Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-28@12:17:52 GMT

آیا اکستنشن باعث ریزش مو‌ها می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۲۹۰۸۸

آیا اکستنشن باعث ریزش مو‌ها می‌شود؟

به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، دکتر ریحانه مهرگان اظهار کرد: به افزایش طول و حجم مو با کمک گرفتن از موی طبیعی یا مصنوعی که به صورت خارجی به مو‌ها وصل می‌شوند اصطلاحا” اکستنشن مو می‌گویند.
وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر استفاده از انواع بافت مو در میان دختران جوان رایج شده است، گفت: سفت بستن مو‌ها از عوامل فیزیکی است که به فولیکول و رشد آن‌ها آسیب می‌رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اکستنشن مو باعث می‌شود، فولیکول‌ها تحت کشش قرار گرفته و به ریشه مو آسیب زده و موجب ریزش مو می‌شود.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه رشد مو‌ها پس از ۶ سالگی به حالت طبیعی درمی آید، گفت: بستن موی دختر بچه‌ها به صورت دم خرگوشی باعث ایجاد آسیب در ریشه مو شده، عوارض آن پس از سن ۲۰ تا ۳۰ سالگی به صورت کاهش حجم مو‌ها نمایان می‌شود.

دکتر مهرگان خاطرنشان کرد: اکستنشن باعث ریزش شدید مو‌ها می‌شود و در نهایت ممکن است به طاسی منجر شود، یکی از علل مهم ریزش مو‌ها بستن زیاد آنهاست. این نوع ریزش را ترکشن آلوپسیا (ریزش موی کششی) می‌گویند که در آن، مو‌های بخش‌هایی از سر که بیشتر تحت فشار و کشیده شدن بوده‌اند می‌ریزد و بتدریج سر طاس می‌شود. این نوع ریزش مو‌ها در زن‌هایی که همیشه موهایشان را دم اسبی می‌کنند یا محکم می‌بافند بسیار شایع است.

وی در ادامه یادآور شد: یکی از عوارض اکستنشن هم ریزش موی کششی است، چون در اکستنشن نیز مو‌ها به شدت کشیده می‌شود و به همین دلیل پس از مدتی شروع به ریزش می‌کند و گرچه شاید در دفعات اول و دوم مو‌ها چندان کم نشود، اما در دفعات بعدی کاهش آن‌ها کاملا مشهود است.

دکتر مهرگان تصریح کرد: میزان آسیب‌دیدگی موها، بسته به تعداد دفعات اکستنشن کردن و جنس مو‌ها متفاوت است. اگر ریشه مو‌ها آسیب ببیند ممکن است طاسی همیشگی شود و مو‌ها دیگر در نقاطی که زیاد تحت کشیده شدن بوده است رشد نکند و استفاده از نرم کننده و دارو به بهبود وضعشان کمکی نکند.

وی تاکید کرد: استفاده از شامپو‌های ویتامینه و ویتامینه کردن مو‌ها تنها جنبه تبلیغاتی دارد. مصرف این مواد به دلیل دارا بودن مواد نرم کننده تنها بر روی ساقه مو اثر می‌گذارد و هیچ تاثیری بر ریشه مو و تقویت فولیکول‌ها ندارد.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۲۹۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکملی که ریزش مو را درمان می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

شما می‌توانید از طریق نور خورشی، د ویتامین D مورد نیاز بدن را تأمین کنید. در برخی از غذا‌ها از جمله روغن ماهی سالمون، کره و تخم‌مرغ نیز ویتامین‎دی به اندازه‌ی کافی وجود دارد. 

بسیاری از ما وقتی به ریزش مو مبتلا می‌شویم به سراغ مکمل‌های آهن و قرص زینک می‌رویم. در حالی که دلیل ریزش مو در همه‌ی افراد یکسان نیست.

یکی از خواص ویتامین D برای بدن، جلوگیری از ریزش مو است.

کمبود این ویتامین، مانع از رشد فولیکول‌های مو می‌شود. زیرا در فولیکول‌های مو تعداد زیادی دریافت‌کننده‌ی ویتامین دی وجود دارد.

این موضوع نشان می‌دهد رشد مو تا حد زیادی به ویتامین دی بستگی دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد
  • مکملی که ریزش مو را درمان می‌کند
  • ریشه حمایت دانشجویان آمریکایی از غزه
  • گوجه فرنگی‌ها «جهان موازی» خود را دارند!
  • سرآشپز پخت تورم در ایران
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها در منطقه است
  • ریشه‌یابی علل کمبود مدافعان چپ ممتاز در فوتبال مدرن
  • توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باعث ریشه کن شدن فساد است
  • تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور
  • باقری: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است