Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدرضا مجیدی  امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در سال جاری 500 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان خوانسار به آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

وی افزود: این اراضی شامل 341 هکتار اراضی کشاورزی روستای رحمت آباد با اعتبار دولتی حدود 2 میلیارد تومان و 72 هکتار اراضی صفا دشت با اعتبار دولتی 400 میلیون تومان و  دو طرح آبیاری تحت فشار در 50 هکتار از اراضی روستای دوشخراط به آبیاری تحت فشار و نوین مجهز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی خوانسار گفت: سطح زیر کشت باغات شهرستان خوانسار 2 هزار و 100 هکتار که شامل درختان آلو، گردو، زردآلو، سیب، انگور است.

وی خاطرنشان کرد: در طول سال هزار تن گردو، 4 هزار تن آلو، 8 هزار تن انگور، 2 هزار و 550 تن گندم، 800 تن جو، 8 هزار و 500 تن علوفه( شبدر و یونجه)، 3 هزار تن سیب‌زمینی و 150 تن انواع حبوبات در شهرستان خوانسار برداشت می‌شود.

مجیدی با اشاره به این که در سال زراعی گذشته یک هزار و 200 هکتار اراضی کشاورزی شهرستان به کشت گندم اختصاص داشت، اذعان داشت: در سال جاری خرید تضمینی گندم از کشاورزان حدود 400 تن بوده است، سال زراعی جاری هزار و 100 هکتار به کشت گندم اختصاص داده شد.

وی با اشاره به اینکه 200 هکتار از اراضی کشاورزی به کشت جو اختصاص داده شده است که از این میزان 700 تن برداشت شده است، یادآور شد: در شهرستان خوانسار 9 هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که  3 هزار و 500 هکتار آن به دلیل کم آبی و خشک‌سالی بلااستفاده مانده است.

مدیر جهاد کشاورزی خوانسار اضافه کرد: 3 میلیارد تومان اعتبار برای حفظ باغات شهرستان پیش‌بینی شده است تا با آبرسانی از طریق تانکر، لوله‎گذاری  و ساخت استخر ذخیره ‌سازی آب کشاورزی آبیاری به باغات شهرستان خوانسار انجام شود.

وی با بیان این که 80 واحد پرورش مرغ‌ گوشتی با ظرفیت یک میلیون و 600 هزار قطعه جوجه‌ریزی در طول سال وجود دارد که  از میزان 7 هزار و 885 تن گوشت مرغ تولید می‌شود، تصریح کرد:  یک واحد مرغ‌ تخم‌گذار با ظرفیت 36 هزار قطعه است که 27 تن سالانه تخم مرغ تولید دارد.

مجیدی با بیان این که در شهرستان خوانسار 63 هزار و  333 عدد کلنی زنبور عسل است که سالانه از این تعداد کلنی 450  تن عسل تولید می‌شود، بیان داشت: عسل تنها محصول صادراتی خوانسار است و  از این دو واحد  تولیدی سالانه یکصد تن عسل به کشورهای خلیج فارس و کانادا صادر می‌شود.

وی تأکید کرد: 4 هزار و 200 رأس دام سنگین( گاو و گوساله) و 55 هزار رأس دام سبک(گوسفند و بز) در شهرستان خوانسار پرورش داده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی خوانسار ادامه داد: از این تعداد رأس دام سبک و سنگین در طول سال یک هزار و 67 تن گوشت قرمز و 2 هزار و 650 تن سالانه شیر تولید می‌شود، روزانه 10 تن روزانه تولید می‌شود.

وی با بیان این که پرورش دام سبک و سنگین به صورت سنتی و نیمه صنعتی صورت می‌گیرد، عنوان داشت: در شهرستان خوانسار 7 واحد استخر پرورش ماهی وجود دارد که سالانه 32 تن گوشت سفید تولید می‌‎شود.

مجیدی در پایان متذکر شد: در سال جاری نخستین واحد پرورش شترمرغ با تعداد 15 قطعه پرورش راه‌اندازی شد و با توسعه این واحد پرورشی می‌توان ظرفیت تولید پرورش شترمرغ را به تعداد 50 رساند.

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۲۷۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع ۵۱ فقره تغییر کاربری در محمودآباد

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از قلع و قمع ۵۱ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از محمودآباد، محمد هادی‌زاده اظهار داشت: برای اجرای تبصره دو ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، 51 مورد تغییرکاربری غیرمجاز قلع و قمع شدند.

وی افزود: این موارد به مساحت 17 هزار و 20 مترمربع در اراضی کشاورزی روستا‌های تازه‌آباد و فرامده از توابع بخش سرخ‌رود شهرستان محمودآباد بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با اشاره به اینکه این تغییرکاربری بصورت تفکیک، شن ریزی، دیوارکشی و بنای نیمه کاره بود، تصریح کرد: به منظور حفظ و صیانت از عرصه‌های کشاورزی و استمرار تولید، این احکام با همکاری و هماهنگی مؤثر دستگاه قضایی و نیروی انتظامی اجرا شد.

هادی‌زاده  با بیان اینکه هرگونه فعالیت مغایر با عملیات کشاورزی، زراعی و باغی، ایجاد بنا و سایر اقدامات به تشخیص جهاد کشاورزی است، گفت: در صورت مشاهده تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز اراضی کشاورزی از طریق سامانه 131 اطلاع رسانی کنند.

وی از مردم خواست با خودداری از خرید زمین هایی که با تغییر کاربری و به صورت غیرمجاز خارج از محدوده شهری تصرف شدند و با مراجعه به جهاد کشاورزی نسبت به نوع کاربری زمین مورد نظر قبل از هرگونه ساخت و ساز، از مشکلات حقوقی و قضایی آینده جلوگیری کنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ
  • کاهش آفت ملخ در اراضی کشاورزی با بارش های بهاری
  • قلع و قمع ۵۱ فقره تغییر کاربری در محمودآباد
  • قلع و قمع ۴۱ بنای غیرمجاز در شهرستان قزوین
  • تأمین آب ۷۵۰۰ هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان
  • افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان و بلوچستان
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری