کشور بر علیه ملت استقلال‌طلب ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود:علی‌رغم وجود ادله مختلف برای اثبات این مدعی اقدامات این کشور در طول یک سال گذشته نشان از تداوم دشمنی نظام سیاسی آمریکا با ملت ایران است.

استاد دانشگاه تصریح کرد: دولت‌های دموکرات و جمهوری‌خواه هر دو در این راهبرد که باید با ملت ایران مقابله کرد مشترک هستند؛ در طول یک سال گذشته مقامات این کشور تمام تلاش خویش را صرف ایجاد چالش بر روی چرخ توافق هسته‌ای کردند.
  صدرالحسینی بیان داشت: با توجه به اقرار چند باره سازمان انرژی هسته‌ای مبتنی بر انجام تمامی تعهدات از سوی جمهوری اسلامی ایران آمریکایی‌ها سعی کردند برجام به هیچ نتیجه مثبت و طویل‌المدت نرسد.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: اظهارات اخیر ظریف به عنوان وزیرامورخارجه ایران این مطلب را تأیید می‌کند که مهم‌ترین کارشکن این توافق آمریکا بوده و اگر در آینده نزدیک آمریکا به طور رسمی و قاطع برجام را بشکند از جامعه ملل و در بین ملت‌ها منزوی می‌شود.

وی افزود: اجماع بین‌المللی در شرایط نابسامان نظام بین‌الملل که آمریکا قدرت و قلدری سرنوشت تفاهمات؛ توافقات و عقود بین‌المللی را تعیین می‌کند این کشور را متعهد به این توافق‌نامه کند.

صدرالحسینی ابراز داشت: در جمع‌بندی نهایی باید گفت مشکل توافق‌نامه برجام بیشتر به محتوای آن برمی‌گردد که شرکت‌کنندگان این توافق‌نامه به جز ایران برایشان جریمه‌های قابل توجه دیده نشده است، نباید انتظار داشت در نظام بین‌المللی کنونی کشوری قلدر و سلطه‌گر و بی‌تعهد مانند آمریکا به برجام تن دهد و نسبت به آن متعهد باشد.

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۲۱۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه

آمریکا و ۱۷ کشور دیگر خبر دادند طرحی برای آتش‌بس در غزه و آزادی اسرای صهیونیست به جنبش حماس ارائه کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، کاخ سفید اعلام کرد که ۱۷ کشور از جنبش حماس درخواست می‌کنند که اسرای صهیونیست موجود در غزه را در مقابل «آتش‌بس و بازگشت آوارگان به شمال» آزاد کند.

طبق گزارش العربیه، کاخ سفید اعلام کرد: توافق پیشنهادی برداشتن هرگونه مانع برای بازگشت آوارگان به شمال غزه را شامل می‌شود. این توافق توافق فوری و طولانی مدت در غزه را شامل می‌شود. شاخص‌ها نشان می‌دهد که امکان آتش‌بس در غزه وجود دارد اما ما به‌طور کامل از این امر مطمئن نیستیم.

آمریکا همچنین مدعی شده «پاسخ حماس به پیشنهادهای مطرح شده به هیچ وجه تشویق‌کننده نیست».

این در حالی است که حماس باهار تاکید کرده در مذاکرات انعطاف لازم را از خود نشان داده و این رژیم صهیونیستی است که به ادامه جنگ و کشتار مردم فلسطین اصرار دارد.

کاخ سفید همچنین تاکید کرد پیشنهاد مطرح شده به حماس با ضمانت‌های آمریکا قطر و مصر است.

در این راستا، یک مسئول آمریکایی به اکسیوس گفت: اطلاعات به دست آمده در روزهای اخیر نشان می دهد که حماس به دنبال تعویق توافق تبادل اسرا نیست. حماس آماده نشستن بر میز مذاکرات است. شاخص‌ها نشان می‌دهد که امکان پیشرفت در مساله توافق تبادل‌اسرا وجود دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • نتانیاهو مانع از انعقاد توافق درباره جنگ غزه می‌شود
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»