Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهلی نو-ایرنا- هند و آمریکا برای گسترش همکاری های دو جانبه دفاعی خود از جمله تولید مشترک تجهیزات دفاعی و انتقال تکنولوژی در دهلی نو مذاکره کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه ایندیا تایمز در روز سه شنبه، مقامات هندی بدون اعلام دقیق برگزاری این مذاکرات گفتند که طرح تجارت و تکنولوژی دفاعی بین دو کشور، در دیدار 'ای کی جین' معاون نیروهای واحد هند و 'متیو وارن' رئیس بخش همکاری های بین المللی ارتش آمریکا مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مقام هندی گفت: صنعت دفاعی هند در مرحله رشد قرار دارد و دهلی نو به دنبال کسب آخرین تکنولوژی ها در تولید اسلحه و تجهیزات دفاعی است.
متیو وارن رئیس بخش همکاری های بین المللی ارتش آمریکا نیز تاکید کرد که همکاری های دفاعی هند و آمریکا همچنان ادامه خواهد داشت چرا که هر دو کشور از اهمیت طرح تجارت و تکنولوژی دفاعی هند و آمریکا آگاهی دارند.
طرح تجارت و تکنولوژی دفاعی هند و آمریکا برای اولین بار توسط اشتون کارتر وزیر اسبق دفاع آمریکا در سال 2012 مطرح شد.
هدف از این طرح تمرکز پایدار روابط تجاری دوجانبه بر تجارت و ایجاد فرصت هایی برای تولید، همکاری و توسعه مشترک تجهیزات دفاعی است.
بر اساس این طرح هند و آمریکا جهت انجام پروژه های مختلف دفاعی، گروه های کاری مختلفی را تشکیل داده اند.
روابط دفاعی هند و آمریکا در حال افزایش است در حالی که هر دو کشور اعلام کرده اند که متعهد به افزایش این روابط هستند.
در این راستا آمریکا در سال 2016 هند را به عنوان 'همکار ارشد دفاعی' خود معرفی کرد.
هند و امریکا همچنین یک توافقنامه برای استفاده از پایگاههای زمینی ،هوایی و دریایی یکدیگر برای انجام تعمیرات و تدارکات امضا کردند.
اشتون کارتر در سال 2016 یک واحد ویژه در پنتاگون برای گسترش روابط دفاعی با هند ایجاد کرده است.
هند که یکی از بزرگ ترین خریداران دفاعی امریکا محسوب می شود قصد دارد با دریافت تکنولوژی های پیشرفته بر سواحل 7500 کیلومتری خود را در اقیانوس هند کنترل بیشتری داشته باشد.
در سال های اخیر چین یکی از بزرگ ترین رقیبان منطقه ای هند با معرفی طرح هایی مانند یک کمربند یک جاده سعی کرده است حضور خود را در منطقه افزایش دهد. همچنین زیردریایی های این کشور به طور مکرر در منطقه اقیانوس هند دیده شده اند.
آساق**267**1424**1144

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۲۴۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز بخش‌های بیمارستان ولی عصر بردسکن به امکانات جدید پزشکی

به گزارش قدس خراسان، حسین امامیان اظهار کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای نیل به برنامه توسعه مناطق کم برخوردار تعدادی تجهیزات پزشکی جدید به امکانات بیمارستان ولی عصر (عج) افزوده شد که این تجهیزات شامل یک دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی پرتابل به همراه ترالی، یک دستگاه مانیتورینگ ثابت برای بخش اورژانس، چهار تخت بیمار به همراه کمد، کنار تخت میز غذا خوری،پله دو طبقه و تشک برای بخش زنان و زایمان، یک دستگاه نوار قلب برای بخش CCU خریداری و تحویل بیمارستان داده شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن ضمن تشکر از همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارزش ریالی این تجهیزات را سه میلیارد ریال اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • فنلاند: معاهده دفاعی با آمریکا حاکمیت ما را تضعیف خواهد کرد
  • وزیر دفاع: امسال هم تولید تجهیزات و تسلیحات جدید را با قدرت ادامه می‌دهیم
  • امسال هم تولید تجهیزات و تسلیحات جدید را با قدرت ادامه می‌دهیم
  • تاکید آلمان بر لزوم سیاست دفاعی مشترک اروپایی
  • تجهیز بخش‌های بیمارستان ولی عصر بردسکن به امکانات جدید پزشکی
  • پوتین: هزینه دفاعی آمریکا و روسیه قابل مقایسه نیست
  • ترکیه به اسرائیل سلاح و مهمات صادر می‌کند؟
  • ترکیه: صادرات تسلیحات به اسرائیل نداشتیم
  • پیشرفت تکنولوژی هزینه تحقیق را ارزان‌تر می‌کند/ اختصاص بودجه برای بروز رسانی تجهیزات به دانشگاه‌ها
  • ترکیه: هیچ همکاری نظامی با اسرائیل نداریم