Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@00:32:04 GMT

نبود مدرسه علت ترک تحصیل کودکان در حاشیه زاهدان!

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۲۱۳۷۴

نبود مدرسه علت ترک تحصیل کودکان در حاشیه زاهدان!

به گزارش جماران؛ مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش گفت: فقط نیمی از دانش‌آموزان ابتدایی در مناطق حاشیه‌ای زاهدان در دوره اول متوسطه ادامه تحصیل می‌دهند و مابقی به علت کمبود مدرسه ترک تحصیل می‌کنند.

فرحناز مینایی‌پور (مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش) ، افزایش پوشش تحصیلی دختران بازمانده از تحصیل در مناطق محروم را یکی از برنامه‌های جدی حوزه زنان وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: آموزش مسایل بلوغ و تکالیف به دانش‌آموزان و آسیب‌شناسی روانی و اجتماعی دانش‌آموزان دخترِ دوره دوم متوسطه از دیگر برنامه‌های اداره کل زنان به شمار می‌رود که در حال حاضر بخشی از این طرح‌ها در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید در مناطق محروم بیشتر به سمت آموزش فنی و حرفه ای دانش آموزان پیش برویم، گفت: تحصیل در رشته‌های ریاضی، تجربی و انسانی به خصوص در مناطق محروم به اندازه‌ی رشته‌های فنی به دانش آموزان کمک نمی‌کند، بنابراین باید هنرستان‌ها در مناطق محروم تقویت شوند تا دانش آموزان بتوانند از علم و دانشی که آموختند کسب و کاری راه بیندازند و کسب درآمد کنند. ساخت مدرسه و راه‌اندازی رشته‌های خیاطی، آشپزی، کامپیوتر، نقشه‌کشی و.... در مدارس کار و دانش از درخواست‌های دانش‌آموزان در زاهدان بود.

مینایی‌پور با اشاره به سفر اخیرش به حاشیه زاهدان و بررسی وضعیت آموزشی در این مناطق گفت: وضعیت در حاشیه زاهدان خوب نبود؛ بیشتر بچه‌ها فقط در مقطع ابتدایی در مدرسه حضور پیدا می‌کنند و دیگر ادامه تحصیل نمی‌دهند. وقتی می‌پرسیدیم چرا مدرسه نمی‌روید، می‌گفتند مدرسه‌ای نیست!

مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: فقط نیمی از دانش آموزان ابتدایی (به خصوص دختران) در مناطق حاشیه‌ای زاهدان در دوره اول متوسطه ادامه تحصیل می‌دهند و مابقی به علت کمبود مدرسه ترک تحصیل می‌کنند. باید سعی کنیم خیرین را قانع کنیم که در این مناطق مدرسه‌سازی کنند تا زمینه تحصیلی را برای این دختران ایجاد کنیم.

وی همچنین از راه‌اندازی "اتاق‌های کارآفرینی" در مدارس مناطق حاشیه‌ای و محروم خبر داد و گفت: با ایجاد این اتاق‌ها می‌خواهیم، دانش‌آموزان با یادگیری حِرف مختلف، امرار معاش داشته باشند. در همین راستا در نظر داریم با کمک ان جی اوها، تا حد توان در آموزش حرفه‌ها به بچه‌ها تلاش کنیم.

انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۲۱۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزکرمان،طاهره زحمت کش گفت درطرح شهید محمودوند که شناسایی چهره به چهره بازماندگان از تحصیل است در دو سال اخیر در آن مدیران مدارس به عنوان پیگیری کننده تعریف شده و باید با داشتن کد ملی دانش آموز بازمانده، آدرس محل سکونت زمان تولد و با به کارگیری انواع روش‌های شناسایی علل بازماندگی دانش آموز را بررسی و پیگیری کنند.
وی افزود پایان اردیبهشت‌ماه آخرین مهلت سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان است
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان توجه جدی به دانش آموزان دیرآموز، سنجش به موقع نوآموزان پیش دبستانی و مداخله به هنگام، توجه جدی به دانش آموزان مناطق محروم، روستایی و عشایر، فرهنگ سازی و نگه داشت دانش آموزان جذب شده را راهکارهای اولویت‌دار در کاهش بازماندگان عنوان کرد

دیگر خبرها

  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در کرمان را قبول نداریم
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در استان را قبول نداریم
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • بررسی علت بازماندگی از تحصیل ۲۰ گویه در خوزستان
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل