Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-27@15:28:42 GMT

آنفلوانزا یک تهدید دائمی است

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۲۴۲۵۲

آنفلوانزا یک تهدید دائمی است


رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه از بیماری آنفلوانزای فوق حاد باید به عنوان یک تهدید دائمی نام برد، گفت: باید به جای بیماری آنفلوانزا، لفظ بیماری های آنفلوانزای فوق حاد را به کار برد.

به گزارش امتداد نیوز، علیرضا رفیعی پور در مراسم افتتاحیه ششمین کنگره دامپزشکی طیور با اشاره به برخی مشکلات موجود در صنعت طیور اظهار داشت: عرضه پرندگان به شکل روزبازار و هفته بازار و همچنین مراکز عرضه این پرندگان از جمله این مشکلات است که می تواند باعث شود جایگاهی را که طی ۶۰ سال در این صنعت به دست آورده ایم و در حوزه مرغ، تخم مرغ و خوراک دام به شرایط صادرات رسیده ایم، دچار آسیب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به همین دلایل اندک دچار گرفتاری هایی شده ایم، افزود: برخی مشکلات باعث شده که بهره وری در بخش پایین باشد و هزینه تولید بالا برود، ضمن اینکه شیوع بیماری ها به این مسائل دامن می زند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان اولین بار ۱۴۰ سال قبل در جمعیت طیور شناسایی شده است، گفت: طی ۱۴۰ سال گذشته که این بیماری شناسایی شده و ۱۰۰ سالی که از عمر صنعت طیور در دنیا می گذرد و همچنین ۶۰ سالی که از عمر صنعت طیور در کشور ما می گذرد، ما همواره با اپیدمی این بیماری در کشور مواجه بوده ایم.

رفیعی پور اضافه کرد: با توجه به صنعت عظیم طیور در دنیا، بحث تجارت طیور و فرآورده های آن و از همه مهمتر مهاجرت پرندگان باید از این بیماری به عنوان یک تهدید دائمی نام ببریم و برای کنترل آن تدابیری بیندیشیم.

وی با اشاره به اینکه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به بیماری هزار چهره معروف است، گفت: این بیماری از سال های ۱۹۵۸ تا ۱۹۹۸ (۴۰ سال) تنها ۲۳ میلیون قطعه مرغ را به کام مرگ فرستاده اما در سال های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۴ (طی ۴ سال) ۲۰۰ میلیون قطعه طیور را به کام مرگ فرستاده است؛ این در حالی است که در حوزه تکنولوژی، اساتید این رشته و صنعت خوراک هیچ مشکلی وجود نداشته اما ویروس فعالیت خود را به شدت افزایش داده است.

رئیس سازمان دامپزشکی تصریح کرد: ما نباید بگوییم بیماری آنفلوانزا، بلکه باید به این ویروس وصف بیماری های آنفلوانزا را اطلاق کرد، چرا که تحت تیپ های مختلفی دارد و دنیا را درگیر کرده است.

وی با بیان اینکه در اواخر سال ۲۰۱۷ کشورهای پیشرفته دنیا از جمله آمریکا، مکزیک، ایتالیا، هلند و همچنین کشورهایی مانند مصر و اندونزی درگیر این بیماری بوده اند، گفت: این ویروس با نحوه فعالیت خود به ما می گوید من یک حق حیات دارم و شما باید تولید خود را به گونه ای برنامه ریزی کنید که در کنار من ادامه داشته باشد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حوزه طیور در بخش اقتصادی باید به دنبال افزایش بهره وری باشیم، گفت: اما در حوزه انسانی باید به دنبال امنیت غذایی برای سلامت جامعه باشیم و فرمول این دو چیزی جز مدیریت بهداشتی نیست.

رفیعی پور با اشاره به اینکه مدیریت بهداشتی ما دچار مشکلاتی است، افزود: این پاشنه آشیل ماست و من از همه تولیدکنندگان، کارشناسان و دست اندرکاران خواهش می کنم به مدیریت بهداشتی به عنوان سرلوحه و اولویت کارهای خود بپردازند.

وی اضافه کرد: در ۲۷ هزار واحد مرغداری که وجود دارد، باید ورود کنیم و ببینیم چقدر مدیریت بهداشتی انجام می شود.

رئیس سازمان دامپزشکی ادامه داد: بنده از مسئولان کشور به ویژه مسئولان سیاسی درخواست دارم به دامپزشکی که امنیت غذایی و اقتصادی جزو رکن های اصلی آن است و حتی سلامت روانی جامعه را نیز تحت تاثیر قرار می دهد، نگاه ویژه داشته باشند.

true برچسب ها : آنفولانزای فوق حاد پرندگان دامپزشکی علیرضا رفیعی پور true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۲۴۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره

ایسنا/ایلام رئیس دامپزشکی شهرستان بدره از انجام واکسیناسیون ۴ هزار و ۶۲۵ راس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره طی اردوی جهادی خبر داد.

آبله گوسفند و بز یک بیماری ویروسی عفونی نشخوارکننده کوچک است. این بیماری با شدت متوسط در گله‌های داشتی در مناطق اندمیک دیده شده اما عموما در بره و بزغاله که به تازگی به دنیا آمده‌اند کشنده است. ضرر اقتصادی ناشی از کاهش تولید شیر، آسیب به تولید چرم و چشم و دیگر ضررهای تولیدی از جمله‌ی آن است. همچنین این بیماری خرید و فروش دام سبک را کاهش داده و باعث کاهش زاد و ولد و جمعیت در آن مناطق می‌شوند.

«بهمن محمدی» به ایسنا اظهار کرد: رزمایش جهادی دامپزشکی طی فروردین ماه در منطقه زرانگوش بدره برگزار شده است.

وی گفت: در این طرح چهار هزار و ۶۲۵  راس دام علیه بیماری آبله گوسفندی، ۴۰۰ راس علیه بیماری آبله بزی، ۷۴۳ رأس علیه بیماری بروسلوز بز و بزغاله واکسینه شده‌اند.

رئیس دامپزشکی بدره تصریح کرد: مشاوره‌های بهداشتی و معاینه رایگان در دام‌های بازدید شده انجام  گرفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دلیل آبریزش دائمی بینی چیست؟
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • مالاریا مهم ترین بیماری انگلی تهدید کننده سلامت بشر در دنیا+ فیلم
  • فواصل بهداشتی دامپزشکی مانعی برای مجوز‌های دامداری و پرورش طیور
  • پایان واکسیناسیون طیور لرستان علیه بیماری نیوکاسل
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند