Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: مدیرکل متوسطه اول و مسئول فرایند انتخاب و انتصاب مدیران گفت: ثبت‌نام داوطلبان مدیریت مدارس در سامانه انتخاب و انتصاب مدیران از ۱۲ اسفندماه آغاز می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، عظیم محبی مدیرکل متوسطه اول وزارت آموزش‌وپرورش و مسئول فرایند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس گفت: مدرسه کانون تعلیم و تربیت است؛ برای اینکه مدرسه بتواند وظایف خود را به‌خوبی انجام دهد، نیازمند مدیران شایسته هستیم که صلاحیت عمومی، تخصصی و حرفه‌ای داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل متوسطه اول در ادامه گفت: در سال‌های گذشته فرآیند انتخاب مدیران بوده است و در سال آینده به این فرایند نظم و سامان می‌دهیم و بر همین اساس آن را ارتقا خواهیم داد. این فرایند مورد اصلاح قرارگرفته است و دستورالعمل جدیدی تعریف و به استان‌ها ابلاغ‌شده است.

وی گفت: بر این اساس سامانه‌ای آماده‌شده است تا داوطلبان مدیریت مدارس در آن ثبت‌نام کنند. در این سامانه از تاریخ ۱۲ تا ۲۱ اسفندماه امکان ثبت‌نام وجود دارد و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی به نشانی entekhab.medu.ir ثبت‌نام نمایند.

وی گفت: داوطلبان پس از ثبت‌نام، در آزمونی که تاریخ آن اعلام خواهد شد، دانش آن‌ها درزمینه سند تحول، مدیریت مالی و اداری مدارس، تسلط به قوانین آموزش‌وپرورش و ... سنجیده خواهد شد. منابع این آزمون از طریق سامانه اعلام خواهد شد و این آزمون ۲۰۰ امتیاز دارد. در مرحله بعد، از افراد مصاحبه خواهد شد و در مصاحبه صلاحیت‌ها و توانایی‌ها موردسنجش و ارزیابی خواهد گرفت. مصاحبه ۴۰۰ امتیاز دارد و افرادی که حائز بیشترین امتیاز شوند، برای مدارسی که نیاز به مدیر ندارد انتخاب خواهند شد.

مدیرکل آموزش متوسطه اول وزارت آموزش‌وپرورش در خصوص نحوه برگزاری آزمون، گفت: آزمون به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود و اینکه به‌صورت هم‌زمان در کل کشور باشد با توجه به امکانات واحد‌های فن‌آوری در حال بررسی هستیم.

محبی با اشاره به اینکه این اقدام آغاز شایسته‌سالاری برای انتخاب مدیران مدارس است، افزود: فرصتی ایجادشده که بتوانیم استعداد‌های مدیریت را کشف کنیم و انتخاب مدیران شایسته‌تر کمک به ارتقا مدارس و بهبود فرایند‌های یاددهی و یادگیری در مدارس خواهد کرد.

مدیرکل آموزش متوسطه اول وزارت آموزش‌وپرورش تصریح کرد: این طرح در مراکز استان‌ها انجام می‌شود و ممکن است در سال اول با مشکلاتی مواجه شویم، اما این برنامه باید تبدیل به فرهنگ در انتخاب مدیران شود.

محبی افزود: با این طرح به دنبال شایسته گزینی هستیم و افرادی انتخاب خواهند شد که بیشترین امتیاز را کسب نمایند و در حال حاضر شرایط برای کاندیدا شدن برای تمام فرهنگیان مهیا شده است.

وی در خصوص فاکتور‌های انتخابات و احتمال انتخاب افرادی غیر از معلمان، گفت: اگر فردی از اداره کل شرایط داشته و داوطلب شود و امتیازات را کسب نمایند با این طرح منافاتی ندارد، اما داوطلبان مدیریت مدارس باید حداقل ۴ سال به بازنشستگی شان مانده باشد و مدرک لیسانس داشته باشند.

وی افزود: اطلاعات افرادی که در آزمون پذیرفته و در مصاحبه حداقل امتیاز را کسب می‌کنند در بانک اطلاعاتی ثبت و ذخیره می‌شود تا طی سال‌های آینده در صورت نیاز به مدیر بتوانیم از بین آن‌ها فرد مناسب را انتخاب کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

اخبار زیر را از دست ندهید:

تجاوز پی در پی و وحشتناک زن 30 ساله در طویله گاوداری/ پزشک شیطان صفت محکوم شد + عکس تجاوز راننده تاکسی مست به دختر 20 ساله در یک پارکینگ + عکس شب هولناک برای 11 امدادگر در چادری کنار لاشه هواپیما + فیلم و عکس غمزه و عشوه های میترا پسر دانشجوی ایرانی را به جان عرب ها انداخت عکس عجیب مجری مرد مشهور ایران در محاصر دختران بی حجاب در دوبی + عکس آتش نشان فداکار بوکانی مردی را از مرگ در آتش نجات داد + عکس اقدام عجیب خواستگار عاشق پیشه در شب عروسی درخواست عجیب مرد شیطان صفت قبل از اعدام / او دختری را به دل جنگل برده بود + عکس عروس 16‌ ساله‌ باردار بود زنده به گور شد! + عکس

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۲۹۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان در ارزیابی مدیران ادارات کل حائز رتبه برتر شد

به گزارش خبرآنلاین، «مهدی باوقار زعیمی»، مدیرکل نوسازی مدارس استان هرمزگان گفت: همچنین طی ارزیابی های صورت گرفته بین معاونت‌ها؛ اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان در حوزه معاونت فنی حائز رتبه نخست و حوزه مشارکتهای مردمی ( جذب خیرین) در سطح عالی و شایسته تقدیر شد.


مدیرکل نوسازی مدارس استان هرمزگان در خصوص فرایند ارزیابی عملکرد ادامه ابراز داشت: ارزیابی عملکرد کارکنان و مدیران، سالیانه به منظور رعایت اصل شایسته سالاری و مدیریت بهبود عملکرد و کیفیت کار، اعمال ضابطه شایستگی در تصمیمات اداری، به کارگیری نتایج ارزیابی در بهسازی نیروی انسانی و افزایش کارایی و اثربخشی عملکرد صورت می‌گیرد.


باوقار ، ارتقاء کیفیت عملکرد کارکنان ، ارائه بازخورد از نتایج و اجرای برنامه‌های آموزشی مورد نیاز،تدوین رویه‌های لازم جهت اجرای فرایند ارزیابی،افزایش ضمانت اجرایی فرایند ارزیابی از طریق تدوین و آماده‌سازی ساز و کاری مدون و مستند در خصوص استفاده از نتایج ارزیابی،حل مسائل و مشکلات موجود را از اهم اهداف ارزیابی عملکرد اعلام داشت.


وی با بیان اینکه استان هرمزگان هم اکنون به قطب معماری در کشور مبدل گشته است اظهار داشت: استان هرمزگان توجه وافری به اتمام پروژه های نیمه تمام بزرگ مقیاس و پروژه های دارای هویت معماری بومی منطقه دارد.


مدیرکل نوسازی مدارس استان هرمزگان ادامه داد: افزایش ۲ برابری ساخت و تحویل کلاس درس در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ ، رشد ۳۰۰ درصدی اعتبارات مصوب سفر رییس جمهوری نسبت به سفر اول ، برگزاری اولین گلریزان احداث و تجهیز مدارس با مشارکت بخش خصوصی و صنایع ، اجرای اولین مدرسه تمام هوشمند در جزیره هرمز ، خرید بیش از ۱۳ میلیارد تومان تجهیزات هنرستانی و ارسال ۲۵ کامیون تجهیزات به شهرستان بشاگرد با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان ، آغاز عملیات احداث و تکمیل ۴۰ کلاس درس برای نخستین بار از محل مولدسازی املاک بلااستفاده آموزش و پرورش و روشن شدن چراغ مولد سازی در راستای جهاد مدرسه سازی در استان هرمزگان، اتمام پیش نویس سند توسعه ، تکمیل و ساخت سه برابری مدارس با نیازهای ویژه نسبت به سال قبل ، بهسازی و شاداب سازی ۴۰۴ مدرسه طرح شهید عجمیان و اتمام پیش نویس سند توسعه (حوزه فضا و تجهیزات ) نیز از اهم اقدامات مجموعه نوسازی مدارس استان هرمزگان می باشد.


لازم به ذکر است؛ فرآیند آغاز ارزیابی عملکرد ادارات نوسازی مدارس از اسفندماه سال گذشته آغاز شده و هفته گذشته نتایج آن اعلام شد که اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان در این ارزیابی جزء ۵ استان برتر کشور قرار گرفت و در این ارزیابی در سطح ادارات و معاونت ها نیز هرمزگان در حوزه معاونت فنی حائز رتبه نخست و در حوزه مشارکتهای مردمی در سطح عالی و شایسته تقدیر قرار گرفت.


گفتنی است؛ در پایان حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور با اهدای لوح تقدیری از مهدی باوقار زعیمی مدیرکل نوسازی مدارس استان هرمزگان قدردانی کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903066

دیگر خبرها

  • غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است
  • کارگاه آموزشی جامع مدیریت امور قرآنی در یاسوج برگزار شد
  • اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان در ارزیابی مدیران ادارات کل حائز رتبه برتر شد
  • نخبه‌پروری در مدارس سما ضروری است
  • تشکیل کارگروه دانش‌آموزان نخبه‌پرور در مدارس سما ضروری است
  • تشکیل کارگروه دانش‌آموزان نخبه پرور در مدارس سما ضروری است
  • اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان در ارزیابی مدیران ادارات کل حائز رتبه برتر شد
  • کلید اولیه آزمون دستیاری پزشکی منتشر شد
  • کلید پنجاه و یکمین آزمون دستیار پزشکی فردا منتشر می‌شود
  • آمار نهایی انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ اعلام شد