Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوالالامپور- ایرنا- کارگردان مالزیایی با تاکید برضرورت همکاری های هنری میان هنرمندان ایران و مالزی معتقد است: آثار هنری مشترک می تواند فضاهای بسته درمسیر روابط دو کشور را شکسته و پل های روابط را ترمیم و تقویت کند.

کامل خان روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: هنرمندان ایران و مالزی می توانند با همکاری و عرضه تولیدات مشترک فضای جدیدی را در عرصه روابط دو کشور ایجاد کنند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر ضرورت گسترش همکاری های دوجانبه اهالی سینما درایران و مالزی گفت: مردم مالزی محصولات فیلم و سینمای ایران را دوست دارند و درعین حال کارگردانان جوان مالزیایی هم درمورد نحوه ساخت فیلم خوب نیاز به آموزش دارند.
کامل خان افزود: صنعتگران و اهالی سینما در مالزی دوست دارند که فعالان این عرصه در ایران اعم از کارگردان و دیگر هنرمندان با همکاران مالزیایی خود کار مشترک داشته باشند.
عضو انجمن صنعت محتوای خلاقانه مالزی درعین حال ابراز امیدواری کرد : اهل سینما درمالزی نیز از ظرفیت های آموزشی صنعت سینمای ایران بیش از گذشته برای ساخت تولیدات موثر سینمایی و تلویزیونی استفاده کنند.
وی کارهای تولید شده در صنعت سینمای مالزی را عمدتا کپی برداری شده از سینمای آسیا یا غرب دانست و گفت : ساخت آثار فاخر نیاز به ایده های جدید و نوین دارد که همکاری های مشترک هنری میان هنرمندان دو کشور منجر به تولیدات درخور و قابل توجهی در سینمای آسیا خواهد شد.
این کارگردان آثار تلویزیونی و سینمایی مالزی گفت: آثار هالیوودی که در سینماهای جنوب شرق آسیا به نمایش گذاشته می شود از دو ویژگی اکشن یا خشونت و مسائل جنسی بهره برده است . اما سینمای ایران دارای ارزشهای اخلاقی ،انسانی و اجتماعی است.
کامل خان گفت: بسیاری از صحنه های آثار سینمایی غرب و یا حتی شرق را می توان از کل ماجرای فیلم حذف کرد بدون اینکه به محتوا لطمه ای وارد شود اما در اثار سینمایی ایران به دلیل معنا نگر بودن مخاطبان باید تمام سیر داستان فیلم را نظره گر باشند که این یک ارزش مهم در تولیدات سینمایی است.
کارگردان مالزیایی گفت : از نگاه عمومی در مالزی، فیلم ها و آثار ایرانی صحنه های اکشن کمی دارد اما از نگاه تولید کنندگان مالزیایی ، این آثار دارای ارزش های جدیدی است که نمی توان از آن ها صرف نظر کرد.
به گفته وی مخاطب عمومی در مالزی عمدتا فیلم های با موضوعات ترسناک ، اکشن و کمدی را می پسندد که این مساله تاثیر پذیرفته از صنعت سینمای غرب و در حال حاضر به ویژه سینمای کره است.
وی ابراز امیدواری کرد : هنرمندان مالزیایی بتوانند با کمک هنرمندان و کارگردانان ایرانی آثار درخور مشترکی برای مردم ایران و مالزی بسازند، آثاری که در گیشه نیز فروش لازم را داشته باشد..
وی در بخش دیگری از گفت وگوی با ایرنا تاکید کرد: هنرمندان مالزیایی با جشنواره فیلم فجر کاملا آشنا هستند و امسال هم احتمالا 'سید ذوالکفلی' یکی از کارگردانان مالزی با فیلمی در حوزه زنان در بخش بین الملل این جشنواره شرکت خواهد کرد.
کامل خان تاکید کرد: هر مخاطب که فیلم های فاخر ایرانی را می بیند با این آثار بلافاصله ارتباط برقرار می کند زیرا دارای ارزشهای والا و برخاسته از درون انسان است که همگان به دنبال آن هستند.
اساق ****241**1599

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۲۲۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ عکس | امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات

تین نیوز

بن الطوق الماری وزیر اقتصاد و رئیس طرف اماراتی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات در این اجلاس وزیر اقتصاد امارات گفت: تعداد زیادی از شرکت های ایرانی در امارات مشغول فعالیت هستند؛ امارات از سرمایه گذاری در ایران استقبال می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، وزیر اقتصاد امارات جلسه امروز را نشانی از عزم ایران و امارات برای توسعه روابط به همت دولت های دو کشور دانست و افزود: در ایام گذشته روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور به خوبی توسعه پیدا کرده بود، اما باید روابط در تمامی حوزه ها توسعه پیدا کند.

بن الطوق الماری تصریح کرد: کشور امارات در بین شرکای تجاری خود بعد از چین بالاترین میزان روابط تجاری را با ایران دارد که سال گذشته هم این میزان ۱۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: حجم تجارت و صادرات از امارات به ایران در سال گذشته به ۲۷ میلیارد دلار رسیده است که نشان می دهد طرفین علاقه مند به توسعه روابط در تمامی حوزه ها هستند.

بن الطوق الماری گفت: تعداد زیادی از شرکت های ایرانی در امارات مشغول فعالیت هستند و امارات از سرمایه گذاری در ایران استقبال می کند.

نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات کار خود را با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و بن الطوق الماری، وزیر اقتصاد امارات، در شهر ابوظبی آغاز کرد و طی آن ۲ سند همکاری توسط طرفین به امضا رسید.

سند تاسیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و امارات و سند صورت جلسه اولین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و امارات، اسنادی است که در این نشست به امضای طرفین رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پخش مستندی که ساخت آن پنج سال طول کشید/ «نائب الامام» در شبکه افق
  • توافق ایران و امارات برای تقویت همکاری‌های تجاری
  • صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • رجوع و روایت آتش بلاگری و سلبریتی شدن در روابط زن و شوهری
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • ◄ عکس | امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • نگاهی به سینمای کارگری ایران به مناسبت روز کارگر
  • کدام فیلم‌های سینما به جامعه کارگری ادای دین کردند؟
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • انتشار فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»