Web Analytics Made Easy - Statcounter

اشکان مختاری معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،گفت: گفت:مراسم نوروزگاه و تور دریا گردی با لنج در شهرستان های استان برپا می شود.

وی گفت:برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات گردشگری ،شاهنامه خوانی و برپایی سفره هفت‌سین ازجمله برنامه‌های موردنظر آئین نوروزگاه در استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: همچنین در برنامه نوروزگاه آیین ها و آداب و رسوم سنتی،بازی های بومی محلی و غذاهای سنتی استان در جایگاه های ویژه ای معرفی و عرضه می شود.


اشکان مختاری افزود:تور دریا گردی با لنج نیز برای نخستین بار در همه شهرستان های ساحلی استان هرمزگان بر پا می شود.


وی گفت: اجرای موسیقی و آیین های سنتی ،وپذیرایی از گردشگران با غذاهای بومی از برنام هایی است که در لنج ها ی دریاگردی اجرا می شود.


معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان تشکیل ستاده ای استقبال در ورودی هر شهرستان و اماکن پرتردد،ارائه نقشه های گردشگری استان و برشورهای راهنما را از دیگر اقدامات برای خدمت رسانی به گردشگران در ایام نوروز عنوان کرد.


اشکان مختاری گفت: امسال کارت تکریم گردشگر با هدف دریافت تخفیف از مکان های خرید، درمانگاه ها، هتل ها نیز توزیع می شود.
 وی افزود:برنامه های نوروزی از 29اسفندامسال تا 13فرودین 97 در سراسر استان اجرا می شوند.


وجود 17 منطقه نمونه گردشگری ،340 اثرتاریخی وطبیعی ثبت شده و جاذبه های جزایر کیش، قشم ، هرمز و ابوموسی از ویژگی متمایز هرمزگان در جذب گردشگر است.

انتهای پیام/ر

معرفی آیین های بومی و سنتی هرمزگان در ایام نوروز

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۲۹۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی غرفه‌های نمایش و فروش صنایع دستی در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گیلان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز گفت: برنامه‌های نوروزی و کردشگری گیلان امسال با محوریت ماه مبارک رمضان در استان برگزار خواهد شد.

ولی جهانی همچنین با اشاره به برپایی ۷۵۰ غرفه صنایع دستی و ۵۰ جشنواره در گیلان در ایام نوروز، افزود: این غرفه‌ها در همه جای استان تا عید سعید فطر دایر است.

وی همچنین به برگزاری مراسم ویژه استقبال از نوروز هم اشاره کرد و گفت: این آیین‌ها در برخی شهرستان‌های هدف برگزار شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گیلان همچنین از نصب بنر‌های گردشگری و تابلو برای معرفی اماکن گردشگری استان خبر داد و گفت: این تابلو‌ها در ورودی‌ها و سطح شهر نصب می‌شود.

ولی جهانی همچنین از ثبت ملی ۵۵ اثر طبیعی منقول، غیر منقول و معنوی استان هم خبرداد و گفت: امسال با تلاش مسولان میراث فرهنگی ، جنگل‌های هیرکانی و تی تی کاروانسرا هم ثبت جهانی شد.

وی همچنین به رشد سرمایه گذاری گردشگری هم در استان اشاره کرد و گفت: امسال بیش از ۲۰۵ موافقت برای سرمایه گذاری در طرح‌های گردشگری صادر شده که در مقایسه با پارسال صد در صد افزایش دارد. 

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گیلان همچنین از آمادگی ۳ هزار واحد گردشگری علاوه بر ۱۵ هزار خانه مسافر در استان خبرداد و گفت: این واحد‌ها در همه شهرستان‌ها آماده ارایه خدمات به مسافران هستند.

دیگر خبرها

  • نمایش دست‌بافت‌های داری عشایری در فیروزآباد فارس
  • برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در اشنویه
  • نوروزگاه نقده ۲۹ اسفند برگزار می‌شود
  • برپایی نوروزگاه وبازارچه عشایری سمیرم
  • برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در اشنویه 
  • برپایی غرفه‌های معرفی و فروش صنایع‌دستی در موزه‌های گلستان
  • تربت حیدریه، دیار سرا و کاروانسرا
  • برپایی ۷۵۰ غرفه صنایع دستی و سوغات درگیلان
  • برپایی غرفه‌های نمایش و فروش صنایع دستی در گیلان
  • برگزاری نوروزگاه در میاندوآب