Web Analytics Made Easy - Statcounter

نظر به لزوم ارتقای جهانی مهارت نوجوانان در مواجهه با رسانه ها نخستین دوره المپیاد بین المللی سواد رسانه ای با عنوان IMLO 2018 به ابتکار باشگاه سواد رسانه ای ایران، اسفندماه 96 در شهر کوالالامپور مالزی برگزار می گردد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، نخستین دوره المپیاد بین المللی سواد رسانه ای با عنوانِ IMLO 2018 (International Media Literacy Olympiad) با حضور دانش آموزان برگزیده ایرانی و مالزیایی به ابتکار باشگاه سواد رسانه ای ایران در شهر کوالالامپور مالزی از تاریخ 13 الی 22 اسفند 96 در کشور مالزی برگزار می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به نقش رسانه ها در تربیت آینده سازان کشورهای مختلف دنیا و نیز اهمیت توانمندسازی مخاطبان نوجوان در مقابل پیامهای رسانه ای، نهضت جهانی سواد رسانه ای در بسیاری از کشورهای دنیا به ویژه کشورهای شرقی و در حال توسعه، در سالهای اخیر شتاب بیشتری پیدا کرده است. در همین راستا باشگاه سواد رسانه ای ایران به عنوان یکی از پیشگامان این حوزه اقدام به طراحی و اجرای رویدادی با ابعاد ملی و بین المللی و با مخاطب نوجوان نمود.

بر اساس این گزارش نخستین دوره المپیاد «ملی» سواد رسانه ای در ایران با معرفی برگزیدگان مدال طلای این المپیاد در سال تحصیلی 95-96 به صورت کشوری برگزار شد. در همین راستا برگزیدگان مدال طلای المپیاد ملی ایران به همراه جمعی از دانش آموزان برگزیده مالزیایی در رویداد IMLO 2018 با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. بخشهای این رقابت شاملِ مواردی همچون حضور در چند موقعیت رسانه ای مالزی، ارائه ایده های نوآورانه برای آموزش مجازی سواد رسانه ای به دانش آموزان جهان به شیوه MOOC، حضور در آزمون پایانی و حضور در یکی از مهمترین همایشهای بین المللی سواد رسانه ایِ جهان ICMEDLIT که به همت دانشگاه کلانتان مالزی (UMK) برگزار می شود می باشد.

لازم به ذکر است در انتهای این سفر دبیرخانه بین المللی IMLO تشکیل شده و دوره های بعدی این المپیاد در یکی از کشورهای فعال در این دبیرخانه بین المللی برگزار خواهد شد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۲۶۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالزی میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشگاه اسلامی سلطان احمد شاه در کوالالامپور، پایتخت مالزی، میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است.

این کنفرانس از امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه با حضور رؤسای دانشگاه‌ها از ۲۷ کشور اسلامی آغاز و تا روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

تاکید بر واقعیت آموزش و استراتژی‌های دیجیتال در آینده، تجارب علمی و آموزشی در دانشگاه‌های پیشرفته جهان معاصر، نقش آموزش دانشگاهی در حفظ محیط زیست و بیداری در جوامع عربی و اسلامی از موضوعاتی است که در این کنفرانس مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

ارتقای کیفیت آموزش در جهان اسلام به سطح آموزش جهانی، فعال کردن نقش‌آفرینی دانشگاه‌های دولتی و خصوصی در مسیر پیشرفت جامعه، تقویت آموزش فنی و حرفه‌ای برای توسعه جوامع، ایجاد فضای رقابتی میان مراکز آموزشی در جهان اسلام، بردن ایده‌های کلی به سمت خلق نظام آموزشی جدید و پیشرفته به منظور آینده‌ای بهتر برای کشورهای درحال توسعه از اهداف این کنفرانس بین‌المللی است.

کد خبر 6097185 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • ایران میزبان یک رویداد علمی - هسته‌ای در سطح بین‌المللی است
  • ببینید| نخستین المپیاد دانشجویی ورزش‌های فناورانه و فیجیتال
  • نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز به کار کرد
  • مالزی میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است
  • راهکارهای مقابله با زلزله تهران در نهمین کنفرانس زلزله‌شناسی
  • نخستین سوگواره بین المللی سفینة النجاة برگزار می‌شود
  • سوگواره بین المللی سفینة النجاة برگزار می شود
  • ۱۱۳۰نفر از استان سمنان به حج اعزام می‌شوند
  • برگزاری لیگ قهرمانان بسکتبال آسیا با حضور شهرداری گرگان
  • مسابقات بین المللی کشتی جام تختی در زنجان برگزار می‌شود