Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشجویان کرمانی از قافله سفر به اردوی راهیان نو عقب نمانده‌اند و امسال هم همانند سال‌های گذشته از ۱۵ اسفندماه در قالب کاروان‌های ۵‌گانه به سرزمین‌های نور اعزام می‌شوند. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هر ساله در پایان سال دانشجویان سراسر کشور خود را برای حضور در مناطق عملیاتی جنوب آماده می‌کنند تا دلیل امنیت، آرامش و اقتدار ایران اسلامی را در میان سرزمین‌های نور جستجو کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پیشینه برگزاری ارو‌های راهیان نور به سال ۷۶ باز می‌گردد و از همان سال‌های ابتدایی جنگ، خانواده‌های شهدا با حضور در مناطق عملیاتی یاد و خاطره عزیزان خود را گرامی می‌داشتند؛  اما به طور سازماندهی شده پس از سال ۱۳۷۶ بسیج دانشجویی از ظرفیت‌های اردو‌های راهیان نور استفاده کرد و اعزام کاروان‌های دانشجویی شروع شد و سپس بسیج محلات  شروع به اعزام کاروان‌هایی کرد.

سفر مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای در سال ۷۸ به یادمان شلمچه و حضور در میان زائران راهیان نور باعث شد توجه ویژه‌ای به موضوع راهیان نور شود و  همچنین استقبال مردم از راهیان نور نیزگسترده‌تر شد.؛ بطوری که در سال ۷۸ دستورالعملی مبنی بر تشکیل ستاد هماهنگی راهیان نور با مسئولیت و ریاست بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از سوی ستاد کل نیرو‌های مسلح ابلاغ شد که در این دستور العمل به ۲۱ محل جهت بازدید کاروان‌های راهیان نور اشاره شده است.

این حرکت بزرگ فرهنگی سال‌هاست که روشنایی راه دانشجویان جویای حقیقت است که گرچه دوران جنگ و دفاع مقدس را درک نکردند؛ اما با حضور در اردو‌های راهیان نور و شنیدن روایت‌های موثق یادگاران عرصه دفاع می‌توانند گذشته ایران اسلامی را بهتر شناخته و با دید روشن آینده ساز کشور خود باشند.   حضور دانشجویان کرمانی در اردوی راهیان نور   اما دانشجویان کرمانی نیز از این قافله عقب نمانده اند و امسال نیز به سیاق سال‌های گذشته از ۱۵ اسفند ماه در قالب کاروان‌های ۵ گانه به سرزمین‌های نور اعزام می‌شوند.

ناصر بهروز، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان  در رابطه با اعزام دانشجویان کرمانی به خبرگزاری دانشجو می‌گوید سالانه بیش از ۱۰ هزار نفر متقاضی شرکت در اردو‌های راهیان نور داریم؛ اما ما حدود ۳ هزار نفر را اعزام می‌کنیم؛ و امسال طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده نزدیک به ۳۳۰۰ نفر در ۵ مرحله از نیمه دوم اسفندماه به مناطق عملیاتی اعزام خواهند شد.

بهروز توضیح داد: اولویت ما دانشجویانی است که تا کنون به مناطق اعزام نشده اند؛ همچنین انتظار داریم یک کار فرهنگی مثبت و اثرگذار صورت گیرد که تاثیر مثبتی در افکار دانشجویان داشته باشد.  شناخت بحث دفاع مقدس و ارزش‌های جنگ و شهدا اولویت اول ماست؛ که الحمدلله خیرات و اثرات این اردو‌ها را به وضوح در دانشگاه‌های استان می‌بینیم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان  در رابطه با اینکه راهیان نور امسال تفاوتی با سال‌های دیگر دارد، ادامه داد: در سفر راهیان نور تردد‌های شبانه دستگاه‌های اتوبوس را ممنوع اعلام کردند و این موضوع بار هزینه راهیان نور را بیشتر کرده است امیدواریم که سفر راهیان نور امسال همچنان سال‌های گذشته با روالی مطلوب پیش برود.

اما بر اساس برنامه اعزام دانشگاه‌های استان کرمان  برای دانشجویان شرایطی در نظر گرفته است از جمله تخفیف برای دانشجویان جدید الورود تا اعزام دانشجویان متاهل که قصد دارند راهی این سفر معنوی شوند.

 جزییات اعزام دانشگاه‌های کرمان به راهیان نور   دانشگاه شهید باهنر کرمان  از ۱۲ تا ۳۰ بهمن ماه کار ثبت نام دانشجویان را انجام داده و قرار است که این دانشجویان در تاریخ ۱۶ تا ۲۱ اسفندماه  اعزام شوند و همچنین  تخفیف  ۵۰ درصدی ویژه دانشجویان جدید الورود در نظر گرفته است.

 دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان نیز پس از ثبت نام دانشجویان در تاریخ  ۱ تا ۱۳ اسفند ماه  در تاریخ  ۱۷ تا ۲۳ اسفندماه برادران و    ۲۱ تا ۲۷ اسفندماه خواهران را اعزام می‌کند.

دانشگاه فرهنگیان کرمان نیز در تاریخ ۱۷ اسفندماه خواهران دانشجو و ۱۳ اسفندماه  براداران دانشجو را اعزام می‌کند و تخفیف ۵۰ درصدی ویژه دانشجویان ورودی جدید در نظر گرفته است.

دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در تاریخ ۱۷ اسفندماه برادران دانشجو و ۲۱ اسفند خواهران دانشجو را از طریق ربات:@Jahadgar_kmu_bot ثبت نام می‌کند و اعزام دانشجویان متاهل نیز امسال صورت می‌گیرد.

مراکز آموزش عالی شهرستان بم نیز با ثبت نام دانشجویان از تاریخ ۳۰ بهمن تا ۱۴ اسفند در تاریخ ۲۲ اسفند ماه  برادران دانشجو و  ۲۱ اسفندماه  دانشجویان خواهر را اعزام می‌کند و هزینه برای دانشجویان ورودی جدید ۴۰ هزار تومان  و سایر دانشجویان ۵۰ هزار تومان است.

دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان ۲۸ بهمن تا ۳ اسفند ماه بعد از ثبت نام  ۲۱ اسفند برادران  و در ۲۲ اسفند خواهران را اعزام می‌کند و همچنین تمامی غیبت‌های کلاسی و امتحانات  در بازه زمانی برگزاری اردو برای زائران دانشجو مجاز است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۲۱۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه علوم سیاسی (سیانس پو) پاریس را مسدود کردند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، خبرگزاری رویترز نوشت: دانشجویان فرانسوی در حالی که شعار حمایت از فلسطینی‌ها را سر داده بودند، پرچم‌های فلسطین را در پنجره‌ها و ورودی ساختمان این دانشگاه به اهتزاز درآوردند.

تعدادی از دانشجویان چفیه‌هایی به رنگ سیاه و سفید که به نماد ابراز همبستگی با غزه تبدیل شده است، بر سر داشتند.

رویترز به نقل از یک دانشجوی ۲۲ ساله در مقطع کارشناسی ارشد مطالعات حقوق بشر و انسانی دانشگاه سیانس پو نوشت: وقتی که ما اتفاقاتی را که در آمریکا و اکنون در استرالیا رخ می دهند، مشاهده می کنیم واقعا امیدواریم که این اتفاقات در فرانسه نیز رخ دهند. جهان آکادمیک باید نقش خود را در این زمینه ایفا کند.

دانشجویان فرانسوی از دانشگاه علوم سیاسی پاریس خواستند جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کنند.

یک دانشجوی ۲۰ ساله دیگر نیز که در مقطع کارشناسی رشته مدیریت دولتی در این دانشگاه تحصیل می کند، گفت: بسیار خرسند هستیم که دانشجویان در دانشگاه های بیشتری بسیج می شوند.

این معترض فرانسوی گفت: امیدواریم این اعتراضات به همه دانشگاه ها و خارج از آن گسترش یابد... ما تا وقتی که نسل‌کشی غزه پایان نیافته تسلیم نمی شویم.

رویترز نوشت دانشگاه سیانس پو به درخواست این رسانه برای اظهارنظر پاسخی نداده است.

برخی از رسانه های فرانسوی گزارش دادند: چهارشنبه شب، پلیس فرانسه گروهی از دانشجویان را که مقابل این دانشگاه را مسدود کرده بودند، متفرق کرد. سیاستمداران چپ‌گرا، این اقدام دانشجویان را محکوم کردند.

دور تازه درگیری بین پلیس و دانشجویان بر سر جنگ غزه روز پنجشبه در دانشگاه های آمریکا در گرفت و ابهاماتی را درباره شیوه برخورد با دانشجویان با توسل به قوه قهریه به منظور سرکوب دانشجویان برانگیخت.

اعتراضات دانشجویی در آمریکا از زمان بازداشت های گسترده در دانشگاه کلمبیا در هفته گذشته شدت گرفته است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجمع دانشجویان کرمانی در محکوم کردن رژیم صهیونیستی
  • اعزام ۳۰۰۰ نفر از استان همدان به مناطق عملیاتی غرب کشور
  • اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر
  • اعزام ۳ هزار زائر از استان همدان در قالب کاروان راهیان نور
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • اعزام ۲۵ هزار همدانی به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه «سیانس پو» پاریس را مسدود کردند+ عکس
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه «سیانس پو» پاریس را مسدود کردند
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه علوم سیاسی (سیانس پو) پاریس را مسدود کردند