Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور عالی فرماندهی کل قوا در امور نظامی گفت: امروز باید قدرت نرم و دیپلماسی نرم بیشترین نقش را در تعاملات آبی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی  باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی مشاور عالی فرماندهی کل قوا در امور نظامی که در دانشگاه خوارزمی در حال برگزاری است، گفت: مسئله کم آبی می‌تواند به چالش و یا تعامل تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی بیان کرد: ما با ١٢ کشور مرز مشترک آبی داریم که می‌تواند عاملی برای تعامل با همسایگان باشد و یا موجب تنش و درگیری شود.

 صفوی ادامه داد: دیپلماسی آب در حوزه‌های تولید، توسعه و کنترل مصرف آب در تبادل با کشور‌های دیگر تعریف می‌شود و یک دولت در جهت تامین منابع آبی و ارتقای منافع ملی خود به آن توسل می‌جوید.

وی با اشاره به اهمیت دیپلماسی عمومی و نرم گفت: امروزه آمریکا در سراسر جهان از دیپلماسی عمومی به عنوان ابزار قدرت در روابط خود با دولت‌های بی طرف و رویارویی با رژیم‌های مخالف استفاده می‌کند.

وی تصریح کرد: بر خلاف دیپلماسی رسمی دیپلماسی عمومی در تعامل با جمعیت‌ها و اقلیت‌ها و سازمان‌های مدنی متمرکز است.

رحیم صفوی افزود: آب در تامین امنیت و توسعه سیاسی اقتصادی نقش کلیدی دارد و می‌تواند به عنوان اهرمی برای نفوذ سیاسی و شکل دادن به نقشه ژئوپلیتیکی تعریف می‌شود.

صفوی با اشاره به اینکه ده میلیون متر مکعب آب از کشور خارج می‌شود، تاکید کرد: باید به دیپلماسی در این زمینه توجه خاصی داشته باشیم.

وی ادامه داد: یکی از دلایل حضور آمریکا در افغانستان تاثیرگذاری بر مسئله آب‌های مرزی این کشور است چرا که آب‌های مرزی یکی از دلایل مهم تعامل و تنش بین کشور‌هایی است که دارای مرز مشترک آبی هستند و اگر در این میان دو کشور دارای قدرت نامتقارن باشند و یا دارای تضاد‌های قومی و فرهنگی باشند تنش افزایش می‌یابد بنابراین آب می‌تواند دلیلی برای صلح و یا تنش باشد.

در حال تکمیل...

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۲۲۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیل الحیه، از رهبران حماس: آماده آتش‌بسی 5 ساله با اسرائیل هستیم/ حماس در صورتی که کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی تشکیل شود، آماده زمین گذاشتن سلاح و تبدیل به حزبی سیاسی است

به گزارش جماران؛ «خلیل الحیه» از رهبران جنبش مقاومت اسلامی (حماس) گفت: «ما آماده هستیم تا با آتش‌بسی به مدت ۵ سال یا بیشتر با اسرائیل موافقت کنیم.»

شفقنا به نقل از الجزیره نوشت: الحیه افزود: «حماس در صورتی که کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی تشکیل شود، آماده زمین گذاشتن سلاح و تبدیل به حزبی سیاسی است»

وی با اشاره به اینکه حماس خواهان پیوستن به سازمان آزادی‌بخش فلسطین است، اظهار داشت: «همه مبارزان با اشغالگری به هنگام استقلال و دستیابی به حقوق و کشورشان به حزبی سیاسی تبدیل و نیروهای رزمی‌شان هم به ارتشی ملی بدل شدند.»

حمله به رفح

این عضو ارشد درباره تهدیدات اسرائیل در حمله به شهر رفح گفت: «این حمله در نابود کردن حماس ناکام خواهد ماند، ارتباط و تماس‌ها میان رهبران سیاسی حماس در خارج و فرماندهان نظامی در غزه به دلیل جنگ قطع نشده است و ارتباطات، تصمیم‌ها و رویکردها با هماهنگی دو طرف اتخاذ می‌شود.»

الحیه تصریح کرد: «نیروهای اشغالگر اسرائیلی تنها توانسته ۲۰ درصد از توانمندی‌های انسانی یا میدانی حماس را از بین ببرد.»

مذاکرات آتش‌بس

این رهبر حماس مورد مذاکرات تبادل اسرا تاکید کرد: حماس از قطر می خواهد نقش میانجی‌گری را ادامه دهد، ما قصد نداریم دفتر سیاسی خود را از دوحه پایتخت قطر منتقل کنیم»

الحیه توضیح داد «حماس در مورد تعداد اسرای فلسطینی که می‌خواهد در ازای آزادی باقی‌مانده اسرای اسرائیلی آزاد کند، امتیازاتی داده است اما جنبش دقیقاً نمی‌داند چه تعداد اسرا هنوز در غزه هستند و چه تعداد در قید حیات‌اند.»

وی با تاکید بر اینکه حماس از خواسته‌های خود در آتش‌بس دائمی و خروج کامل نیروهای اسرائیلی عقب نخواهد نشست،گفت: «پیش از اطمینان نیافتن از پایان جنگ، تحویل اسرای موجود نزد مقاومت، چه سودی دارد؟»

دیگر خبرها

  • حماس: حمله به رفح به یک نزاع سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است
  • خلیل الحیه، از رهبران حماس: آماده آتش‌بسی 5 ساله با اسرائیل هستیم/ حماس در صورتی که کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی تشکیل شود، آماده زمین گذاشتن سلاح و تبدیل به حزبی سیاسی است
  • شناسه یکتا مهمترین راهکار برای مقابله با عوامل اقتصاد پنهان
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند
  • الیمالات نور نابود شد؛ با عوامل اصلی برخورد کنید
  • حجاب؛ قدرت زن ایرانی
  • دیپلماسی می‌تواند مشکل کرسنت و شکایت گازی ترکمنستان از ایران را حل کند
  • عراقچی: میدان، دیپلماسی و رسانه سه ضلعِ مهم در هر واقعه نظامی یا سیاسی هستند
  • عراقچی: پس از اقدام نظامی، زمان ورود به میدان سیاست و دیپلماسی است