Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، فرماندارعباس آباد روز دوشنبه در نشست شورای اداری این شهرستان گفت : زیبنده نیست که این شهرستان گردشگری با وجود آنکه در تمامی فصول بویژه تعطیلات نوروزی پذیرای میلیون ها مسافر و گردشگر است ،چنین وضعیتی داشته باشد.
حق الله کثیری افزود :‌ غالب مسافران و گردشگران ورودی به این منطقه سعی دارند تا با دیدن جاذبه های طبیعی مانند دریا ، جنگل ، تاسیسات ، امکانات گردشگری و حتی روستاهای این شهرستان لذت ببرند طبیعتا پدیده تکدی گری و جولان سگ های ولگرد در شهرها و محله ها جز ایجاد خاطرات ناخوش و فرارمسافران از این منطقه ،نتیجه دیگری به همراه نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت :‌مهم تر از همه این مسائل افزایش بی رویه جمعیت سگ های ولگرد مشکلاتی را برای شهروندان این شهر ایجاد می کند و چنین معضلی حتی می تواند عامل تهدید کننده برای سلامت مردم و نیز تبعات بهداشتی به همراه داشته باشد .
گزارش های رسمی نیز گویای این واقعیت است کار کنترل و ساماندهی سگ های ولگرد در محدوده شهرها برعهده شهرداری ها و خارج از این مناطق به عهده بخشداری ها و دهیاری ها سپرده شده است.
فرماندارعباس آباد گفت در سه سال گذشته سگ های ولگرد معدوم می شدند اما هم اکنون دوستداران حیوانات جلوی این روش را گرفتند و شیوه زنده گیری و عقیم سازی سگ ها، جایگزین روش گذشته شده است.
**ضرورت عزم جدی برای جمع آوری متکدیان
کثیری درادامه برلزوم عزم جدی مسئولان دستگاه های اجرایی در جمع آوری و ساماندهی متکدیان در این شهرستان تاکید کرد و افزود :‌ در مناطقی از شهرهای این شهرستان دیده شده که عده ای از افراد با پوشش های رقت بار و چهره های مختلف با جریحه دار کردن احساسات مردم به درآمدی نامتعارفی دست می یابند .
برآیند بررسی های کارشناسان نیز نشان از آن دارد که پدیده تکدی گری می تواند زمینه ساز برخی از آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد ، بزهکاری ، خودکشی ، میخوارگی ، لاابالی ، سرقت و .... در جامعه باشد.
فرماندارعباس آباد اظهارداشت :‌ هم اکنون جمعیت انبوهی از کودکان خیابانی ، زنان و مردان معلولی در سطح شهرهای این شهرستان مشاهده می شود که گدایی می کنند و باید برای رفع این نگرانی ها همه متولیان امر دست به کار بشوند.
طبق مصوبه شورای عالی اداری سال 1378 کارساماندهی و جمع آوری متکدیان برعهده اداراتی مانند دادگستری ها ، نیروی انتظامی ، بهزیستی ، کمیته امداد امام خمینی (ره ) ، شهرداری و تعاون ، کار و رفاه اجتماعی است.
به گفته کثیری ،حل اصولی معضل تکدی گری علاوه بر تعامل بین دستگاههای اجرایی ، استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد (NGO ) و خیرین , نیازمند فرهنگ سازی در جامعه برای مقابله این پدیده زشت است.
بهسازی سرویس های بهداشتی ،‌زیباسازی فضاهای شهری ، توزیع بروشور به منظور معرفی جاذبه های گردشگری ،‌آماده سازی طرح های سالمسازی ، نظارت بر بازار با هدف پیشگیری از پدیده گرانفروشی ،‌ ساماندهی واحدهای پذیرایی ، اقامتی و گردشگری ، برقراری امنیت و شناسایی نقاط ضعف و تلاش برای رفع آن ها با هدف ارائه خدمات بهتر و ماندگاری بیشتر مسافران در ایام نوروزی از مهم ترین نکاتی بود که در نشست شورای اداری شهرستان عباس آباد مورد تاکید قرار گرفت.
شهرستان 50 هزار نفری عباس آباد با برخورداری از حدود 10 واحد اقامتی همراه با 800 تخت ، 150 واحد خانه مسافر ، دو واحد بوم گردی ، 10 واحد پذیرایی ،31 کیوسک اطلاع رسانی گردشگری ، 5 اثرتاریخی و یک اثر طبیعی (غاردانیال ) در غرب مازندران قراردارد.
7078 /1899
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۲۵۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است

یوسف منصوری: همانگونه که اطلاع داریم کشاورزی یکی از صنعت های مهم در بحث اقتصاد کشور می باشد که می تواند در تورم و مشکلات اساسی کشور نقش بسزایی ایفا و برای تأمین غذای جامعه، توسعه اقتصادی، حفظ منابع طبیعی و حفظ محیط زیست بسیار حائز اهمیت است.

کشور ما نیز از این قاعده مستثنا نیست و کیفیت در محصول کشاورزی میتواند از مشکلات جدی در کیفیت محصولات و همچنین تورم اقتصادی جلوگیری کند

شهرستان شوش یکی از شهرستانهای مهم کشور در بحث تولید گندم و سایر محصولات کشاورزی است که در سال های گذشته مقبولیت و حرف برای گفتن داشت. به گفته مسئولان در سال گذشته خوزستان رتبه اول در کشور را کسب کرد و شهرستان‌های شوش و کرخه در خوزستان دارای بالاترین آمار در برداشت گندم بودند.

در سالهای گذشته قطع برق چند ساعته برای چاه های عمیق کشاورزی در دو شهرستان شوش و کرخه مسبب کم شدن کیفیت در برداشت محصول استراتژیک گندم بود به طوری که در هر بیست و چهار ساعت شبانه روز، هشت ساعت برق چاه های عمیق کشاورزی در سطح شهرستان شوش و کرخه قطع می شد که به دلیل کشت تمام زمینهای موجود کشاورزان، امکان آبیاری تمام زمین کشت شده در مابقی ساعت های مجاز استفاده از برق در شبانه روز، کافی نبود و این موضوع باعث پایین آوردن کیفیت،تناج محصول و نارضایتی کشاورزان مناطقی از شهرستان گردید.

اغلب کشاورزان درگیر با موضوع قطع هشت ساعته برق چاه های عمیق، کشاورزان بخش فتح المبین در غرب کرخه از توابع شهرستان شوش بودند که با چندین بار مطالبه از محمدکعب عمیر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار وقت شهرستان کردند که متاسفانه نتیجه ای ملموس برای آن قشر حاصل نگردید

کشاورزان با پیگیری های خود پس از نشستهای فی مابین در شهرستان و با عزیمت چندین باره به مرکز استان، تقبل و تعهد برای دستور العمل های تحمیلیِ نو و ابتکاری آن سازمان را پذیرفتند، و قطعی برق را از هشت ساعت به پنج ساعت تقلیل شد تا از زیان صددرصدی نجات و ناچار به کار خود ادامه دهند.


در چند روز گذشته مسئولان دولتی از عدم قطعی برق در تابستان امسال خبر داده اند که انتظار می رود در فرصت پیش آمده و چند ماه قبل از کشت محصول گندم، مسئولان شهرستان پیگیر این موضوع باشند چرا که گندم شهرستان شوش از کیفیت بی نظیری در سطح جهان برخوردار است تا کشاورزان شهرستان و منطقه فتح المبین با خیالی آسوده کمک حال اقتصاد کشور در بحث با ارزش و مهم گندم باشند

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900037

دیگر خبرها

  • برآورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل در شهرستان زیرکوه
  • بر آورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل
  • نمایی از دریاچه طبیعی کیو خرم آباد + تصاویر
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان قزوین
  • خودکشی از رزیدنت‌ها به پزشکان رسیده؛ چرا دکتر سمیرا آل‌سعیدی خودکشی کرد؟/ «خودکشی پزشکان به‌مثابه یک انتحار اجتماعی است»
  • میمند همچون نگینی در فیروزآباد، فارس و در سطح کشور می‌درخشد
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان
  • نشست مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان
  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد