Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، محمد قاسمی فاخر گفت : هر چه زمان می گذرد چالش معضل همه کشورهای جهان به نام اعتیاد بیش از پیش احساس می شود و کشور عزیزمان بزرگترین و مصمم ترین کشور در جهان در جهت ریشه زدایی اعتیاد است.
وی افزود: امروز اعتیاد و پرتوهای مسموم آن تمامی افراد یک جامعه را می تواند مورد هجوم و حمله قرار دهد و اگر از همان اوان کودکی مقابل آن تجهیز نباشیم به گرداب آن فرو خواهیم رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارشناس اعتیاد شناسی تاکید کرد : در صورت نداشتن آگاهی کافی هر یک از ما در گرداب اعتیاد فرو خواهیم رفت و چه بسا نتوانیم از آن خارج شویم و حتی ممکن است در آن دفن شویم ، بیش از هزار و سیصد کیلومتر مرز مشترک با اولین صادر کننده تریاک یعنی افغانستان وجود دارد و همین کار مبارزه با شبکه های قاچاق و ورود مواد را سخت کرده است و تا به امروز بیش از سه هزار شهید در مبارزه با مواد مخدر ، جان بر کف به آسمان پر کشیده اند.
قاسمی فاخر ادامه داد: با اطلاع از ضرورت مقابله و مبارزه با اعتیاد باید با بسیج همگانی دست در دست هم در جهت ریشه زدایی اعتیاد گام برداریم.
وی با اشاره به اینکه در برخی کشورها به دلایل مرتبط با قوانین آن کشورها مصرف مواد مخدر رایج است ، افزود:در کشور ما هیچ یک از انواع مواد اجازه تهیه و انتشار ندارد و طبیعی است که حق مسلم ماست تا در سایه سلامت ، زندگی عاری از مواد داشته باشیم .
وی ادامه داد: بیش از پنجاه درصد طلاقها به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم با اعتیاد سروکار دارد و در همین اواخر برخی جنایتها با محوریت مصرف مواد محرک و متوهم زا که شایع ترین آنها «شیشه» بوده ، انجام گرفته است.
این پژوهشگر اعتیاد افزود: امروزه شاهد خلق و ایجاد انواع جدیدی از مواد هستیم که در گوشه و کنار این کره خاکی در حال قربانی گرفتن است. آگاهی از مضرّات اعتیاد در هر نوع از مواد باید به مسئله نهادینه شده و به روز تبدیل شود تا از برخورد تیرهای زهرآلود آن در امان باشیم ، هر یک از ما در هر نقطه از کشورمان مسئول حفظ و اعتلای پرچم مبارزه با اعتیاد هستیم.
وی با تاکید بر نقش آگاهی کافی از زیان اعتیاد و پیشگیری از این معضل ادامه داد : باید باید با بکارگیری علوم پیشگیری خود را مجهز به جنگ با این پدیده شوم بکنیم و برخورد با اعتیاد می تواند انتظامی یا درمانی باشد در هر یک از این ابعاد به نیروی متخصص و آگاه نیازمندیم.
قاسمی فاخر افزود:اعتیاد در لحظه ایجاد می شود اما در لحظه از بین نمی رود. بنابراین پا نهادن در آن تاوان سختی خواهد داشت و گاهی با مرگ فرد مبتلا به پایان خواهد رسید. آیا تا به حال فکر کرده اید اگر فردی از خانواده یا آشنا با شما برخورد کند و از شما بخواهد اعتیاد را تعریف کند چه می گویید؟
نویسنده کتاب ترک تدریجی یک دنیا افزود : اگر اهل مطالعه نیز نباشید موظف هستید که از اعتیاد و نحوه بروز آن، درمان و ریشه زدایی آن بدانید تا خود، فرزندان و دیگران را از ابتلا به اعتیاد مصون نگاه دارید. شما می توانید با شکر سلامتی خود به مبارزه با اعتیاد بپردازید و در هر نقطه از آن با علم و آگاهی توان مبارزه خود را در بالاترین سطح ممکن بیازمائید.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۲۴۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار‌ها و توصیه‌های پلیس برای پیشگیری از سرقت منزل در تعطیلات نوروزی

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ علی ولایتی معاون اجرایی پلیس آگاهی فراجا در مورد راهکارهای پیشگیری از سرقت در ایام نوروز اظهار کرد: بکارگیری هشدارهای پیشگیرانه عین عقلانیت است و شهروندان باید با بکارگیری هشدارها در حفظ جان و مال خود بکوشند.

وی مهمترین موضوع پیشگیری را پیشگیری وضعی دانست و گفت: مردم باید اموال خود را در جای محفوظ نگه دارند و از اطمینان بیمورد به افراد ناشناس خودداری کنند. همچنین در سپردن منازل از افراد آشنا استفاده کنند. پیشگیری وضعی موجب می‌شود اگر کار سارق ابتر بماند، ممکن است از ادامه کار خود منصرف و اموال مردم حفظ می‌شود و ورودی پرونده به مراجع قضایی نیز کاهش می‌یابد و مهمتر آنکه، امنیت خدشه دار نخواهد شد.

