Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- بررسي آمارهاي وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکي است تسهيلات پرداختي بانک ها و موسسه هاي اعتباري در 9 ماهه امسال در بخش صنعت و معدن با رشد 6.6 درصدي در همسنجي با پارسال به 1180 هزار ميليارد ريال رسيد.

بررسي هاي خبرنگار ايرنا از آمارهاي وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان مي دهد از آغاز امسال تا پايان آذرماه در بخش بازرگاني 563 هزار ميليارد ريال تسهيلات پرداخت شد که رشدي 4.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 درصدي نشان مي دهد.
برپايه اين گزارش، سهم تسهيلات پرداختي در قالب سرمايه در گردش در همه بخش هاي اقتصادي در 9 ماهه امسال 2515 هزار ميليارد ريال (معادل 62.3 درصد کل تسهيلات پرداختي) بود که در مقايسه با دوره مشابه پارسال 2.6 درصد افزايش نشان مي دهد.
از 1180 هزار ميليارد ريال تسهيلات پرداختي در بخش صنعت و معدن، معادل 84.9 درصد آن (1002 هزار ميليارد ريال) در تامين سرمايه در گردش پرداخت شد که بيانگر توجه و اولويت دهي بانک ها به تامين منابع در بخش صنعت و معدن است.
به گزارش ايرنا، در 9 ماه امسال 75 ميليارد ريال (معادل 6.4 درصد) تسهيلات پرداختي صرف ايجاد واحدهاي صنعتي و معدني شد.
همچنين 6 هزار ميليارد ريال (معادل نيم درصد) به تعمير واحدهاي صنعتي و معدني و 46 هزار ميليارد ريال (معادل 3.9 درصد) به توسعه اين واحدها اختصاص يافت.
15 هزار ميليارد ريال (معادل 9 دهم درصد) نيز صرف خريد کالاهاي شخصي در اين واحدها و 2 هزار ميليارد ريال (معادل 14.5 درصد) صرف خريد مسکن شد.
31 هزار ميليارد ريال (معادل 2.6 درصد) نيز به ساير موارد موجود در واحدهاي بخش صنعت و معدن رسيد.
اخبار اقتصادي ايرنا در تلگرام: @IRNAeco
اقتصام*3065*1961*
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۳۰۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت حدود ۵۳ میلیارد ریال وام تسهیلات مشاغل خانگی حوزه فرهنگ و هنر نیشابور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره ارشاد اسلامی نیشابور گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور برای ایجاد اشتغال و حمایت از مشاغل خانگی با محوریت فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۲ نسبت به ثبت‌نام متقاضیان برای دریافت  تسهیلات ویژه دولتی اقدام کرد.

علیرضا سید‌ابادی  افزود: بیان کرد: در تسهیلات تبصره ۱۶، تعداد ۳۵ نفر به بانک‌های عامل معرفی شدند که ۳۰ نفر موفق به تشکیل پرونده و دریافت وام جمعا به مبلغ ۳۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال شدند، همچنین در تبصره ۱۸ نیز تعداد ۸ نفر از نیشابور و ۳ نفر از زبرخان و ۴ نفر از میان جلگه جمعا به مبلغ ۱۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت کردند. 
 وی با اشاره به اینکه تسهیلات مشاغل خانگی به هنرمندانی که در پی ایجاد و یا توسعه شغل هنری خود بوده و دارای مستندات قابل قبول باشند، تعلق می‌گیرد، تصریح کرد: هنرمندان برای اطلاع از لیست رشته هایی که شامل دریافت تسهیلات می شوند، نیاز است که به سامانه مشاغل خانگی رجوع کنند. 

دیگر خبرها

  • وجود ۱۹۴ معدن فعال در کردستان
  • رشد۱۲ درصدی تولیدکالاهای مهم و استراتژیک صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در آذربایجان‌غربی تشکیل شد
  • پرداخت بیش از یک هزار فقره تسهیلات اشتغال در ایلام
  • پرداخت حدود ۵۳ میلیارد ریال وام تسهیلات مشاغل خانگی حوزه فرهنگ و هنر نیشابور
  • جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲
  • جزییات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲ اعلام شد
  • افزایش ۲۴٫۷ درصدی تسهیلات پرداختی شبکه بانکی در سال ۱۴۰۲
  • جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲ (+جدول)
  • جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲+جدول