Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل آموزش وپرورش استان گفت: سوادآموزان در ۷ مرکز یادگیری محلی در بویراحمد، دنا، دهدشت، دیشموک و عشایر، ۴۰ نوع مهارت را آموزش می‌بینند.
هادی زارع پور در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی در فصل زمستان افزود: این مهارت‌ها شامل مهارت‌های زندگی، حقوق شهروندی و مهارت‌های اجتماعی است که با حضور مربیان و با مشارکت برخی ادارات، نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی آموزش داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه ۴ مرکز غیرفعال، فعالیت خود را آغاز کردند و ۳ مرکز جدید نیز راه اندازی شد ادامه داد: برای زندان مرکزی یاسوج نیز یک مرکز دیگر راه اندازی شد.
مدیرکل آموزش وپرورش استان به انجام فعالیت‌های سوادآموزی از طریق تشکل‌های مردم نهاد اشاره کرد و گفت: حدود ۹۹ درصد فعالیت‌های سوادآموزی به صورت برون سپاری انجام می‌شود.
وی گفت: در شهرستان‌ها و مناطق پس از نیازسنجی برای سال آینده مراکز یادگیری محلی جدید راه اندازی می‌شود.
زارع پور به ارتقاء فعالیت‌ها و کیفی بخشی در امر سوادآموزی از طریق ارزیابی مستمر، حضور کارشناسان در کلاس‌های سوادآموزی و نشست‌های بهبود کیفیت اشاره کرد و افزود: حوزه معاونت سوادآموزی آموزش وپرورش استان آمادگی عقد تفاهم نامه با ادارات، نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی از کارشناسان ومتخصصان برای آموزش در مراکز یادگیری محلی را دارد.
معاون سیاسی- امنیتی استاندار هم با بیان اینکه مراکز یادگیری محلی فرصتی برای توسعه مهارت‌ها و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است گفت: ضرورت دارد این مراکز با مشارکت ادارات مربوطه توسعه یابند.
محمدکاظم نظری اضافه کرد: از مراکز یادگیری محلی می‌توان به عنوان قطب‌های تولیدی و اشتغال در راستای اقتصاد مقاومتی استفاده کرد.


منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۲۷۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، طرح جدید اداره امور مسجد الحرام و مسجد النبی (ص) با عنوان «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید، اتمام حفظ و یادآوری حفظیات قرآنی به ۶ زبان عربی، انگلیسی، اردو، اندونزیایی، مالایی و هوسایی است و پس از یادگیری کامل، گواهینامه و اجازه قرائت با سند متصل از سوی معلمان دارای مجوز در علم قرائت به قرآن‌آموزان اعطا می‌شود. این خدمت با هدف اینکه مرجع نخست در آموزش قرآن کریم باشد، راه‌اندازی شده است.

مقرأة الحرمین با هدف سهولت در آموزش کتاب خدا و یادگیری ترتیل قرآن برای کسانی که تمایل دارند در هر زمان و مکانی با استفاده از فناوری جدید و اجرای بهترین روش در آموزش قرآن کلام وحی را فرا بگیرند، اجرا می‌شود و به حجاج و عمره‌گزاران نیز فرصت آموزش قرائت صحیح قرآن کریم را می‌دهد و به آنان گواهینامه و اجازه قرائت اعطا می‌کند.

این پروژه دارای برنامه‌های متعدد آموزشی از جمله تصحیح قرائت، حفظ، یادآوری محفوظات، یادگیری تجوید، اصول قرائات، جلسات تلاوت قرآن، پیگیری آموزشی و جلسات پخش زنده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504
  • اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد
  • آموزش اتوماسیون صنعتی به صورتی تخصصی و عملی
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای