Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروهای حافظ صلح غنایی به دنبال ادعاهایی مبنی بر تعرض جنسی به زنان، از پایگاه سازمان ملل در سودان جنوبی فراخوانده شدند. این تازه‌ترین مورد در افشاگری‌های متعدد مشابه در زمینه سوءاستفاده جنسی است.

ایران آنلاین / یکی از سخنگوهای سازمان ملل اظهار کرد پس از آنکه یک تحقیقات مقدماتی نشان داد که 46 تن از نیروهای پلیس به زنانی که در پایگاه سازمان ملل زندگی و برای حفاظت از غیرنظامیان در سودان جنوبی فعالیت می‌کردند، تعرض کرده‌اند، این فرا خوانده شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل اظهار کرد: اطلاعات به دست آمده حاکی از آن است که برخی از اعضای پلیس در یگان “FPU” در این اقدام دست داشته‌اند.

وی افزود: مامویت حفاظت از صلح سازمان ملل در سوان جنوبی در برابر سوء‌استفاده جنسی هیچ تحملی ندارد، هیچ بهانه‌ای را نمی‌پذیرد و شانس دومی را برای این افراد قائل نمی‌شود.

مدرکی از انجام چنین اقداماتی در خارج از پایگاه سازمان ملل وجود ندارد.

دوجاریک گفت، غنا در انجام تحقیقات جامع با سازمان ملل همکاری کرد. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز متعهد شده است که واکنش این سازمان را نسبت به اتهامات سوءاستفاده جنسی در این کشور جنگ‌زده سختگیرانه‌تر کند.

در صورتی که نیروهای سازمان ملل دست به چنین اقداماتی بزنند، مجازات آنان بر عهده کشوری است که این نیروها را برای شرکت در عملیات سازمان ملل فرستاده؛ با این وجود این سازمان در تحقیقات مسئولان غنا در زمینه این اتهامات، با این کشور همکاری کرده است.

اخیرا افشاگری‌های زیادی درخصوص سوءاستفاده جنسی اعضای نهادهای بشردوستانه در کشورهای بحران زده صورت گرفته است. / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۲۹۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای تازه سنتکام | آمریکا مسئول رهگیری چند تا موشک سپاه بود؟

 فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا (سنتکام)، روز دوشنبه مدعی شد که نیروهای آمریکایی با پشتیبانی سامانه‌های پدافندی آمریکا و اروپا، شنبه و یکشنبه، بیش از ۸۰ پهپاد انتحاری و حداقل ۶ موشک بالستیک را که از ایران و یمن به سمت اراضی اشغالی شلیک شده بود، منهدم کردند.

ایران شامگاه شنبه، در پاسخ به اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، طی عملیات «وعده صادق» بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک را به سمت اهدافی در اراضی اشغالی شلیک کرد.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که سنتکام در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس در این باره ادعا کرد: این اقدام شامل منهدم ساختن یک موشک بالستیک روی پرتابگر آن و هفت پهپاد روی زمینه و پیش از پرتاب آن‌ها در مناطق تحت کنترل حوثی‌های یمن(انصارالله) بود.

به نقل از ایسنا سنتکام همچنین با حمایت از رژیم صهیونیستی و اقدامات متجاوزانه آن گفت: سنتکام موضع خود در حمایت از دفاع اسراییل از خود در قبال این اقدامات خطرناک ایران را حفظ کرده است. ما به همکاری با تمامی شرکای منطقه‌ای برای افزایش امنیت منطقه ادامه خواهیم داد.

دیگر خبرها

  • زنان پلیس در رژه امروز نیروهای مسلح (عکس)
  • کرملین خروج صلحبانان روسیه از قره‌باغ را تایید کرد
  • رئیسی: کوچک‌ترین تعرض رژیم صهیونیستی به خاک ایران به برخوردی سهمگین منجر می‌شود
  • کوچک‌ترین تعرض به خاک ایران به برخوردی سهمگین منجر می‌شود
  • رئیسی: کوچک ترین تعرض رژیم صهیونیستی به خاک ایران به برخوردی سهمگین و شدید با آنها منجر می‌شود
  • وزنه‌بردار خوزستانی به اردوی تیم‌ملی فراخوانده شد
  • ادعای تازه سنتکام | آمریکا مسئول رهگیری چند تا موشک سپاه بود؟
  • استفاده از زبان کودکانه در انتقال مفاهیم
  • به پیام‌های درخواست‌ ارسال اطلاعات اعتنا نکنید
  • دستگیری بیش از ۵ هزار نفر از مجرمین و تعرض‌کنندگان به عرصه‌های ملی و جنگلی کشور