Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر اسپانیا طی سفرش به تونس از اصلاحات در این کشور حمایت و "روند دموکراتیک" آن را ستود. همچنین نخست وزیر تونس اعلام کرد، قصد ندارد اصلاحاتی در کابینه انجام دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از الیوم السابع، ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا در اولین سفر یک نخست وزیر این کشور به تونس طی ۱۰ سال اخیر اعلام کرد، آماده حمایت از اصلاحات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در تونس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راخوی پس از دیدار با باجی قائد سبسی، رئیس جمهور تونس گفت: اسپانیا و کشورهای اتحادیه اروپا از روند دموکراتیک ثابتی که تونس با وجود دشواری‌ها در پیش گرفته قدردانی کرده و از اصلاحات اقتصادی مهمی که برپایه تحقق توسعه اقتصادی و اجتماعی مطلوب در تونس است، حمایت می‌کنند.

وی تاکید کرد: مادرید خواهان توسعه روابط دوجانبه به ویژه از طریق گسترش سرمایه‌ گذاری این کشور در تونس و تحکیم روابط در همه زمینه‌هاست.

نخست وزیر اسپانیا هم گفت: دیدگاه‌های دو کشور در ارتباط با مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای و در راس آن مبارزه با تروریسم و موضع‌گیری‌ها درباره بحران لیبی یکسان است.

اسپانیا با داشتن ۶۴ موسسه و فراهم کردن شش هزار ۵۸۱ فرصت شغلی در تونس ششمین سرمایه‌گذار خارجی در این کشور محسوب می‌شود.

از سوی دیگر، به دنبال درخواست سیاستمداران و سندیکاهای کارگری تونس که خواهان تغییر برخی وزیران کابینه شده بودند، یوسف الشاهد، نخست وزیر تونس اعلام کرد، قصد ندارد اصلاحاتی در کابینه انجام دهد.

الشاهد با بیان اینکه تغییر کابینه هر ۱۸ ماه به نفع کشور نیست، احزاب سیاسی را به ترجیح دادن منافع محدود خود به منافع ملی، آن هم بدون پیشنهاد شفاف جایگزین متهم کرد.

وی در خصوص روند مبارزه با فساد گفت: این اقدام ادامه دارد چرا که عبور از مشکلات موجود در کشور تنها با پایان دادن به فساد امکان‌پذیر است. فاسدان می‌دانند که دستگیر خواهند شد و به همین دلیل به دنبال تعطیل کردن کار دولت از طریق کمپین‌ها هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۲۶۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه‌های اسپانیا هم به جنبش جهانی دانشجویی برای حمایت از فلسطین پیوستند+ فیلم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشجویان دانشگاه‌های اسپانیا در مادرید در ابراز همبستگی با فلسطین چادر برپا کردند و خواستار پایان جنگ در نوار غزه و توقف سرمایه گذاری‌های اسرائیل شدند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

براساس این گزارش، براساس این گزارش، چند هفته‌ای هست که دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا، فرانسه و... در اعتراض به نسل‌کشی رژیم اشغالگر صهیونیستی در فلسطین دست به تظاهرات مسالمت آمیز و تحصن کردند که با سرکوب شدید نیروهای ایالتی و امنیتی مواجه شدند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترکیه: عملیات علیه رفح تمام جهان را تحت تاثیر قرار خواهد داد
  • دانشگاه‌های اسپانیا هم به جنبش جهانی دانشجویی برای حمایت از فلسطین پیوستند+ فیلم
  • دانشگاه‌های اسپانیا به جنبش جهانی حمایت از فلسطین پیوستند
  • مخالف حمله به رفح و کوچ اجباری غیرنظامیان فلسطین هستیم
  • چرا نتانیاهو نمی‌خواهد جنگ در غزه تمام شود؟
  • تصمیم کابینه جنگ اسرائیل برای ادامه حملات به رفح
  • ایرلند و اسپانیا خواستار به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند
  • موافقت وزیر جنگ صهیونیستی با پیشنهاد مصر برای آتش‌بس
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • نتانیاهو فشار‌های سیاسی را نادیده بگیرد و اسرا را بازگرداند