Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-29@04:45:49 GMT

وزیر کشور: مصوبه توانمندسازی سمن ها لایحه می شود

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۲۹۲۶۶

110 سازمان مردم نهاد ملی فعال در حوزه ی مواد مخدر ، امروز با حضور وزیر کشور ، نشست مشترک داشتند . به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در این مراسم، علاوه بر رونمایی از سامانه ملی توانمندسازی و اشتغال بهبودیافتگان ، از شماری از فعالان موفق این حوزه نیز تقدیر شد .
وزیر کشور در این مراسم گفت : مسائل و آسیب های اجتماعی را باید خود اجتماع حل کند و دولت باید تسهیلگر باشد و شرایط و زمینه ها را مهیا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عبدالرضا رحمانی فضلی افزود: انسان ذاتا کمال گرا و غایت اندیش است، اما اگر غایت اصلی را خوب نشناسد متوجه کمالات دیگری می‌شود که هیچ کدام کمال و هدف اصلی نخواهد بود.
وی گفت: خداوند الگوی انسان کامل در عالم هستی را معرفی کرده که پیامبراعظم  اسلام و ائمه اطهار ( علیهم السلام ) هستند.
وزیر کشور با بیا اینکه انسان در مسیر زندگی در معرض امتحانات و انتخاب‌های بزرگی قرار می‌گیرد که در برابر آنها مختار است ، افزود : برغم برخورداری از این مواهب و الگوها باز دچار غفلت می‌شویم و این به ذات انسان برمی‌گردد.
وی با اشاره به اینکه بهترین راه پیشگیری در همه انحرافات ، کج روی ها و غفلت ها ؛ مراجعه به عقل و دل است ، گفت : ابزار شناخت و تاثیرگذاری بر افراد و جامعه یا دل است  یا عقل؛ برای آنکه مسیر را اشتباه نرویم باید هدف و غایت کمال را نشانه برویم ، در این وامصیبت های عالم مادی، زیبایی ها، جلوه های لذت، خوشی ها و ناامیدی ها ؛ انسان به عنوان موجود برگزیده در معرض هزاران انتخاب قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد : اگر به عرصه ای وارد شدیم و خواستیم اثرگذار باشیم باید بدانیم با چه موجود عجیب، پرقدرت، پیچیده و غایت گرایی روبرو هستیم.
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر به سلامتی به عنوان حق انسان ها اشاره کرد و گفت : باید کمک کنیم فردی که دارای مشکل می‌شود به مسیر سلامت خود برگردد چون هرچه شرایط و مسائل در جوامع سخت تر می‌شود، تربیت و مدیریت در جامعه مشکل‌تر می‌شود.
وی افزود : در تربیت های کلاسیک خودمان در آموزش و پرورش و خانواده ها با روش تفکر منطقی و آشنایی با ادبیات دل و عشق و دوستی غریب هستیم، حال وقتی نوجوانی در جامعه قرار می‌گیرد چگونه انتظار داریم خود را حفظ کند، این کار بسیار سخت است.
رحمانی فضلی با بیان اینکه باید مربیان جامعه که اولین آنها خانواده و دوم مدرسه هستند ، تعلیم و تربیت را با توجه به همین موارد انجام دهند ، گفت: باید همه تلاش را بر روح، دل، جان و عقل نوجوانان متمرکز کنیم و اگر انسان ارزش خود را بداند، خودش را در معرض غفلت قرار نمی‌دهد.
وی به سخت گیری های بی مورد و مقاومت‌هایی از سوی برخی دستگاهها با ان. جی. او ها اشاره کرد و گفت : حتما باید با سمن ها جلسه‌ای ترتیب داده شود و پیشنهادات مدون شود تا پیگیری و اگر لازم بود در دولت مطرح کنیم .
رحمانی فضلی افزود: بارها اعلام کردیم صدور مجوز ان. جی . او ها نباید بیشتر از یک ماه طول بکشد ، موارد بیش از یک ماه را حتما به ما اطلاع دهید.
وی با بیان اینکه مصوبه‌ توانمندسازی سمن‌ها لایحه می‌ شود ، گفت : مصوبه‌ ای را با هدف حمایت و توانمندسازی ان. جی. اوها به دولت بردیم که مصوبه خوبی است و اکنون اجرای می‌شود ، البته نمایندگان سمن ها گفتند قانون می‌خواهند و شاید مصوبه چندان راهگشا نباشد ، اخیرا جلساتی برگزار شد تا این مصوبه در قالب لایحه به مجلس برود.
وزیر کشور افزود : ان. جی. اوها بخصوص در حوزه پیشگیری می‌توانند نزدیک ترین نقطه برای حمایت باشند ، رهبری در جلسه پنجم خود با مسئولان دستگاه‌ها فرمودند اگر 50 درصد منابع صرف پیشگیری شود باز هم کم است. قرار کردیم روش بودجه ریزی در سال آینده در ستاد طوری باشد که بیشترین بودجه را صرف پیشگیری کنیم. البته ان.جی.اوها هم باید برنامه داشته باشند و ستاد بعد نظارتی‌اش را تقویت کند.

دانلود

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۲۹۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز بر افزایش جذابیت تولید با کاهش مالیات در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم

تولید در هر کشوری از جمله مهم ترین ارکان اقتصاد محسوب می شود. در کشور ما نیز این بخش از اهمیت بنیادین برخوردار است. به همین دلیل شاهد هستیم که طی سال های اخیر همواره مقام معظم رهبری در نام سال ها بر لزوم تقویت تولید، حمایت از این بخش و رونق تولید تأکید کرده اند.

سال جاری نیز عنوان جهش تولید با مشارکت مردم را گرفته است. در نامگذاری این سال، مقام معظم رهبری بر یکی از شاخص های مهم اقتصادی و سیاسی کشور یعنی مشارکت مردم تأکید کرده اند.

دولت در راستای حمایت از تولید و بسترسازی برای مشارکت مردم در اقتصاد، به ارائه لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم به مجلس مبادرت کرده است. این لایحه مهم در انتظار بررسی و تصویب در مجلس است. به زعم کارشناسان، تصویب به موقع این لایحه می تواند بسترساز رونق تولید و از جذابیت افتادن سوداگری در کشور باشد.

واقعیت این است که در شرایط فعلی تولید حاشیه سود بالایی ندارد. در طرف مقابل، سوداگری و بخش های غیرمولد اقتصاد سودآوری بالایی دارند. در همین ارتباط، دولت پیشنهاد کاهش مالیات عملکرد تولید و اخذ مالیات از سرمایه و دارایی افراد را مطرح کرده است.

بسیاری از کارشناسان اذعان دارند که تصویب و اجرای لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در نهایت به نفع تولید و به ضرر بخش های غیرمولد اقتصاد کشور است.

 حسین محمودی اصل، کارشناس اقتصادی در خصوص پیشنهاد دولت مبنی بر کاهش مالیات بخش تولید در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم تصریح کرد: دولت در یک اقدام صحیح به دنبال کاهش مالیات بخش تولید است. این اتفاق حتماً باید در راستای حمایت از تولید رخ دهد. در شرایطی که تحت تحریم قرار داریم و تولید با مشکلات عدیده ای روبروست، باید از طریق کاهش مالیات ها به کمک تولید بیاییم و برای این بخش جذابیت ایجاد کنیم.

این کارشناس اقتصادی گفت: از شواهد کاملاً مشخص است که فعالیت های سوداگرانه و مخرب در حال حاضر سودآوری بیشتری دارند و به همین دلیل افراد ترجیح می دهند سرمایه هایشان را در این بخش ها به کار بیندازند. حمایت هایی مانند کاهش مالیات تولید که در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم مطرح شده است، می تواند وضعیت تولید را بهبود ببخشد.

وی ادامه داد: هر چقدر دولت به سمت کاهش مالیات بخش تولید و بخش های مولد گام بردارد و در مقابل به افزایش مالیات بخش های غیرمولد اقتصاد و حوزه های مخرب و سوداگری بپردازد، به نفع کشور است. از همین رو لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم را مثبت می دانم. این لایحه می تواند مهم ترین لایحه دولت در جهت تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم باشد.

این کارشناس اقتصادی توضیح داد: پیشنهاد در نظر گرفتن مشوق های مالیاتی هوشمند و هدفمند در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم نیز برای سرمایه های خرد مردمی را هم مثبت ارزیابی می کنم. این طور مشوق ها می تواند زمینه ساز حضور بیشتر مردم در اقتصاد کشور باشد.

محمودی اصل گفت: نیاز است مجلس هر چه سریع تر به بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم بپردازد. به نحوی که کشور از مزیت های این لایحه همچون معافیت های مالیاتی هدفمند بخش تولید، صادرات و مناطق آزاد بهره مند شود.

دیگر خبرها

  • بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در بخش فرهنگ و هنر
  • انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده
  • هشدار نمایندگان استان تهران به وزیر کشور
  • (عکس) روبوسی کاظم صدیقی و وزیر ارشاد در نماز جمعه
  • جایگاه گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب؟
  • گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب حذف می‌شود؟
  • گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب حذف شده است؟
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • تمرکز بر افزایش جذابیت تولید با کاهش مالیات در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم