Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@12:50:41 GMT

اثر معروف نقاش مشهور پیدا شد

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۲۹۶۶۸

اثر معروف نقاش مشهور پیدا شد

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محققان با بررسی امضاء «دالی» و مواد مورد استفاده در این نقاشی، به این نتیجه رسیدند که این تابلو در نخستین ماه زندگی این هنرمند در اسپانیا کشیده شده است.

یکی از اولین کارهای «سالوادور دالی» ـ نقاش و هنرمند مشهور اسپانیایی ـ که تاریخ آن به سال ۱۹۳۲ برمی‌گردد، کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«دالی» این اثر هنری را با نام «گالا سالوادور دالی» امضا کرده که به نام همسرش «گالا» اشاره دارد.

در این نقاشی که نامی ندارد، یک پنجره و میله‌ای بلند دیده می‌شود. پژوهشگران بر این عقیده‌اند که این منظره با الهام از خانه مشترکی که «دالی» و همسرش از سال ۱۹۳۲ تا ۱۹۸۲ در اسپانیا داشتند، کشیده شده است.

«دالی» بعدها در تابلوی « Morphological Echo» (۱۹۳۴-۱۹۳۶) هم این منظره را خلق کرد.

این نقاشی هم‌اکنون در گالری هنری «هیتر جیمز» نیویورک در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد.

«سالوادور فلیپه ژاسنتو دالی دوفک» نام کامل نقاش و هنرمند معروف اسپانیایی است که در سال ۱۹۰۴ در شهر کوچکی در شمال اسپانیا زاده شد. «سالوادور» زمانی که هنوز دانش‌آموز بود تحت تاثیر نقاشی‌ها و تابلوهایی که می‌دید قرار می‌گرفت. او تابلوی «Angelus de Millet» را از یکی از مشاهدات دوران کودکی خود کپی کرد.

معروف‌ترین اثر «سالوادور دالی»، «تداوم حافظه» نام دارد که در سال ۱۹۳۱ خلق شد. این نقاش معروف به دلیل شخصیت متظاهر و سبک نقاشی ویژه‌اش یکی از بهترین هنرمندان دوره‌ مدرن باقی مانده است. با وجود این که منتقدان بارها از او به دلیل داشتن شخصیت متظاهرانه انتقاد کرده‌اند، اما همواره آثار باارزشش سبب نجات شهرتش شده‌اند. تابلوهای سبک سورئالیسم او با چنان وسواسی کشیده شده‌اند که بیننده هنگام نگاه‌ کردن به مناظر خشک و لم‌یزرع، در احساسی رویاگونه فرو می‌رود. مناظر تابلوهای این هنرمند اغلب مملو از اشیاء عجیب است. طی سال‌های گذشته محققان بسیاری به طور جدی مطالعه‌ بر روی آثار این هنرمند را آغاز کرده‌اند.

«سالوادور دالی» همچنین درعرصه‌ عکاسی، مجسمه‌سازی و فیلم‌سازی هم فعالیت داشت. او با «آلفرد هیچکاک» در ساخت فیلم «طلسم شده» (۱۹۴۵) همکاری داشت. «دالی» که از نقاشان سبک سورئالیسم اسپانیا محسوب می‌شود، در ۲۳ ژانویه سال ۱۹۸۹ در اثر سکته‌ قلبی درگذشت و همان‌طور که تقاضا کرده بود، در نزدیکی موزه‌ «دالی» به خاک سپرده شد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

کشف اثر جدیدی از «سالوادور دالی»

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۲۹۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه تذهیب «نقش و نگار» در برج آزادی

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایشگاه انفرادی تذهیب نقش و نگار ، جمعه ۱۴ اردیبهشت در کافه گالری برج آزادی افتتاح می‌شود. در این نمایشگاه ۲۵ نقاشی تذهیب به مدیریت اشرف رضوانی به نمایش گذاشته می‌شود.

رضوانی از ۱۳۸۰ فعالیت خود را در این زمینه شروع و تا بحال در بیش از ۴۰ نمایشگاه گروهی در داخل کشور و دو نمایشگاه نقاشی در کشور امارات و اسپانیا شرکت کرده است.

علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از ۱۴ تا ۲۰ اردیبهشت از ساعت ۱۰ تا ۱۹ با حضور در کافه گالری برج آزادی از آن بازدید کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه تذهیب «نقش و نگار» در برج آزادی
  • برپایی نمایشگاه نقاشی «افکار» در نقش جهان
  • اختلاف‌نظر درباره تصادف‌های پرماجرای تهران | نخستین قربانی؛ موسیقیدان مشهور یا روزنامه‌نگار معروف؟
  • یک «نقاشی» چگونه راز ساخت اهرام مصر را فاش کرد؟ (+عکس)
  • عکس| بازیگر مشهور هلندی مسلمان شد
  • زیبایی نقاشی خداوند در طبیعت زیرکوه
  • وقتی بازیکنان رئال مادرید، طرح های نقاشی شده چهره خود را مشاهده می کنند / فیلم
  • کمک خواننده معروف برای آزادی زندانیان قزوین
  • چرا ژاپنی‌ها به نقاشی «ارواح» علاقه دارند؟
  • رازهای نقاشی مرگ سقراط