Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-29@18:01:38 GMT

۳۰ سال حبس برای رئیس‌جمهوری سابق کره جنوبی

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۲۲۶۳۵

۳۰ سال حبس برای رئیس‌جمهوری سابق کره جنوبی

دادستانی کره جنوبی خواهان مجازات سی سال زندان برای پارک گئون‌ های، رئیس‌جمهوری سابق این کشور شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از بی‌بی‌سی، دادستانی کره جنوبی خواهان مجازات سی سال زندان برای پارک گئون‌ های، رئیس‌جمهوری سابق این کشور شده است.

پارک به اتهام دریافت رشوه و سوءاستفاده از قدرت محاکمه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانوی ۶۶ ساله کره‌ای، سال پیش به دنبال رسوایی فساد مالی برکنار شد و نمایندگان پارلمان کره جنوبی با اکثریت آرا به طرح عدم کفایت او رای دادند.

پارک گئون‌ های، فرزند پارک چونگ های، دیکتاتور سابق کره جنوبی است. پدر او در پی یک کودتا، قدرت را برای ۱۸ سال در دست داشت.

پارک گئون‌ های، درگیر یک جنجال سیاسی بر سر اثرگذاری یکی از دوستان نزدیکش در تصمیم‌گیری‌های دولتی شد که در نهایت به خلع او از قدرت انجامید.

چوی سون شیل که نزدیک ۴۰ سال دوست صمیمی رئیس‌جمهوری کره جنوبی بوده است، میلیون‌ها دلار از شرکت‌های کره‌ای پول گرفت. او اوائل ماه جاری به ۲۰ سال زندان محکوم شد. خانم پارک هرگونه ارتباط با اقدامات خانم چوی را تکذیب کرده است.

چوی سون شیل با استفاده از موقعیت خود به اعمال نفوذ در انتصاب مشاوران رئیس‌جمهوری و همچنین سوء‌استفاده مالی به نفع بنیادهای غیرانتفاعی زیر نظر خود مبادرت می‌کرد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۲۲۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت

 سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تبریک فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی به «سیریل رامافوزا» رئیس‌جمهور و مردم این کشور ابراز امیداوری کرد با مساعی و تلاش‌های مجدانه مقامات عالی‌رتبه آفریقای جنوبی و جمهوری اسلامی ایران، دو کشور و دو ملت شاهد توسعه و تقویت روزافزون روابط دوجانبه و اشتراک نظر در عرصه‌های بین‌المللی باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • افزایش قدرت در حوزه نظامی عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • سکوت جامعه آرامش قبل از طوفان است /حکومت پس از جنبش مهسا به رویه سابق برگشت / زندگی گراها فاقد توانمندی برای ایجاد سامانه های جدید قدرت هستند
  • ایران در عملیات «وعده صادق» سیلی دردناکی به اسراییل زد
  • ایران تحریم‌ناپذیر است
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است
  • رئیس جمهور روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • رئیسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • پیام تبریک رئیس جمهور برای روز ملی آفریقای جنوبی
  • رئیسی روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت