Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سعید سركار دبیر ستاد توسعه نانو فناوری در مراسم افتتاحیه هفتمین كنفرانس بین المللی نانو ساختارها، گفت: ستاد فناوری نانو از 10 سال گذشته کار خود را آغاز كرده است و بر اساس سند 10 ساله خود هدف را بر توسعه منابع انسانی و تولید تكنولوژی برای رسیدن به هدف قرار داد، زیرا تربیت نیروی انسانی زبده و متخصص از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد توسعه نانو با اشاره به اینكه در ابتدای شروع كار ستاد نانو نیروی متخصصی نداشتیم، گفت: در ابتدای فعالیت ستاد نانو شاید تنها ١٠ نیروی متخصص  با فناوری نانو آشنایی داشتند اما پس از تدوین سند توسعه علم و فناوری نانو پیشرفت چشمگیری در این حوزه داشتیم.

انتشار روزانه 27 مقاله نانو در کشور

وی در رابطه با تعداد مقالات علمی منتشر شده در حوزه نانو بیان كرد: در سال ٢٠٠١ سالانه تنها ١٠ مقاله علمی در حوزه نانو منتشر می‌شد اما امروز مطابق با آخرین آمار روزانه ٢٧ مقاله در ایران در حوزه نانو منتشر می‌شود و این بدان معنا است كه بیش از ٣٠٪؜ مقالات كشور و همچنین ٢٥٪؜ مقالات ISI ایران در حوزه نانو است.

سركار تصریح كرد: من علم كشور را به درخت تنومندی تشبیه می‌كنم كه ریشه آن بنیه علمی جوانان و نخبگانش است اگر به ریشه توجه نشود در مرز دانش كشور پیشرفت نمی‌كنیم و به كشوری كپی كار تبدیل می‌شویم.

آغاز به کار سند دوم توسعه علم و فناوری نانو

دبیر ستاد توسعه نانو فناوری در خصوص سند 10 ساله دوم نانو تكنولوژی اظهار كرد: سند دوم توسعه علم و فناوری نانو كار خود را از سال 2016 آغاز كرده است و در سال 2025 هم به پایان می‌رسد در این سند به توسعه صنعتی فناوری نانو ، تمركز بر تجاری سازی آن و تقویت رابطه بین المللی توجه شده است.

وی ادامه داد: در این برنامه سیاستمداران و مردم عادی را فراموش نكرده‌ایم زیرا نمیتوان عرصه‌ای را متصور شد كه نانو تكنولوژی در آن وجود نداشته باشد.

ایجاد كلوپ دانش آموزی نانو

سركار در رابطه با فعالیت های دانش آموزی در حوزه نانو گفت:كلوپ دانش آموزی نانو را ایجاد كرده‌ایم كه ٢٣٠ شعبه در سراسر كشور دارد و وظیفه آن ترویج نانو در بخش دانش آموزی است.

 

در حال تکمیل/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۲۴۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»

در راستای برنامه «آزمایش‌های فناوری نانو برای همه» مسابقه ای با عنوان « سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو» برگزار می شود که علاقه مندان می توانند در این مسابقه شرکت کنند.

به گزارش ایسنا، کارشناسان شبکه آزمایشگاهی توانا و دبیران دانش‌آموخته‌ رشته‌های مرتبط با علوم و فناوری نانو مانند زیست، شیمی و فیزیک می‌توانند با انجام آزمایش «سنتز سبز نانوذرات به کمک عصاره لیمو» در بیست و دومین مسابقه ماهر شرکت کرده و برنده گرنت آموزشی به ارزش 10 میلیون ریال شوند.

این مسابقه در راستای برنامه «آزمایش‌های فناوری نانو برای همه» طراحی شده است. علاقمندان تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه فرصت دارند فیلم آموزشی بر مبنای محتوای آزمایش مورد نظر بسازند و به شماره ۰۹۲۱۹۵۶۳۷۳۱ در پیام‌رسان شاد ارسال نمایند.

فیلم آموزشی با فرمت MP4 که حداقل و حداکثر زمان آن به ترتیب ۴ و ۸ دقیقه  تهیه شود. داوران پس از بررسی آثار دریافت شده براساس موارد زیر به آن‌ها امتیاز داده و فیلمی که بیش‌ترین امتیاز را کسب کند به عنوان فیلم برنده انتخاب می‌شود.

انجام آزمایش:
بیان تئوری
بیان مراحل آزمایش
انجام کامل مراحل آزمایش و نمایش آن
نشان‌دادن و بیان نتیجه
پاسخ به سوالات انتهای دستور کار

خلاقیت:
بیان جذاب تئوری و ساده‌سازی آن برای دانش‌آموزان
استفاده از مدل آموزشی و یا فیلم و تصویر مرتبط با آزمایش

صوت و تصویر:
کیفیت صدا و تصویر
استفاده از افکت و جذابیت بصری

سایر نکات:
معرفی کامل خود و مرکز و آزمایش مورد نظر
رعایت بازه مناسب
درج لوگو باشگاه و مرکز در فیلم

آزمایشگاه‌های دانش‌آموزی می‌توانند با استفاده از حمایت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مواد مورد نیاز را تهیه و با انجام آزمایش در مسابقه شرکت کنند. برای اطلاع از نحوه برخورداری از این حمایت اینجا کلیک کنید.

بنابر اعلام ستاد نانو، به تمامی شرکت‌کنندگان در این مسابقه گواهی شرکت در مسابقه اعطا می‌شود و فیلم آموزشی برگزیده در سایت باشگاه نانو در صفحه «مسابقه ماهر» قرار می‌گیرد.

شرکت در مسابقه ماهر موجب کسب امتیاز ویژه در ارزیابی آزمایشگاه‌های عضو شبکه توانا می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • آدرس غلط در بحث ایمنی خودرو‌ها | تحول در حوزه هوش مصنوعی 
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • ایران رتبه ۱۷ هوش مصنوعی را در جهان دارد
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»