Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌نماینده مردم هرمزگان در مجلس گفت: باید در سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به هرمزگان بر حل چند مشکل اساسی در استان متمرکز شویم.

‌به گزارش ایسنا،‌ حسین هاشمی تختی با اشاره به در پیش بودن سفر رئیس جمهور و هیات وزرا به هرمزگان، اظهار کرد: تجربه نشان داده که دست یافتن به نتیجه در مجموعه زیادی از مصوبات آنهم با شرایط خاص اقتصادی کشور، دور از دسترس است و باید در چند موضوع مهم در سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به هرمزگان متمرکز و از ظرفیت منابع ملی برای به نتیجه رساندن آنها استفاده کنیم‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حوزه بهداشت و درمان، راه وشهرسازی و آموزش و پرورش، توسعه شهری و روستایی در هرمزگان از شاخص های متوسط ملی عقب هستیم و اگر بتوانیم در این سفر ۴ مصوبه عملیاتی در خصوص رفع این مشکلات داشته باشیم، گام بزرگی برداشته شده است.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس ادامه داد: ساماندهی وضعیت فاضلاب شهر بندرعباس و رفع چالش های زیست محیطی آن، احداث سریع تر آبشیرین کن بندرعباس با هدف کاهش فشار بر سد استقلال میناب و دشت‌های آن و کمک ویژه به ارتفای کیفیت زندگی مردم در روستاها و شهرها و ارائه مصوبه ای کارامد در زمینه الزام هر چه بیشتر صنایع و بنگاههای اقتصادی در بکارگیری نیروهای ماندگار استان از جمله انتظارات ما در این سفر از هیات دولت است.

هاشمی تختی عنوان کرد: چندین سال است که مازاد درآمدهای مالیاتی هرمزگان به خودش بازنگشته و اگر مصوبه ای عملیاتی این سفر در این باره بوجود آید، گام بزرگی در توسعه هرمزگان برداشته خواهد شد و می توانیم با منابع آن در حوزه توسعه گردشگری و صنعت توریسم و عمران جزایر استان، گام‌های ویژه‌ای برداریم.

وی خاطرنشان کرد: اختصاص اعتبار ویژه برای بهبود زیرساخت های آموزشی استان و کمک به کاهش هزینه های زندگی در هرمزگان از انتظارات عمومی مطرح شده از سوی مردم به ما است که تلاش خواهیم کرد تا در جلسه ویژه دولت در هرمزگان، آنها را مطرح و به نتیجه برسانیم.

هاشمی تختی در پایان ابراز امیدواری کرد که دولت در سفر به هرمزگان، مجوزتردد خودروهای پلاک منطقه آزاد را در سطح استان صادر کند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۲۳۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بیش از ۲۹۷ میلیارد تومان اعتبار به حوزه توسعه و بهسازی مساجد

رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: براساس رویکرد مسجدمحوری شورای ششم، طی دو سال اخیر، ۲۹۷ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی و توسعه مساجد اختصاص پیدا کرده است.

مجید طهوریان عسکری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان‌رضوی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون مسجد، اظهار کرد: رهبر انقلاب می‌فرمایند که «مسجد می‌تواند پایگاه کارهای نیک باشد، پایگاه خودسازی، انسان‌سازی، تعمیر دل و تعمیر دنیا و مقابله با دشمن و زمینه‌سازی برای ایجاد تمدن اسلامی و بصیرت افزایی افراد، مسجد هم پایگاه مقاومت است، هم پایگاه رشد فعالیت‌های فرهنگی و هدایت فرهنگی و بصیرت فرهنگی است».

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکید ویژه‌ای بر تقویت جایگاه مساجد داشته‌اند، گفت: براساس همین فرمایشات و تأکیدات، رویکرد مسجدمحوری در دستور کار ویژه شورای ششم قرار گرفت و در سال ۱۴۰۰، ۱۶۸ مسجد با اعتبار سه میلیارد تومان بهسازی شدند.

طهوریان‌عسکری افزود: در سال ۱۴۰۱، ۳۰۰ مسجد با اعتبار بیش از ۶۷ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۲ هم ۴۷۰ مسجد با اعتبار بیش از ۲۳۰ میلیارد تومان مورد حمایت قرار گرفته‌اند و این افزایش اعتبار و تعداد مساجد هدف نشان‌دهنده اهتمام ویژه مدیریت شهری در این حوزه است.

رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ادامه داد: تبدیل شدن مساجد به کانون تحولات فکری و فرهنگی هر محله، نیازمند تحول در شیوه‌های مدیریت و سیاست‌گذاری در سطوح مختلف است، مسجد محوری می‌تواند نتایج اثربخشی برای مدیریت شهری از جمله افزایش سرمایه اجتماعی مدیریت شهری و کاهش مشکلات، معضلات و مسائل شهری به همراه داشته باشد.

طهوریان عسکری بیان کرد: به همین منظور توسعه و بهسازی مساجد و افزایش سطح تأثیرگذاری مساجد در امور مختلف اجتماعی و فرهنگی در دستور کار قرار گرفت و مصوبه ارتقای نقش مساجد به عنوان عنصر هویت‌بخش یا مسجد محوری به تصویب رسید.

وی گفت: این مصوبه با راهبردهای ارتقای کارکردهای فرهنگی اجتماعی مساجد، ارتقای نقش مساجد در تصمیم‌سازی و حکم‌رانی محلی و شهری، ارتقای نقش و جایگاه مساجد در هویت‌بخشی محلات و روند توسعه شهری و هم‌افزایی و شبکه‌سازی مساجد در سطح مناطق به منظور حل مسائل فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی ابلاغ شد.

رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس خاطرنشان کرد: هدف از تصویب این طرح، افزایش نقش آفرینی مساجد در مناسبات اجتماعی و ابعاد مختلف زندگی مردم همانند دوران هشت سال دفاع مقدس بوده است، دورانی که مسجد خاستگاه اصلی کنش‌گری‌های سیاسی، اجتماعی، مذهبی و فرهنگی مردم جامعه بوده است.

طهوریان عسکری تصریح کرد: هم‌زمان با برنامه‌ریزی برای برگزاری طرح‌های فرهنگی بر اساس این مصوبه، طرح‌های ورزشی متعددی نیز در همین زمینه برگزار شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به برگزاری دو همایش دوچرخه سواری، با تأمین دوچرخه‌های اشتراکی (بایدو) به منظور ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری با هدف کاهش آلودگی و کاهش بار ترافیکی شهر اشاره کرد.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات در این زمینه، برگزاری جلسات ویژه دیدارهای مردمی با مسئولان دستگاه‌های خدمت‌رسان بود که دستاوردهای ارزشمندی به دنبال داشت و به افزایش تعامل بین مردم و مسئولان و افزایش رضایت‌مندی مردم هر محله منتج شده است.

رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر مشهد مقدس ادامه داد: ساخت و نصب ایستگاه دوچرخه اشتراکی (بایدو) در هم‌جواری مساجد نیز یکی دیگر از طرح‌های اجرا شده در این زمینه است و طبق گزارش‌های رسیده، تاکنون با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شده است.

طهوریان عسکری بیان کرد: همچنین با بهسازی و مناسب‌سازی مسیرهای دسترسی و معابر ورودی مساجد جهت استفاده افراد خاص اعم از جانبازان، توان‌یابان و معلولان و طراحی مسیرهای پیاده و سواره و توسعه ایستگاه‌های همگانی مانند اتوبوس، تاکسی و دوچرخه زمینه‌سازی حضور حداکثری اقشار مختلف جامعه و دسترسی آسان به مساجد فراهم شده است.

وی گفت: امیدواریم با اجرای این مصوبه و ادامه روند اجرای طرح تا پایان شورای ششم، شاهد تقویت روزافزون جایگاه مساجد در سطوح مختلف باشیم و بتوانیم مساجد را به جایگاه اصلی خود که پایگاه‌های هویتی و محوری در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است، برسانیم.

کد خبر 736961

دیگر خبرها

  • آب مهمترین مشکل توسعه شهرک‌های کشاورزی خراسان جنوبی
  • پروژه راه آهن لرستان دوباره تعطیل شد؛مردم منتظر وعده های «منظور»
  • فرماندار مشهد: به دنبال بهبود معیشت مردم هستیم
  • پروژه راه آهن خرم‌آباد تعطیل شد
  • اختصاص ۱۵ وانت دو کابین به شبکه‌های بهداشت و درمان هرمزگان
  • پروژه راه‌آهن لرستان دوباره تعطیل شد/ مردم منتظر وعده‌های «منظور»
  • اختصاص بیش از ۲۹۷ میلیارد تومان اعتبار به حوزه توسعه و بهسازی مساجد
  • زیرساخت های لازم در مناطق ساحلی گردشگر پذیر هرمزگان مهیا شود
  • زیرساخت‌های لازم در مناطق ساحلی گردشگرپذیر مهیا شود
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای روکش آسفالت آزادراه زنجان-قزوین