Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - فرماندار شهرستان بانه گفت: طرح پيله وري به زودي در اين شهرستان اجرايي و در آينده واردات کالا از گمرک سيرانبند انجام مي شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، محمد فلاحي روز سه شنبه در نشست با فعالان اقتصادي شهرستان بانه افزود: اجراي اين طرح مستلزم همکاري و کمک سرمايه گذاران فعال در حوزه اقتصادي اين شهرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه اجراي طرح پيله وري خالي از اشکال نيست، تاکيد کرد: تلاش مي کنيم بعد از آغاز اجراي طرح، مشکلات را بومي سازي و براي رفع آن اقدام کنيم.
فلاحي اختيارات خود را درباره تصميمات در موضوع پيله وري محدود خواند و گفت: ما تابع تصيمات هيات دولت هستيم اما زمان اجراي اين طرح تغييراتي در آن اعمال مي کنيم.
فرماندار بانه به اعتراض کسبه اين شهر اشاره و تاکيد کرد: اين مسائل سياسي نبوده و مشکلات موجود با تعامل و گفت و گو رفع مي شود.
فلاحي اضافه کرد: به زودي جلسه اي با حضور استاندار و فعالان اقتصادي و سرمايه گذاران بانه براي رفع مشکلات آنان برگزار مي شود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به وضعيت اقتصادي بانه اشاره کرد و گفت: تراکنش و گردش مالي بانکي در اين شهرستان از ميانگين کشوري بالاتر است؛ بنابراين بايد از اين موقعيت براي توسعه هر چه بيشتر اقتصاد بانه بهره برد.
فعالان اقتصادي نيز در اين نشست خواستار يافتن راهي براي ورود کالاها از مرز به اين شهرستان، توجه به خواسته مردم و روشنگري در زمينه چگونگي اجراي طرح گمرک، شدند.
استان کردستان با کشور عراق 227 کيلومتر مرز مشترک دارد که در امتداد اين مرز پنج معبر پيله وري ايجاد شده بود که در طرح آيين نامه ساماندهي مبادلات در بازارچه هاي غيررسمي و موقت مرزي چهار مورد از اين معابر شامل معابر گله سور و هنگ ژال بانه، معابر خانم شيخان و پيران مريوان و مله خورد سروآباد مورد توجه قرار گرفته است.
هيات دولت با تصويب آيين نامه ساماندهي مبادلات در بازارچه هاي غيررسمي و موقت مرزي بدنبال تسهيل رفع مشکلات اين افراد در عمق 20 کيلومتري مرزها است.
شهرستان بانه با 158 هزار نفر جمعيت در 242 کيلومتري شمال غرب سنندج واقع شده است.
7469/6108
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۳۱۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علل عدم جذب تسهیلات طرح‌ها در بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی از این پس پایش می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، سرپرست معاونت اقتصادی استانداری در کارگروه تبصره ۱۸ قانون بودجه استان با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید نظارت مستمر بر روند پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ داشته باشند گفت: کارگروه رصد و پایش علل عدم جذب تسهیلات طرح‌ها در بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان به ریاست مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی تشکیل می‌شود.

جعفری افزود: حفظ و ارتقای واحد‌های تولیدی موجود، احیا و بازگردان واحد‌های راکد و غیرفعال به چرخه تولید و جذب و سرمایه‌گذاری جدید از اولویت‌های کاری حوزه اقتصادی استان است.


وی گفت: در خصوص پرداخت اعتبارات تبصره ۱۸ نیز اولویت نخست ما مبنی بر انتفاع اقتصادی و اشتغال بیشتر مردم در اجرای طرح‌های بالادستی در استان است.


سرپرست معاونت اقتصادی استانداری افزود: اجرای طرح‌های ملی با هدف سهم اشتغال در خراسان جنوبی در اولویت دوم برنامه‌های اقتصادی استان است.


جعفری از جذب ۴۹ درصدی تسهیلات تبصره ۱۸ در استان خبر داد و گفت: براساس هدف‌گذاری‌های صورت گرفته برای جلسه آینده کارگروه، جهشی را در جذب اعتبارات تبصره ۱۸ خواهیم داشت که برای هر بانک میزان پرداخت و تعداد طرح‌ها مشخص شده است.


وی با اشاره به تخصیص هزار و ۱۳۶ میلیارد تومان تسهیلات از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ به استان گفت: احتمالاً اعتبارات ملی تبصره ۱۸ در اردیبهشت ماه شناور خواهد شد لذا باید استان حداکثر بهره‌برداری و جذب را از اعتبارات ملی داشته باشد و کم‌کاری در این زمینه قابل قبول نیست.


جعفری با تأکید بر اینکه اعتبارات تبصره ۱۸ باید در سرفصل مربوطه جذب و بکارگیری شود افزود: امروز در کارگروه تبصره ۱۸ قانون بودجه استان ۶۶ طرح اقتصادی با مبلغ ۷۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بررسی شد.

دیگر خبرها

  • کارگران پیشران توسعه ومسائل اقتصادی هستند
  • دسترسی اقتصادی شرط اجرایی شدن سند ملی امنیت غذا
  • توزیع تخم نوغان در ۹ شهرستان گیلان از شنبه
  • استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه
  • امیدواریم توافق‌های سفر به پاکستان با پیگیری مقام‌های دو طرف اجرایی شود
  • ضرورت اجرایی شدن سریع‌تر توافقات ایران و پاکستان
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • علل عدم جذب تسهیلات طرح‌ها در بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی از این پس پایش می‌شود
  • به زودی، بهره برداری از قطعه سوم کمربندی نسیم شمال قزوین+ فیلم
  • بانه ، قطب تولید گوشت مرغ در استان