همسایه بانی از مهمترین مراقبت‌های از منزل در ایام نوروز

معاون اجرایی پلیس آگاهی فراجا همسایه بانی را از مهمترین مراقبت‌های از منزل در ایام نوروز برشمرد و خاطرنشان کرد: یکی از شگردهای سارقین برای دستبرد به منازل اطمینان از خالی بودن منازل است. در این حوزه باید در هنگام مسافرت، منزل به یک فرد آشنا و مطمئن سپرد و یا منزل را به سیستمهای هشداری و امنیتی مجهز کرد. یکی از عارضه‌های امروز جامعه، نگهداری ارز و طلا در منزل است که سارقین می‌توانند با شگردهای مختلف اینگونه منازل را شناسایی کنند. بنابراین تا حد امکان اقلام با ارزش را نباید در منزل نگه داشت و در غیر این صورت توصیه می شود تمام اقلام در یک جا نگهداری نشود.

سرهنگ ولایتی با تاکید بر لزوم القا کردن به سارق مبنی بر خالی نبودن منزل بار دیگر سپردن منزل به یک فرد امین را یکی از بهترین راهکارها در مقابله با سرقت عنوان کرد و در عین حال گفت: باید به ساکنان آپارتمان‌ها آموزش داد تا پیش از شناسایی کامل افراد، از باز کردن درب منزل خودداری شود. مردم می‌توانند پیش از مسافرت، به پلیس آگاهی اطلاع دهند تا گشتهای پلیس مراقبتهای لازم را انجام دهند و در عین حال با رعایت موارد زیر ایمنی منزل خود را در برابر سارقان افزایش دهند:

-یکی دیگر از شگردهای سارقین در این ایام، در پوشش جابجایی و اثاث کشی است و لذا شهروندان باید اثاث کشی‌های خود را براساس مجوز کلانتری انجام دهند تا موارد غیر و دزدی قابل شناسایی باشد.

- با توجه به ورود بسیاری از سارقان از بالکن طبقات اول به منازل شهروندان، توصیه می‌شود حتما برای بالکن طبقات اول و پنجره‌ها حفاظ مناسب نصب شود.
 
- از گذاشتن کلید منزل زیر جا کفشی، داخل کفش، گلدان و ... خودداری کنید.
 
-هنگام ترک منزل از نگهداری هر گونه وجه نقد، اشیاء قیمتی و طلا و جواهرات در منزل خودداری کنید و آنها را به صندوق امانات یا افراد مورد اعتماد بسپارید.
 
-درب و پنجره‌ها را قبل از ترک منزل کنترل و از قفل‌های ایمن و استاندارد استفاده کنید و از بسته بودن درب ورودی پشت بام و تمام درب‌های داخلی ساختمان اطمینان کامل حاصل کنید.
 
- توصیه می‌شود از نوشتن نام و مشخصات خود بر روی زنگ منزل خودداری کنید.
 
- حفاظت فیزیکی منزل را کامل کنید، استفاده از نرده و حفاظ برای پنجره‌ها، دیوار حیاط و نصب درب ضد سرقت ضروری است و چنانچه در اطراف محل زندگی شما خانه‌های خالی از سکنه و نیمه ساز وجود دارد از منزل خود مراقبت بیشتری به عمل آورید.
 

مردم در همه حال باید هشدارهای پلیس را رعایت کنند


معاون اجرایی پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه مردم در همه حال باید هشدارهای پلیس را رعایت کنند گفت: برای جلوگیری از سرقت خودرو مردم باید وسایل خود را در نقاط پر نور و با رفت و آمد پارک کرده و از دزدگیرهای مناسب استفاده کنند. از قرار دادن وسایل در ماشین جلوگیری کرده و از قفل صندوق عقب برای خودروی خود استفاده کنند. برای پیشگیری از سرقت گوشی نیز نباید موقع پیاده روی از گوشی استفاده کرد و یا در خودرو شیشه ماشین پایین نباشد. اگر سارقی نیز برای سرقت گوشی اقدام کرد مردم می‌توانند گوشی خود را به حیات یکی از منازل نزدیک سُر بدهند.

ولایتی در مورد مراقبت از محل کسب و کار نیز گفت: استفاده از آژیر خطر و نصب در محلی دور از دسترس سارق، استفاده از کرکره‌های مشبک، روشنایی کافی در ورودی مغازه‌ها، محفوظ کردن راه‌های کولر پشت بام، بستن قفل در شیشه‌ای و کرکره‌ای و استفاده از قفلهای سوئیچی از جمله اقدامات پیشگیرانه در این حوزه است.

این معاون پلیس آگاهی کشور نسبت به شگردهای کلاهبرداری نیز هشدار داد و خاطرنشان کرد: کلاهبرداران به بهانه‌های مختلف با مردم تماس می‌گیرند. مردم نباید به هیچ عنوان اطلاعات شماره حسابی خود را در اختیار قرار دهند و از کلیک کردن بر لینک  پیامکهای مشکوک و بی‌هویت پرهیز کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • دستگیری معتادان متجاهر در اجرای طرح آرامش در بافق
  • برگزاری کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در یزد
  • ۴۰ معتاد متجاهر در مهاباد جمع‌آوری شدند
  • افزایش ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد در برنامه باشد/ اقدامات پیشگیری در حوزه اعتیاد تقویت شود
  • دنی اسوالدو: افسردگی باعث شده است که به الکل و مواد مخدر اعتیاد پیدا کنم
  • اجرای طرح کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد والد آگاه، کودک ایمن
  • هشدار‌ها و توصیه‌های پلیس برای پیشگیری از سرقت منزل در تعطیلات نوروزی
  • کارزار رسانه‌ای بهزیستی خوزستان برای پیشگیری از اعتیاد
  • ۱۱۰ معتاد متجاهر جمع‌آوری و به مراکز ترک اعتیاد منتقل شدند
  • پابند الکترونیک در پیشگیری از وقوع جرم بسیار موثر خواهد بود