Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نوشهر - ايرنا - فرماندارنوشهر نسبت به مانع تراشي هاي عده اي از افراد در فرآيند اجراي طرح ملي نيروگاه 460 مگاواتي سيکل ترکيبي (کاسپين ) غرب مازندران هشدار داد.

عمليات اجرايي اين طرح از سال 86 در زميني به گستره نزديک به هشت هکتار در شهرستان نوشهر آغاز شده است و طبق برنامه قرار بود در سال 89 به بهره برداري برسد اما به علت تحريم هاي ظالمانه اين طرح در موعد مقرر افتتاح نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مجري اين طرح ملي در گزارشي به تازگي اعلام کرد که عده اي از اشخاص درپي احداث خط انتقال 230 کيلوولت در حريم انتقال آب چالوس با ادعاي مالکيت زمين محل اجراي اين طرح مانع تراشي مي کنند و اجازه نمي دهند اين طرح در منطقه اجرا شود.
فرماندار نوشهر روز سه شنبه به خبرنگاران گفت : روز يکشنبه هفته جاري با هماهنگي دادستان نوشهر، فرد مدعي و مخالف احداث خط انتقال 230 کيلوولت به دادگاه نوشهر احضار و براساس بررسي هاي به عمل آمده مشخص شد که مخالفت او به ناحق بوده است.
عبدالصمد صفرنژاد افزود :‌ مساله ديگر آنکه به مجري اين طرح ملي نيز گفته شد هرگاه فرد مدعي به هنگام احداث اين خط
مانع تراشي و مخالفت کرد به نيروي انتظامي و فرمانداري نوشهراطلاع دهد تا با همکاري دستگاه قضا با او برخورد قانوني شود.
فرماندارنوشهر با بيان آنکه نيروگاه 460مگاواتي غرب مازندران يکي از طرح هاي بسيار مهم در شهرستان است ،‌گفت :‌ تحت هيچ شرائطي اجازه داده نمي شود عده اي بخواهند با مانع تراشي و سنگ اندازي جلوي فعاليت مجري و پيمانکار اين طرح را بگيرند.
صفرنژاد همچنين از تمامي مسئولان دستگاه هاي اجرايي شهرستان خواست تا ضمن تامين امنيت براي سرمايه گذاران ، تسهيل در رفع موانع و مشکلات پيش روي اين قشر مولد و تاثيرگذار جامعه را در دستورکارشان قرار دهند.
مجري طرح نيروگاه 460 مگاواتي سيکل ترکيبي غرب مازندران نيز گفت : اين خط به طول حدود 600 متر در ضلع جنوبي نيروگاه بايد براي انتقال انرژي الکتريکي به نيروگاه به پست برقي که در جوار آن قرار دارد متصل شود و يک روز تأخير در اجراي اين طرح سبب يک روز تعويق در راه‌اندازي نيروگاه خواهد شد.
محمدحسين آزاد مرد افزود :‌ هم اکنون حدود 7 پايه که سه‌پايه آن در خارج از حريم کانال انتقال آب چالوس و بقيه نيز در حريم اين کانال بايد نصب شود وجود دارد.
وي گفت : فردي که در ماه اخير همزمان با ساخت خطوط انتقال 230 کيلوولت در حريم کانال انتقال آب چالوس سنگ‌اندازي کرده و اجازه ادامه کار به پيمانکار اين طرح نمي‌دهد هم‌اکنون ادعاي مالکيت زمين مکان اجراي اين طرح دارد.
مجري طرح نيروگاه 460 مگاواتي سيکل ترکيبي غرب مازندران گفت: درحالي‌که طبق اسناد موجود اين زمين متعلق به شرکت سهامي آب منطقه‌اي مازندران است و در پي هم‌افزايي با مسئولان اين شرکت موافقت‌هاي لازم براي اجراي اين طرح دريافت شده است.
مجري طرح ملي نيروگاه 460 مگاواتي سيکل ترکيبي غرب مازندران با قدرداني از همکاري فرماندارو دادستان نوشهر نسبت به پي گيري اين موضوع ابراز اميدواري کرد که ديگر شاهد مانع تراشي هاي اين فرد مدعي در مسير اجراي اين طرح نباشيم .
‌** پيشرفت حدود 90 درصدي نيروگاه سيکل ترکيبي غرب مازندران
مديرعامل شرکت توليد برق ماه تاب کاسپين و سرمايه گذار اين طرح ملي همچنين گفت : اين نيروگاه داراي 2 بخش يکي واحد توربين گازي و ديگري نيز واحد بخاراست که واحد توربين گازي آن حدود 90 درصد پيشرفت فيزيکي دارد.
ياسر گلزاري با اشاره به آنکه اين طرح جزو پروژه هاي اقتصاد مقاومتي است ، افزود :‌ بخش واحد توربين گازي اين نيروگاه با ظرفيت توليد برق حدود 310 مگاوات در فروردين ماه سال 97 وارد مدار خواهد شد.
وي اظهارداشت :‌ واحد بخش توربين بخار نيز که تکميل کننده اين نيروگاه است در ارديبهشت ماه سال 98 با ظرفيت توليد برق به ميزان 160 مگاوات وارد مدار مي شود.
اين سرمايه گذار ميزان اعتبار پيش بيني شده براي ساخت اين نيروگاه را حدود 260 ميليون يورو اعلام کرد و گفت :‌ از اين ميزان اعتبار که حدود 215 ميليون يورو از محل صندوق توسعه ملي تامين شده و بقيه نيز جزو سرمايه آورده سرمايه گذار اين طرح بوده است.
وي ميزان اعتبار هزينه شده تاکنون براي ساخت اين نيروگاه را بيش ازهزار ميليارد تومان اعلام کرد.
نيروگاه سيکل ترکيبي غرب مازندران که 460 مگاوات ظرفيت براي آن تعريف شده شامل 2 واحد توربين گازي و واحد توربين بخار تک محوره در قالب طرح ساخت، بهره برداري و مالکيت است که در زميني به مساحت نزديک به هشت هکتار در شهرستان نوشهر درحال ساخت است .
عمليات اجرايي اين طرح از سال 86 با حضور وزير وقت نيرو در شهرستان گردشگرپذير نوشهر آغاز شد و طبق برنامه قراربود در سال 89 به بهره برداري برسد اما به علت تحريم هاي ظالمانه در موعد مقرر به بهره برداري نرسيد.
شهرستان هاي محمود آباد ، نور ، نوشهر ، چالوس ، کلاردشت ، عباس آباد ، تنکابن و رامسر با 31 نقطه شهري و يکهزار و 251 روستا زير پوشش شرکت توزيع غرب مازندران قرار دارند.
7078 /1899
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۲۲۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌استاندار مازندران امروز جمعه در بازدید از نیروگاه نکا با بیان اینکه این نیروگاه یکی از بزرگترین نیروگاه‌های کشوراست گفت: نیروگاه نکا اکنون با برخی چالش‌ها از جمله پسروی دریای خزر، کاهش ورودی آب به سیستم خنک کننده و فرسودگی تجهیزات روبرو است.

