Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-برای اولین بار، شرکت مدیران خودرو تصمیم به برگزاری تست مقایسه چری تیگو7 با محصولات ژاپنی، کره ای و اروپایی گرفته است.

برگزاری تست مقایسه بین خودروهای برندهای مختلف تاکنون بی سابقه بوده، بطوریکه بناست مدیران خودرو از دارندگان خودروهای شاسی بلند کره ای، ژاپنی و اروپایی دعوت کند تا در مسابقه ای، خودروی خود را در چالش با شاسی بلند تند و تیز چینی تیگو7 در پیست آزادی محک بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیگو7 شاسی بلند لوکس و به روز چری است که با داشتن موتور توربو شارژ که سیستم توربو آن توسط شرکت هانیول امریکا ساخته شده و با بهره گیری از گیربکس دو کلاچه DCT ساخت شرکت گتراگ آلمان و همچنین شاسی مدرن، با طراحی شرکت بریتانیایی لوتوس به عنوان یک شاسی بلند چابک و خوش آتیه شناخته می شود.

این مسابقه قرار است در 18 اسفند ماه جاری و از ساعت 14 تا 18 در پیست اتومبیل رانی آزادی انجام پذیرد و علاقمندان با مراجعه به سایت که از روز 4 شنبه فعال می شود می توانند برای رقابت خودروی خود با تیگو7 ثبت نام کنند.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۲۵۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقایق عجیب در مورد زندگی ژاپنی‌ها

ژاپن یکی از عجیب‌ترین و پررمز و رازترین کشور‌های دنیا است و این سرزمین و مردمانش به رسوم و عادت‌های خاص شان مشهورند.

با چند حقیقت عجیب درباره‌ی کشور ژاپن همراه باشید.

- در فوکوشیما حتی ربات‌ها هم از میان رفتند

در سال ۲۰۱۱ در ژاپن زمین لرزه‌ای فاجعه بار باعث شکل گیری سونامی‌ای به ارتفاع حدوداً ۱۰ متر شد که حادثه‌ای وحشتناک در نیروگاه اتمی شهر فوکوشیما رقم زد. سطح آلودگی رادیو اکتیو ناشی از این حادثه به قدری بالا بود که رفتن به داخل نیروگاه و از میان بردن بقایای میله‌های سوخت ذوب شده غیر ممکن بود. به همین دلیل ۵ ربات برای انجام این کار به داخل نیروگاه فرستاده شد، اما این ربات‌ها دیگر بازنگشتند. به محض ورود ربات‌ها به نیروگاه، مدار‌های آن‌ها از کار افتاد.

- اعتقاد دارند گربه‌های سیاه خوش شانسی می‌آورند

در ژاپن هرگز کسی را نخواهید دید که با دیدن یک گربه‌ی سیاه تصمیم بگیرد دیگر از خیابان رد نشود. ژاپنی‌ها اعتقاد دارند گربه‌های سیاه خوش شانسی می‌آورند. حتی زنان مجرد ژاپنی که گربه‌ی سیاه دارند را خوش شانس‌ترین می‌دانند.

- یک شرکت ژاپنی هست که ۱۴ قرن قدمت دارد

در سال ۲۰۰۹ گزارشی منتشر شده بود که بر اساس آن بیشتر از ۲۱ هزار شرکت با قدمت بیش از ۲۰۰ سال در دنیا وجود دارد. اما قدیمی‌ترین شرکت دنیا، شرکت کونگو (Kongo) در ژاپن است که بیشتر از ۱۴ قرن قدمت دارد. این شرکت ساختمان سازی در سال ۵۷۸ میلادی تأسیس شده و تخصص آن ساخت معابد بودایی است. این شرکت بنا‌های معروف زیادی از جمله قصر اوزاکا را ساخته است.

این شرکت از جنگ‌ها و دوره‌های دشوار زیادی جان به در برده، اما کماکان به فعالیت خود ادامه می‌دهد. در جنگ جهانی اول، این شرکت به ساخت تابوت روی آورد. بعد از جنگ، اما به فعالیت اصلی خود بازگشت و استفاده از مصالح ساختمانی ضد زلزله به جای مصالح چوبی را در پیش گرفت.

تنها در سال ۲۰۰۶ به دلیل ورشکستگی این شرکت توسط شرکت دیگری خریداری شد.

- یک برنامه تلویزیونی ژاپنی هست که در آن وسایل و اجسام مختلف را گاز می‌زنند

تلویزیون ژاپن برنامه‌های عجیب زیادی دارد که این تنها یکی از آن‌ها است. شرکت کنندگان این مسابقه باید با گاز زدن وسایل و اجسام مختلف تشخیص دهند که از شکلات درست شده اند یا خیر. شیرینی‌ها با شکلی بسیار شبیه به وسایل مختلف مانند اسباب و وسایل، اکسسوری و کفش درست می‌شوند و تشخیص آن‌ها از روی ظاهر بسیار دشوار است.

- چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در ژاپن به جای رنگ سبز، رنگ آبی دارند

زبان ژاپنی کلمات زیادی دارد که در بقیه‌ی زبان‌های دنیا وجود ندارند، اما قرن‌ها است که ژاپنی‌ها از یک کلمه‌ی یکسان برای رنگ‌های آبی و سبز استفاده می‌کنند. در اواخر هزاره‌ی دوم میلادی کلمه‌ی Midori به زبان ژاپنی اضافه شد تا از آن برای رنگ سبز استفاده شود، با این حال، ژاپنی‌ها کماکان آن را نوعی رنگ آبی می‌دانند.

به همین دلیل است که در ژاپن چراغ‌های راهنمایی و رانندگی به جای رنگ سبز، رنگ آبی دارند.

- کافه‌های مخصوصی برای چرت زدن دارند

در ژاپن کافه‌های مخصوصی هست که در آن‌ها می‌توانید در یک تخت نرم و راحت چرت بزنید (مدت زمان چرت زدن تان را هم می‌توانید انتخاب کنید). در آنجا می‌توانید کتاب بخوانید یا با هدفون موسیقی گوش دهید. کارکنان کافه در زمانی که تعیین کرده اید شما را از خواب بیدار می‌کنند و برایتان یک فنجان قهوه می‌آورند.

منبع: روزیاتو

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • (عکس) تغییراتی برای شاسی بلند وارداتی بازار ایران
  • مريم طوسى فعلا تا بازي‌هاى آسيايى ٢٠٢٦ در پيست
  • مريم طوسى فعلا تا بازيهاى آسيايى ٢٠٢٦ در پيست
  • پرواز هولناک خودروی شاسی‌بلند از روی بلوار (فیلم)
  • معرفی جنسیس نیولون، پیش‌نمایش شاسی‌بلند پرچم‌دار GV90 (+عکس)
  • مقایسه جدیدترین شاسی بلند لکسس با سگ! (فیلم)
  • حقایق عجیب در مورد زندگی ژاپنی‌ها
  • (ویدئو) موتورسوار از زیر شاسی‌بلند زنده بیرون آمد
  • (تصاویر) آئودی Q۶ ئی‌ترون؛ قدرت پورشه در یک شاسی‌بلند خانوادگی!
  • عادت ها و سنت های مفید مردم ژاپن که هر کسی می تواند از آن ها استفاده کند