Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمریکا از ترکیه خواسته است تا خرید سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ از روسیه را متوقف کند و نسبت به تبعات این تصمیم به آنکارا هشدار داده است. ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹ بین الملل اروپا آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، روزنامه هابر ترک به نقل از یک منبع آگاه در واشنگتن اعلام کرده است که ایالات متحده از ترکیه خواسته است تا خرید سامانه اس 400 از روسیه را متوقف کند و در غیر این صورت با تبعات این تصمیم مواجه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه چاپ ترکیه به نقل از این مقام آمریکایی ناشناس افزود: واشنگتن نگران خرید سامانه اس 400 روسی توسط ترکیه است. سامانه های دفاع موشکی اس 400 روسیه تاثیر منفی زیادی بر قابلیت همکاری ناتو خواهد داشت. واشنگتن به آنکارا هشدار داده است که در صورت خریداری سامانه اس 400 از روسیه با تحریم های آمریکا روبرو خواهد شد.

این مقام آمریکایی افزود: می خواهیم به ترکیه کمک کنیم تا گزینه های بهتری را برای تامین نیازهای دفاع هوایی اش پیدا کند.

پیش از این مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه از لحن تهدید آمیز آمریکا درباره خریداری سامانه های اس 400 از روسیه به شدت انتقاد کرده بود.

وی پیش از این در کنفرانس خبری مشترک با رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا گفته بود: ما از لحن و زبان تهدید استفاده نمی کنیم و این مساله را نیز هرگز نخواهمی پذیرفت. بله، کنگره آمریکا قانونی را در خصوص اعمال تحریم علیه روسیه تصویب کرده است. ولی ما باید امنیت ملی مان را تضمین کنیم. ما نه تنها با روسیه بلکه با سایر کشورها نیز برای خرید سامانه های دفاع موشکی مذاکره می کنیم. ما خیلی وقت پیش قبل از اعمال تحریم های کنگره آمریکا علیه روسیه، مذاکره با مسکو را به پایان برده بودیم و تنها برخی جزئیات باقی مانده است.

وزارت خارجه آمریکا نیز پیش از این تهدید کرده است که تدابیر مناسبی را علیه کشورهایی که قصد خریداری سامانه های اس 400 از روسیه داشته باشند، اتخاذ می کند.

ارزش قرارداد روسیه و ترکیه برای خرید سامانه های اس 40 بیش از 2.5 میلیارد دلار برآورد شده است. قرارداد اس 400 نگرانی های زیادی را در بین کشورهای غربی ایجاد کرده است. ترکیه عضو ناتو است و این سازمان نظامی اعلام کرده است که سامانه های اس 400 قابلیت انطباق با ساختار نظامی ناتو را ندارد.

اس 400 روسی پیشرفته ترین سامانه ضد هوایی و موشکی بلندبرد است و می تواند 3 نوع موشک را حمل کند که قابلیت نابود کردن اهداف مختلف از جمله موشک های بالستیک و کروز را دارد. این سامانه قابلیت رهگیری و هدف قراردادن 300 هدف را به طور همزمان دارد و برد این سامانه بیش از 27 کیلومتر اعلام شده است.

انتهای پیام/

R1036247/P36446/S8,89,90,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۲۳۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد

به گزارش صدای ایران به نقل از ایسنا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا موسوم به «اوفک» روز پنجشنبه، چند فرد و نهاد را با ادعای ایفای «نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپاد‌های ایرانی برای وزارت ایران»، تحت تحریم قرار داد. 

واشنگتن با بیان اینکه این تحریم‌ها با هماهنگی انگلیس و کانادا اعمال شده‌اند، در ادامه مدعی شد وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران خود «در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جنگ روسیه در اوکراین نقش دارد».

طبق این بیانیه هشت فرد ایرانی، ۱۵ نهاد در ایران، امارات، پاناما و هند، ۲ کشتی و یک هواپیما به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند.

وزارت خارجه انگلیس نیز در این راستا اعلام کرد ۲ شخص و چهار نهاد را در ارتباط با برنامه پهپادی و موشکی ایران تحریم کرده است.

«برایان نلسون» دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» مدعی شد: «وزارت دفاع ایران به بی‌ثبات‌کردن منطقه و جهان با حمایت از جنگ روسیه در اوکراین، حمله بی‌سابقه به اسرائیل و اشاعه پهاد‌ها و دیگر سخت افزار‌های نظامی برای نایبان ایران ادامه می‌دهد».

او همچنین گفت: «ایالات متحده در هماهنگی نزدیک با انگلیس و کانادا از همه ابزار‌های در دسترس برای مقابله با کسانی که از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران حمایت مالی می‌کنند، استفاده می‌کند».

این ادعا‌های مقام آمریکایی در حالی است که ایران همواره اعلام کرده یک طرف جنگ در اوکراین نیست و این غرب است که با گسیل سلاح به این کشور، بر آتش درگیری‌ها می‌دمد.

ایران همچنین اعلام کرده در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت این کشور در دمشق، بر اساس منشور ملل متحد درباره حق پاسخگویی، مواضع نظامی این رژیم در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است.


دیگر خبرها

  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به اقدامات اسرائیل علیه غزه/ رییس مجلس نمایندگان آمریکا رییس دانشگاه کلمبیا را تهدید کرد
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