یوسف نوری با بیان اینکه همه این چالش ها سبب شده است نیروگاه با ظرفیت کامل کار نکند، افزود: متخصصان این نیروگاه با استفاده از توان داخلی بخش‌های زیادی از تجهیزات این نیروگاه را بازسازی کرده اند

او با بیان اینکه لایروبی حوضچه آب این نیروگاه اکنون در حال انجام است، خواستار سرعت بخشی در این کار شد و ادامه داد: نیروگاه نکا دارای نیرو‌های فنی فعال، با دانش و تجربه است و باید از روش‌های مالی جدیدی استفاده کرد که پایدار باشد و مردم در آن مشارکت داده شوند.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نیروگاه نکا نیز با بیان اینکه چالش بزرگ این نیروگاه کاهش سطح آب دریا است، گفت: با وزیر نیرو و مجموعه خاتم الانبیا در رابطه با سرعت بخشی به اجرای لایروبی حوضچه آرامش نیروگاه رایزنی شده است

نورالله ادبی فیروزجایی افزود: اگر صنعت برق با تمام ظرفیت‌پای کار باشد نمی‌تواند تامین کننده شدت مصرف انرژی در کشور و استان مازندران باشد.

دیگر خبرها

  • بخشی‌نگری مانع پیشرفت مازندران می‌شود
  • طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق
  • مانع‌تراشی برای فعالیت تولیدکنندگان پذیرفتنی نیست
  • اجرای طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در مازندران
  • استاندار مازندران؛ گره کور طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برقِ نیروگاه شهید سلیمی نکا را باز کرد
  • نشان طلای تاریخی عیدیان در ۴۰۰متر با مانع دختران
  • لزوم لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا
  • ضرورت لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی