Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-30@19:12:16 GMT

شهیدی با سَری نترس /عکس

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۲۱۶۶۸

شهیدی با سَری نترس /عکس

به گزارش خبرگزاری بسیج،  نمازگزاران پس از اقامه نماز جمعه، در حال تشییع پیکر مطهر شهید مدافع حرم بودند که در بین انبوه جمعیت، صدای خسته‌ی مردی همه را متوجه خود ساخت و جمعیت به‌سوی صدا برگشتند. مرد با صدای بلند می‌گفت: «این پسر، پسر من نیست. پسر همه‌ی شماست، پسر اردبیل است...»

ظهر 31 اردیبهشت‌ماه 1395 استان اردبیل میزبان بهترین مهمان خدا «شهید هاشم دهقانی‌نیا» بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهمانی که پیش پرودگار متعال عزیز است و از او روزی می‌گیرد...

خدایا؛ این قربانی را از من قبول کن

عده ای زیر شانه های این مرد را گرفته بودند و به او دلداری می دادند. اشک از چشمانش سرازیر بود و خمیده خمیده راه می‌رفت و زیر لب نجواها می‌کرد و می‌گفت: خدایا این قربانی را از من قبول کن، پسرم فدایت یا زینب، هاشمم سرفرازم کردی بابا...

با جملات این مرد، بغض‌ها در گلو حبس شده بود و اشک این پدر، اشک های نمازگزاران را درآورد. از طرفی دیگر هق هق صدای برادر شهید، تاب از دل مردم ربوده بود...

از کدام شهید حرف می‌زنم، شهیدی که در راه دفاع از حرم حضرت زینب (س) و ولایت دستانش قطع شد و جانش را فدا کرد. روز تشییع شهید «هاشم دهقانی نیا»، حرف قطع شدن دستان او در بین جمعیت رد و بدل می‌شد و پرچم‌های یا عباس (ع)، روضه‌ی علقمه و جدا شدن دستان قمر منیر بنی‌هاشم را تداعی می‌کرد.

به کجا سفر باید کرد؟ کجای دنیا؟ وقتی از دست قطع شده می‌گویند، کجا را باید پیدا کرد؟ به کجا باید رفت؟ جز کربلا و یاد عباس (ع) و غیرت و شجاعت او... خوشا زینب (س) را که مدافع حرمی چون او دارد که مانند حضرت عباس (ع) در مقابل دشمنان اسلام ایستاد و دو دستش را تقدیم کرد.

بزرگ‌منشی شهید از زبان برادر

روز تشییع پیکرش، جوانان شهر با هر نوع بینش و تفکری آمده بودند و با چشمان پر اشک عکس‌های سلفی با تابوت شهید می‌گرفتند. برادر این شهید که در روز تشییع برادر بی تابی می‌کرد و تاب دوری عزیزش را نداشت، عنوان کرد: هاشم با اینکه از همه‌ی ما کوچک‌تر بود، اما واقعاً رفتارهای بزرگی داشت. هیات‌های مذهبی و مساجد پاتوق او بودند و فعالیت‌های گمنامی را انجام می داد که پس از شهادتش برای ما بازگو شد.

وی گفت: خیلی باهوش و چالاک بود. اصلا نمی ‌دانیم کی بزرگ شد، دیپلمش را گرفت و مشغول به کار شد. همه ما به همه چیز فکر می‌کردیم جز شهادت هاشم، چرا که واقعاً او قوی و شجاع بود و بعید می ‌دانستیم که اتفاقی برایش بیافتد.

شهید مدافع حرم «هاشم دهقانی‌نیا»

همچنین همرزم شهید مدافع حرم «هاشم دهقانی‌نیا» با ذکر یاد و خاطره‌ای از شهید عزیز، اظهار داشت: هاشم از پاسداران جوان تیپ ۳۷ سپاه حضرت عباس (ع) و از رزمی کاران زبده استان بود که قبل از عید به جمع مدافعان حرم پیوست. پیش از اعزام به سوریه این شهید را از دور دیده بودم اما از نزدیک ملاقات نکرده بودم تا اینکه در ماموریت سوریه با این شهید همرزم شدم و در اولین روزهای ماموریت به رشادت‌ها و جدیت این شهید در انجام ماموریت‌های محوله پی بردم.

هاشم؛ شجاعانه ایستادگی کرد

وی ادامه داد: در یکی از عملیات‌ها در محوری که با آتش سنگین دشمن مواجه شدیم، رشادت و عدم ترس هاشم را به چشمان خود دیدم. شجاعانه ایستادگی می‌کرد و از هیچ چیزی ترس نداشت و می‌گفت: «منطقه را باید از وجود نحس این حرام‌زاده‌ها پاک کنیم...»

آری این شجاعت و رشادت‌های امثال هاشم‌هاست که امروز جسارت را از دشمنان این نظام برای تعرض به ناموس و مملکت گرفته و جوانان ما اعتقاداتشان محکم‌ترو استوارتر شده است.

*شهید مدافع حرم «هاشم دهقانی‌نیا» نخستین شهید مدافع حرم استان اردبیل در سال 1367 در محله امام جعفر صادق (ع) استان اردبیل به دنیا آمد و در سال 1394 به عنوان یکی از پاسداران و مدافعان حریم اهل بیت(ع) در سوریه شهید شد و نخستین شهید مدافع حرم استان اردبیل نام گرفت.

  منبع: دفاع پرس

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۲۱۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توهین دومفریز به تئو هرناندز؛ مدافع اینتر جریمه نقدی می‌شود

مدافع اینتر با یک اقدام شوکه‌کننده تصمیم گرفت برای تئو هرناندز کری بخواند

طرفداری | بنر توهین‌آمیز در دست دنزل دومفریز در جشن قهرمانی اینتر منجر به جریمه شدن این فوتبالیست هلندی می‌شود.

در جریان جشن قهرمانی اینتر که با حضور 300 هزار نفر برگزار شد، دنزل دومفریز فولبک نراتزوری بنری مربوط به بازی GTA V در دست داشت که مردی قلاده یک سگ را حمل می‌کرد. در این بنر، چهره دومفریز روی سر مرد و چهره تئو هرناندز، بازیکن میلان روی سر سگ جایگذاری شده بودند. اشاره دومفریز به درگیری‌اش با هرناندز در دربی میلان است که منجر به قهرمانی تیمش شد.

گاتزتا دلو اسپورت گزارش داده تحقیقات فدراسیون فوتبال ایتالیا درباره اقدام دنزل دومفریز آغاز شده و مطمئنا این بازیکن 28 ساله جریمه خواهد شد. هنوز میزان جریمه دقیق دومفریز مشخص نیست اما او قطعا با جریمه نقدی بین 4000 الی 5000 یورو روبه‌رو خواهد شد. چند هفته پیش نیز جانلوکا مانچینی، کاپیتان رم به دلیل در دست داشتن بنری توهین‌آمیز خطاب به باشگاه لاتزیو با جریمه 5000 یورویی مواجه شد.

قرارداد دومفریز در تابستان 2025 با اینتر تمام می‌شود و انتظار می‌رود مذاکراتی جهت تمدید قرارداد میان طرفین برگزار شود. تاثیرگذاشتن این اتفاق روی مذاکرات بازیکن و باشگاه بسیار بعید به‌نظر می‌شود. 

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • عنایتی از جایی که فکرش را نمی‌کرد زخم خورد!
  • شش دانگ حواس حردانی به محمد نادری
  • رمزگشایی از دلیل ترک ایران توسط مدافع عراقی
  • مدافع سابق اینتر: طارمی کار تورام را انجام نمی‌دهد
  • کریستال پالاس برای مارک گوئهی بیش از ۵۵ میلیون پوند می‌خواهد
  • عشق تیاگو سیلوا به چلسی: یک روز به این تیم برمی‌گردم
  • توهین دومفریز به تئو هرناندز؛ مدافع اینتر جریمه نقدی می‌شود
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد
  • مدافع مصدوم استقلال به تراکتور می‌رسد
  • چه بر سر ستارگان عجیب‌ترین قهرمان لیگ برتر آمد