Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@17:13:29 GMT

مسئولان بی‌خبر از 14 روستای فاقد گاز در رشتخوار!

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۲۵۸۱۱

مسئولان بی‌خبر از 14 روستای فاقد گاز در رشتخوار!

چند سالی است که کار گاز رسانی در نقاط مختلف استان و شهرستان رشتخوار به خوبی انجام می‌شود؛ اما با اتمام طرح گازرسانی و بهره‌مندی بیشتر روستاها از نعمت گاز 14 روستای محروم بخش جنگل شهرستان رشتخوار همچنان از نعمت گاز بی بهره هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از چهل ماه نیوز، چند سالی است که کار گاز رسانی در نقاط مختلف استان و شهرستان رشتخوار به خوبی انجام می‌شود؛ اما با اتمام طرح گازرسانی و بهره‌مندی بیشتر روستا ها از نعمت گاز 14 روستای محروم بخش جنگل شهرستان رشتخوار همچنان از نعمت گاز بی بهره هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با وجود بارندگی، سردی هوا و غیره، مردم محروم روستاهای بخش جنگل همچنان از نعمت گاز بی بهره‌اند و دلایل مختلفی از قبیل پایین بودن جمعیت این روستاها و نداشتن توجیه اقتصادی در گاز رسانی به این 14 روستا مهمترین دلیل عدم گازکشی در این منطقه است.

 

مصطفی بخشزایی، دهیار روستای چاهشورک در رابطه با وضعیت گازرسانی و موقعیت این روستا در همین این رابطه، گفت: روستای های پایین دست بخش جنگل شهرستان رشتخوار شامل روستاهای چاهشورک، حوض کرم، دوچاهی و غیره، 14 روستای این بخشند که فاقد گازرسانی و برخورداری از نعمات گاز هستند.

 

وی در رابطه با مسئله گازرسانی به روستای چاهشورک به خبرنگار ما گفت: موضوع مطرح شده در این رابطه از سوی مسئولین هزینه هر امتیاز گاز است، که تا سقف شش میلیون تومان باید باشد، ولی منطقه ما به خاطر دوری روستاها از یکدیگر و جمعیت پایین برخی از روستاها این عدد بیشتر از شش میلیون تومان هزینه در بر دارد که صرفه اقتصادی ندارد.

 

دهیار روستای چاهشورک در ادامه با توجه به موقعیت روستای 750 نفره چاهشورک در باب گاز رسانی، افزود: روستای چاهشورک در موقعیت خاصی قرار دارد، که از نظر نزدیکی به  لوله گاز در یک کیلومتری خط لوله و از لحاظ نزدیکی به ایستگاه گاز شهر جنگل در 10 کیلومتری این ایستگاه قرار گرفته است؛ اما با درخواست اهالی و دهیاری روستا چاهشورک در رابطه با گازرسانی به این روستا این موضوع از سوی مسئولین مربوطه در امر گازرسانی مطرح می‌شود که باید تمام روستاها با یکدگیر گاز کشی شوند و این مسئله نیز در صورت احداث ایستگاه جدید در منطقه امکان پذیر خواهد بود.

 

علیرضا طحان زاده، دهیار روستای علی نقی نیز در رابطه با وضعیت گازرسانی به این روستا به خبرنگار ما گفت: تمام زیر ساخت‌ها از قبیل اجرای طرح هادی در سطح روستا فراهم است، که با توجه به دیدارهای متعدد دهیاران منطقه با نماینده شهرستان و مسئولین شهرستان روستای علی نقی در انتظار گاز رسانی هستند تا این موضوع در سال 97 به مرحله اجرا درآید.

 

وی با اشاره به مشکلات عدیده مردم  روستا در رابطه با وضعیت تهیه نفت و حامل های سوخت برای بحث گرمایش و غیره، گفت: مردم روستا بیشتر به دلیل نداشتن وسیله نقلیه در سرما توان تهیه نفت یا سوخت را ندارند، که این موضوع باعث نارحتی مردم در این روستا شده است.



هم اکنون 14 روستای بخش جنگل شهرستان رشتخوار شامل روستاهای فاضلمند، ابراهیم آباد، سعد آباد، فیض آباد، شعبه، محرم آباد، آهنگران، کوده، علی نقی سفلی، علی نقی اولیا، چاهشورک، دوچاهی اولیا، دوچاهی سفلی و حوض کرم فاقد برخوردای از نعمت گاز هستند.
 

 

واگذاری بیش از ۳۹۵۰ اشتراک گاز طبیعی در شهرستان رشتخوار در بازه زمانی کمتر از یک سال
 

رییس اداره گاز شهرستان رشتخوار با اشاره به اینکه واگذاری بیش از ۳۹۵۰ اشتراک گاز طبیعی در شهرستان رشتخوار در بازه زمانی کمتر از یک سال انجام شده است، گفت: این اداره درحال حاضر دارای بیش از ۴۷۴۰ مشترک شهری، ۱۳۶۱۵ مشترک روستایی و ۱۰ مصرف کننده عمده گاز طبیعی است.


منوچهر شجاعی همچنین، با اشاره به اینکه تنها 14 روستای بخش جنگل این شهرستان فاقد گاز است، افزود: شهرستان رشتخوار با دارا بودن دو شهر گازدار رشتخوار و جنگل و کلیه ۳۸ روستای بخش مرکزی و ۵ روستا از بخش جنگل، با ۹۷ درصد ضریب نفوذ گاز، دارای میانگینی بالاتر از سطح استان در این خصوص است.

 

وی در رابطه با برنامه گازرسانی به 14 روستاهای باقیمانده بخش جنگل این شهرستان نیز به خبرنگار ما گفت: آنچه می‌توانم بگویم اینکه من در این رابطه بی اطلاع هستم.



انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۲۵۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میراث فرهنگی اجازه انتقال آب از روستای تاریخی گیسک را نمی‌دهد

محمد اسلامی گفت: در پاسخ به کسانی که می‌گویند میراث فرهنگی باعث خشک شدن درختان روستای تاریخی گیسک شده، باید بگویم که این یک ادعای گمراه‌کننده از سوی افرادی بود که آب این روستا را قبلا برای مصارف در اراضی دیگر انتقال داده بودند.

وی افزود: ما پیگیر موضوع برای بازگشت آب به روستا و زنده شدن محیط سبز و زیبای روستا هستیم و به هیچ عنوان اجازه انتقال باقیمانده آب را حتی به نزدیک‌ترین اراضی مجاور هم نمی‌دهیم.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان زرند با اشاره به تغییر مسیر آب روستا که اخیرا رخ داده، گفت: پس از گزارش مردمی، بلافاصله به روستای تاریخی گیسک رفتیم و با مشاهده جاری شدن آب در جوی وسط روستا که از بالاترین قسمت ساخت و ساز تا استخر محوطه جنب بود، خیلی خوشحال شدم، چون یکی از زیباترین حالات در این روستای گردشگری _تاریخی، جاری بودن آب در این جویبار است.

وی اظهار کرد:، اما مطلع شدیم قصد احتمالی کشاورزان انتقال این آب از طریق لوله به مناطق دیگر است لذا به اطلاع تمام دوستداران میراث فرهنگی خصوصا علاقمندان به روستای تاریخی گیسک می‌رسانم که حفظ بافت تاریخی و منظر فرهنگی و طبیعی روستا از وظایف میراث است و اجازه تغییر در ماهیت فیزیکی چه در بخش ساختمان‌ها چه در بخش محیط و کشاورزی را نخواهد داد.

اسلامی تاکید کرد: طبق قانون، زمانی که یک اثر به ثبت ملی می‌رسد هرچند هیچ تغییری در مالکیت آن بنا اتفاق نخواهد افتاد، اما تغییر در شکل و محتوای آن اثر و نیز عرصه و حرایم آن غیرقانونی خواهد بود و عامل یا عوامل دخیل در هر اتفاقی تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زرند افزود: به استناد قانون، تخریب بنا‌های تاریخی مجازات‌های بسیار سختی به همراه دارد و بعضا از آن بعنوان جرمی همسان با جرم‌های امنیتی یاد می‌شود.

 روستای گیسک شهرستان زرند بر اثر زمین‌لرزه سال ۱۳۵۶ ویران شد و بازماندگان زلزله با کمک دولت وقت در یک کیلومتری روستای ویران شده، خانه‌هایی بنا کردند (نام روستای جدید شهرک طالقانی است).

قرار گرفتن روستا در دامنه کوه و معماری طبقاتی آن، خانه‌های سرخ رنگ، وجود تالار‌ها و بازارچه‌های زیرزمینی، عدم آواربرداری موجب شد این روستا به اکوموزه تبدیل شود. 

میراث فرهنگی این روستای ویران شده را ثبت و به سایت گردشگری تبدیل کرده است.

روستای گیسک بزرگترین روستای خالی از سکنه ایران است و یکی از جاذبه‌های دیدنی در شمال کرمان است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • روستایی که سهم لک‌لک‌ها شد
  • میراث فرهنگی اجازه انتقال آب از روستای تاریخی گیسک را نمی‌دهد
  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • جاده پُر دست انداز یکی از روستا‌های فومن
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • در این روستا یک شب در سال همه کوفته می خورند | مراسم «اوکوز قوربانی» در روستای اسفنجان شهرستان اسکو
  • خودنمایی آبشار فصلی در دل طبیعت روستای جنگل علی بهاباد + فیلم
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد