Web Analytics Made Easy - Statcounter

    به گزارش خبرگزاری بسیج، در حالی که وزارت نفت و بیژن زنگنه در هفته‌های گذشته به طور مرتب عنوان می‌کردند که اختلاس صورت گرفته در وزارت نفت که منجر به فراری شدن فرد اختلاسگر نیز شده از چند سال قبل آغاز شده، اما مظفر نیک‌پور که از اسفند سال ۹۴ مسئولیت ذی‌حسابی و مدیریت امور مالی وزارت نفت را برعهده دارد در مصاحبه‌ای با روزنامه خراسان عنوان کرده فساد اخیر در وزارت نفت در ماه آخر دریافت تنخواه توسط مدیر مذکور اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیش از این ادعا شده بود فساد به تدریج و از سال ۸۸ تاکنون به وقوع پیوسته است. نیک‌پور البته در بررسی چگونگی بروز این فساد به وجود تنخواه در اختیار این مدیر اشاره می‌کند و با بیان این که رقم تنخواه زیاد بوده، اما با توجه به هزینه سنگین فعالیت‌ها در بخش اکتشاف شرکت ملی نفت منطقی است، مدعی است که این تنخواه برخلاف بسیاری از دستگاه‌ها که دو نوبت در سال نحوه هزینه‌کرد آن را بررسی می‌کنند هر ماه کنترل می‌شده است. وی اگرچه بر افزایش کنترل‌ها تأکید دارد، اما معتقد است که وقتی یک عامل انسانی می‌خواهد دست به فساد بزند هیچ چیزی و هیچ قانونی بازدارنده نیست.
مظفر نیک‌پور می‌گوید: «دقیقاً در یک ماه آخر اتفاق افتاده است، یعنی در ماه آخر عدد تنخواهی که می‌گیرد، چون مربوط به اداره اکتشاف است، بحث سنگین هیدروگرافی (نقشه‌های منابع زیرزمینی) در این جا مطرح است و اگر مشاور ذی‌ربط آن را به جلسه‌ای دعوت کنید فقط حق شرکت در جلسه حدود ۵۰ هزار دلار است؛ اعداد درشتی در این جا وجود دارد، در نتیجه تنخواهی که در اختیار این آقا بوده نیز باید درشت می‌بوده است».
نخستین بار یکی از سایت‌های حوزه نفت، از کشف فساد مالی در وزارت نفت خبر داد و نوشت این فرد از کشور متواری شده است. پس از انتشار این خبر کسری نوری رئیس روابط عمومی وزارت نفت با تأیید آن و بدون اعلام رقم این فساد، اعلام کرد: مسئولان امور مالی مدیریت اکتشاف به تازگی در بررسی اسناد مالی خود با تخلف انجام شده توسط یکی از کارمندان امور مالی این مجموعه مواجه شدند که بلافاصله موضوع را به مراجع اطلاعاتی و قضایی گزارش دادند.
یادآور می‌شود مدیر یاد شده دوتابعیتی بوده است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۲۶۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتهام مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی خانی گفت: با پیگیری‌های معمول و با مصوبه کمیته حقوقی و قضایی شورای راهبری دادرسی الکترونیک قوه قضاییه، عنوان اتهامی اقدام تروریستی به عناوین مجرمانه سامانه مدیریت پرونده‌های قضایی اضافه شد.

دبیر شورای عالی پیشگیری و مقابله با جرایم پولشویی و تامین مالی تروریسم ادامه داد: این اقدام در راستای تصریح و تسهیل دسته بندی اطلاعات پرونده‌های مرتبط با اقدامات تروریستی و تامین مالی تروریسم و به تبع آن سهولت مدیریت پرونده‌های مربوط صورت پذیرفته است.

کد خبر 6093602 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • جشن قهرمانی دردسرساز: اینتر جریمه مالی شد!
  • اتهام مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد
  • ۱۰نظرسنجی مربوط به پیمایش حجاب انجام شده/احیای مرکز طرح‌های ملی
  • وزیر نفت: ۵۰ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت است
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد
  • نخست وزیر اسپانیا: استعفا نخواهم کرد
  • آخرین جزییات از دوره جدید کالابرگ
  • کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!
  • خبر خوش وزیر نیرو/ صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • ارجاع جدول مربوط به تملک دارایی‌های مالی به کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