Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-19@07:40:20 GMT

املت اسپانیایی شامی سبک

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۲۹۰۸۷

املت اسپانیایی شامی سبک

می توان این غذای کلاسیک اسپانیایی را به انواع شکل ها و با سبزیجات باقیمانده از سایر غذاها پخت. همچنین می توانید برای داشتن شامی سبک، آن را تهیه کنید و در کنار سالاد میل کنید.  مواد لازم:
    روغن زیتون به میزان لازم
    سیب زمینی ۳۰۰ گرم
    پیاز ۱ عدد
    تخم مرغ ۵ عدد بزرگ
    نمک به میزان لازم
    فلفل سیاه به میزان لازم    نکاتی در رابطه با تهیه ی املت اسپانیایی:

۱- سیب زمینی ها را پوست بگیرید و با کمک پوست کن آن ها را نازک ورقه ورقه کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن ها را با دستمال خشک کنید.
۲- پیاز را پوست بگیرید و آن را نازک خلالی کنید.  طرز تهیه:

۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون را در ماهیتابه ای روی حرارت متوسط گرم کنید. سیب زمینی و پیاز را در آن بریزید، حرارت را کم کنید و آن ها را برای ۲۵ تا ۳۰ دقیقه تا پیاز طلایی رنگ و سیب زمینی مغز پخت شود، بپزید. آن ها را بیش از حد هم نزنید تا سیب زمینی ها نشکنند. در میان پخت با کمک کفگیر آن ها را برگردانید.
تخم مرغ ها را در کاسه ای بریزید، به آن ها کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و با چنگال بزنید.
وقتی سیب زمینی و پیاز به خوبی پخته شد، آن ها را از روی حرارت بردارید، و با احتیاط به ترکیب تخم مرغ اضافه کرده با هم ترکیب کنید. سپس آن ها را به ماهیتابه برگردانید و با حرارت کم برای حدود ۲۰ دقیقه تا تخم مرغ ببندد، بپزید.
با کمک لیسک کناره های املت را از ماهیتابه جدا کنید و آن را در بشقاب قرار دهید، سپس آن را چرخانده، به ماهیتابه بازگردانید و برای ۵ دقیقه دیگر تا مغز پخت شود، بپزید. املت را در بشقاب قرار دهید، آن را به ۶ قسمت تقسیم کنید و در کنار سالاد میل کنید.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۲۹۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهر اسپانیایی؛ زادگاه رمضان در اروپا

اندلس، شهری که بیش از یک هزار سال با ادیان مسیحیت و اسلام پرورش یافته است، مکانی شگفت‌انگیز برای بازدید در ماه رمضان محسوب می‌شود و تجربه‌ای غنی از اکتشافات فرهنگی را ارائه می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، اندلس در قلب پرهیاهوی کوردوبا (قرطبه) اسپانیا، در سال ۷۱۱ پس از میلاد پایتخت امپراتوری اروپای غربی بود. به‌رغم این‌که تصور می‌شود ادغام مسلمانان در غرب یک مفهوم نسبتاً جدید است، مسیرهای پرپیچ‌وخم این شهر داستان‌هایی از نفوذ اسلامی را زمزمه می‌کنند که به بیش از یک هزار سال پیش بازمی‌گردد.

مسلمانان اروپایی هم‌چون دیگر نقاط جهان به مدت یک ماه قبل از طلوع آفتاب برای سحری از خواب بیدار می‌شوند، در ساعات روشنایی روزه می‌گیرند، سپس افطار می‌کنند و برای فعالیت‌های معنوی و اجتماعی در مساجد سراسر اروپا گرد هم می‌آیند، اما تنها کوردوبا می‌تواند به‌طور منطقی ادعا کند که زادگاه رمضان در اروپا است، زیرا این شهر اولین مکان در اروپا است روزه‌داری در آن به‌طور سازمان‌یافته مشاهده شد.

ورود اسلام به اندلس

تنها یک قرن پس از تأسیس اسلام، ارتشی از اعراب دمشق، شمال آفریقا را طی کردند و از تنگه جبل‌الطارق گذشتند. چشم‌انداز آن‌ها ایجاد خلافت جدیدی بود که با مراکز قدرت اسلامی در سراسر مصر و شام رقابت می‌کرد. آن‌ها قرطبه را به‌عنوان پایتخت خود انتخاب کردند و طی ۷۸۰ سال آینده ملت اسلامی اندلس به‌آرامی شکل گرفت. قرطبه در دوران اوج خود پایتختی با بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت و مرکز خلافتی بود که بیشتر شبه‌جزیره ایبری را در بر می‌گرفت.

گسترش اسلام به انفجاری در جمعیت قرطبه انجامید، سپس حاکمان شهر در آن مدینه‌الزهرا به‌معنای «شهر درخشان» را ساختند. این بنای سه‌طبقه در قرن دهم توسط خلیفه عبدالرحمن سوم ساخته شد. شکوه مدینه‌الزهرا در سال ۱۰۱۰ پس از میلاد با شورش بربرها کاهش پیدا کرد، چراکه این حمله به تخریب آن و پراکنده شدن گنجینه‌هایی منجر شد که به شمال اروپا راه یافت و بر هنر و فرهنگ آنجا تأثیر گذاشت.

با این حال اندلس امروزه فرهنگ‌هایی را در دل خود جای داده که ریشه‌های موری و تأثیرات اسپانیایی معاصر را منعکس می‌کند و دارای آثار دیدنی قابل‌توجهی هم‌چون یک مسجد-کلیسای جامع ۲۴ هزار مترمربعی مساحت است که بر منظره شهر تسلط دارد و درون آن به اندازه تاریخ داستانی‌اش پیچیده است.

ساخت‌وساز این بنا در سال ۷۸۵ بعد از میلاد با هدایت عبدالرحمن اول برای ایجاد مسجدی شبیه به آنچه در دمشق و بغداد وجود دارد، آغاز شد. پس از سقوط اندلس و رکونکیستای اسپانیایی در سال ۱۲۳۶ پس از میلاد مسیحیان این مسجد را تغییر دادند و یک محراب در زیر نورگیر آن و یک ناقوس به مناره آن اضافه کردند. آنچه امروز باقی مانده، نمونه‌ای از ادغام فیزیکی دو فرهنگ و دین است که همزمان احساس راحتی و ناراحتی دارد، زیرا شامل دو ساختمان مختلف می‌شود که در یک زمان یک فضا را اشغال کرده‌اند.

۸۵۶ ستون شگفت‌انگیز از مرمر و جاسپر در ردیف‌هایی منظم در این بنای تاریخی کشیده شده‌اند. اما مرکز این سازه متفاوت است و تقریباً مانند یک عضو پیوندی با مجسمه‌های مرمری پیچیده از قدیسین و شخصیت‌های برجسته کاتولیک در آن قرار گرفته است. این کلیسای جامع حداقل به چهار سبک معماری ساخته شده است و تنها چند متر دورتر از محراب سابق مسجد قرار دارد که از نظر تاریخی نشان‌دهنده تسلط سابق مسلمانان شهر بر شهر است.

امروزه این محل به‌عنوان یک کلیسای جامع عمل می‌کند و مسلمانان مجاز به اقامه نماز در آن نیستند که این امر اعتراضات بسیاری را نیز به‌دنبال داشته و به درگیری‌هایی منجر شده است. در فضای خارج از این مسجد-کلیسا یک پل رومی بازسازی‌شده توسط مورها در برج کالاهورا قرار دارد که در حال حاضر دارای یک موزه کوچک است و به زندگی در اندلس اختصاص دارد.

اندلس در کنار این موارد مملو از دیدنی‌های شگفت‌انگیز و تاریخی بسیار است که ارزش بازدید را دارند و در این زمان از سال (ماه مبارک رمضان) به زیبایی تاریخ ریشه‌دار اسلام و رمضان در اروپا را به تصویر می‌کشد و نشان می‌دهد که مقصدی قابل‌توجه برای کشف تأثیرات دین فراتر از خاورمیانه است.

کد خبر 737215

دیگر خبرها

  • آش بلغور گندم، یک آش خوشمزه و مقوی برای افطار 
  • طرز تهیه شیرینی چوروس اسپانیایی با طعمی بی نظیر (فیلم)
  • قهرمانی دوباره کارلوس آلکاراس در مسترز ایندین ولز
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • شهر اسپانیایی؛ زادگاه رمضان در اروپا
  • ستاره چلسی بعد از 590 روز گل زد!
  • بعد از 590 روز: ستاره چلسی لطف کرد و گل زد!‏ (عکس)
  • خوراک جوجه خوشمزه مامان‌پز را به این شیوه درست کنید
  • چگونه آش خوشمزه و به صرفه بپزیم؟
  • چرا تصور تمدن بدون پیاز سخت است؟!