Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،رضا کریمی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبارات تملک و دارایی استان اردبیل امسال نسبت به سال گذشته به بیش از 90 درصد افزایش یافت و ردیف اعتباری مستقل برای خسارات کشاورزی و باغی انجام دادیم که تخصیص اعتبارات به صورت صد در صدی بود و در رابطه با حمایت از کشاورزی٬ دولت مکلف شد در تأخیر پرداخت بهای گندم خسارت پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: 21 ماه از فعالیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی گذاشته است که اقداماتی در رابطه با پیگیری مطالبات مردم استان اردبیل در قالب برنامه ششم توسعه و قانون برنامه و بودجه صورت گرفته است.

نماینده مردم شهرستان های اردبیل٬ نیر٬ نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: نیازمند منشور کاری جدید برای رونق اقتصادی کشور هستیم و با توجه به ضریب امنیت بالای کشورمان٬ تهدیدها در حوزه های داخلی و منطقه‌ای و جنگ اقتصادی گسترش یافته است که باید تدابیر لازم را برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمنان تدارک ببینیم.

کریمی افزود: آمریکا دو هدف عمده را در رابطه با ایران دنبال می‌کند که تهدیدهای منطقه‌ای و داخلی را در ایران برنامه‌ریزی کند تا به نوعی بتواند از راهکارهای مختلف به ایران ضربه بزند که باید تدبیر استراتژیک برای نقشه‌های استکبار جهانی اندیشیده شود و بتوانیم اقتصاد و معیشت مردم را بهبود بخشیم.

وی تصریح کرد: نظام اقتصادی با مشکلاتی مواجه بوده و بانک‌های کشور وظیفه بانکداری خود را به خوبی انجام نمی‌دهند که ضرورت دارد ساز و کار مناسبی در رابطه با توسعه کشور انجام شود و مولفه‌های اقتصادی و رفاهی را در کشور بهبود دهیم.

نماینده مردم شهرستان های اردبیل٬ نیر٬ نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در رابطه با عملکرد نمایندگان در مجلس شورای اسلامی٬ بیان کرد: محورهای توسعه بخش کشاورزی را در برنامه ششم توسعه لحاظ کردیم و دولت موظف شده که سالانه 600 هزار هکتار را تحت پوشش آبیاری قطره‌ای قرار دهد و با توجه به منابع آبی٬ باید از آبیاری نوین استفاده کنیم.

کریمی با اشاره به مشکلات پروژه سقزچی نیر٬ افزود: در رابطه با سرمایه‌گذار پروژه سقزچی نیر٬ سرمایه گذار به تعهدات خود به خوبی عمل نکرده و دستگاه‌های اجرایی نیز حمایت مناسبی نداشته و در واقع سرمایه‌گذار و دستگاه دولتی هر دو در بلاتکلیفی این پروژه نقش دارند.

وی تصریح کرد: در رابطه با انتقال آب ارس به استان آذربایجان شرقی نمایندگان استان اردبیل به وزارت نیرو اعتراض کردند و وزیر نیرو نیز به بازنگری این پروژه قانع شده و به زودی برای بررسی میدانی موضوع به اردبیل سفر می‌کند.

انتهای پیام/ح

دولت موظف شده که سالانه 600 هزار هکتار را تحت پوشش آبیاری قطره‌ای قرار دهد

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۲۳۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳۹۴ درصدی اعتبارات ایلام در سال گذشته

امین دوست محمدی اظهار کرد: منابع تملک دارایی های سرمایه ای استان از ۳۴۸ میلیارد تومان در سال ۹۹ به یک هزار و ۸۸۱ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ معادل ۴۴۱ درصد رشد و پنج برابر افزایش در دولت سیزدهم رسید.

وی افزود: تخصیص اعتبار که یکی از مهمترین مباحث در حوزه اعتبارات است از ۱۵۹ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ قبل از استقرار دولت با ماهیت ۵۰ درصد اسناد خزانه، به یک هزار و ۱۸۰میلیارد تومان در سال گذشته رسید و ۷.۵ برابر افزایش یافت که بالغ بر ۹۶ درصد بصورت نقد توزیع شد و این اعتبارات ورای اعتبارات تخصیصی دور اول سفر رییس جمهور به استان ایلام است.

دوست محمدی به رویکرد کاهشی سن تکمیل پروژه ها به دلیل مدیریت صحیح منابع اشاره و اضافه کرد: زمان بندی تکمیل پروژه های نیمه تمام در سال ۱۴۰۱ از هفت سال و هشت ماه به ۶ سال و هشت ماه با اولویت طرح های دارای پیشرفت فیزیکی بالا کاهش یافت.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ تعداد یک هزار و ۱۶۶ طرح نیمه تمام در استان وجود داشت که اکنون این طرح ها به یک هزار و ۶۵ طرح کاهش یافته است در حالی که همان سال استان ۶۳ درصد افزایش اعتبارات را تجربه کرد اما بجای افزایش تعداد پروژه ها، این هزینه ها در مسیر تکمیل پروژه های نیمه تمام گذشته مدیریت شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام بیان کرد: استان هم اکنون دارای یک هزار و ۶۵ طرح و پروژه نیمه تمام است که برای این طرح و پروژه ها ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب شده بود اما به دلیل اطاله های صورت گرفته که گاه عمر برخی پروژه های نیمه تمام را به ۱۹ سال رساند، اکنون تکمیل و بهره برداری از این پروژه ها به ۲۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی در خصوص تورم سالانه هم گفت: کنترل تورم به معنی کاهش قیمت ها نیست بلکه باهدف کاهش سرعت افزایش قیمت ها است و هر میزان رتبه به یک نزدیکتر باشد نرخ تورم بالاتر است هرچند آنچه در محاسبات بیش از رتبه استان اهمیت دو چندان دارد، رویکرد کاهشی در سرعت افزایش قیمت هاست.

دوست محمدی اضافه کرد: با اعلام مرکز آمار ایران به عنوان مرجع رسمی، استان ایلام با ۵۰.۹ درصد در سال ۱۴۰۱ رتبه پنجم تورم سالانه را داشت و در سال ۱۴۰۲ بر اساس مرکز آمار ۴۳.۱ درصد و رتبه ۱۲ را کسب کرد که در این میان نکته قابل تامل کاهش ۷.۸ درصدی سرعت تورمی نسبت به سال گذشته است که رابطه معناداری با رشداقتصادی ۳.۶ درصدی استان در سال ۱۴۰۱ که بالاتر از متوسط ملی است، دارد.

وی یادآور شد: با توجه به ظرفیت های مغفول در اقتصاد استان می طلبد با برون سپاری طرح ها، پروژه ها و خدمات قابل واگذاری، نرخ مشارکت اقتصادی را در رشد اقتصادی استان که بر تقویت زایش اقتصادی، افزایش اشتغال، کاهش نرخ تورم و افزایش قدرت خرید تاثیر قابل تاملی دارد، بهبود ببخشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های اجرایی، جذب اعتبارات تملک دارایی را به روزهای پایانی موکول نکنند
  • ۶۲.۳ درصد اعتبارات تملک و دارایی‌های خراسان جنوبی تخصیص یافته است
  • مانده ۱۲۸۰ میلیارد تومانی اعتبارات تملک دارایی‌های خراسان جنوبی
  • سعی کردیم شهرداری دارایی‌های خود را خام‌فروشی نکند
  • دولت امسال چقدر خرج دارد؟
  • ۶۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی خراسان رضوی تخصیص یافت
  • تخصیص ۶۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی خراسان رضوی
  • رشد ۳۹۴ درصدی اعتبارات ایلام در سال گذشته
  • پیش‌بینی ۴۰۰ هزار میلیارد تومان برای بخش عمرانی
  • درصد افزایش حقوق کارگران با افزایش ۴۰ درصدی کالا و خدمات همخوانی ندارد