Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- روستای «فهلیان» از توابع شهرستان نورآباد ممسنی در استان فارس به عنوان برگزیدۀ برگزیده‌های جشنوارۀ روستاها و عشایر دوستدار کتاب معرفی شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، در آیین پایانی چهارمین دورۀ انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران و جشنوارۀ روستاها و عشایر دوستدار کتاب که امروز، سه شنبه در تالار وحدت تهران با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شخصیت های فرهنگی و فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی از سراسر کشور در حال برگزاری است، روستاهای برگزیدۀ چهارمین دورۀ جشنوارۀ روستاها و عشایر دوستدار کتاب معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس رای هیات داوران، از میان 20 روستای راه‌یافته به مرحلۀ نهایی داوری این جشنواره، روستای «فهلیان» از نورآباد ممسنی در استان فارس، به دلیل استمرار در فعالیت‌های ترویج کتابخوانی و انجام برنامه‌های معرفی‌شدۀ سال گذشته، به‌عنوان برگزیدۀ برگزیده‌های چهارمین دورۀ جشنوارۀ روستاها و عشایر دوستدار کتاب معرفی شد و مبلغ 100 میلیون ریال جایزۀ نقدی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، 50 میلیون ریال جایزۀ نقدی از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، 50 میلیون ریال از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و 50 میلیون ریال از سوی کانون‎های عالی مساجد به مردم این روستا اهدا شد.
همچنین روستاهای «اسفیدان» از توابع بجنورد در خراسان شمالی، «امامزاده بزم» از بوانات استان فارس، «دهنو لوداب» از توابع یاسوج در استان کیهگیلویه و بویراحمد، «فیشور» از توابع اِوَز استان فارس، «بزنج» از توابع اسفراین در خراسان شمالی، «فدافن» از توابع کاشمر در استان خراسان رضوی، «شرف‌آباد» از توابع اشکذر در استان یزد، «قادیکلای بزرگ» از توابع قائم‌شهر در استان مازندران، «حسین‌آباد کارخانه» قند از توابع شهرستان بهار در استان همدان و «باصدی» از توابع رامهرمز در استان خوزستان، به‌عنوان روستاهای برگزیدۀ این دوره از جشنواره معرفی شدند.
روستاهای برگزیده به دلیل فعالیت‌های گسترده، ابتکاری و مردمی در ترویج کتابخوانی، از سوی معاوت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌‌های کشور و کانون‌های عالی فرهنگی هنری مساجد، جوایز نقدی به ارزش 300 میلیون ریال دریافت کردند.
در این مراسم همچنین از 10 روستای «مؤمن‌آباد»، «مربچه»، «سن‌سن»، «اسفندیار»، «حصار زبرخان» ، «عربخیل» ، «گلبستان» ، «محمد‌صالحی» ، «عشایری کلات» و «ناچیت» که به مرحلۀ نهایی داوری راه یافته بودند، تجلیل و از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبلغ یکصد میلیون ریال حوالۀ کتاب به اهالی آنها اهدا شد.
فراهنگ**1880**1055

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۳۰۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در فضای مجازی «یمن» را به عنوان مهمان ویژه این رویداد معرفی کرد.

رمضانی در این پیام نوشت: «علی رغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی و یمن مهمان ویژه سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خواهد بود»

صبح امروز در برخی رسانه‌ها خبر لغو حضور کشور هند در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در شرایطی که تنها ۱۰ روز به برگزاری این رویداد باقیمانده است منتشر شد. تقریباً چند ماه پیش خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از صنعت نشر جمهوری اسلامی ایران حضور فعالانه را در نمایشگاه بین المللی کتاب هند داشت و در این نمایشگاه تفاهمنامه هایی برای حضور هند به عنوان مهمان ویژه و همچنین ایران به عنوان مهمان ویژه دور بعدی این نمایشگاه امضا شد.

با این حال باید دید در این روزهای باقیمانده یمن چه برنامه‌هایی برای حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • معرفی یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • خطر فراموشی در کمین زندگی عشایری