Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@08:32:06 GMT

چرا فروش دلار و سکه محدود شد؟

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۳۱۰۵۱

چرا فروش دلار و سکه محدود شد؟

اقتصاد > تجاری - مالی - همشهری آنلاین:
محمدکشتی‌ آرای از کم شدن عرضه انواع سکه در بازار خبر داد و گفت: واحدهای فروش به دلیل نداشتن موجودی کافی، ترجیح می‌دهند از فروش خودداری کنند و ممکن است روی تابلوها یک قیمت ظاهری اعلام شود اما در نهایت خرید و فروش در بازار کم رخ می‌دهد.

این عضو هیات رئیسه اتحادیه طلا و جواهر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تقاضا بیش از عرضه بوده و برهمین اساس بازار سکه حالت حبابی پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه این اتفاق به دلیل نبود تعادل میان عرضه و تقاضا رخ داده متذکر شد که با توجه به این‌که در روزهای پایانی سال تقاضا بالاست و در عرضه ارز هم نوساناتی وجود دارد، شاهد چنین وضعیتی در بازار طلا هستیم.

کشتی‌آرای با تاکید بر این‌که در خرید و فروش طلای گرمی هیچ مشکلی وجود ندارد، اظهار کرد: بیشترین بحثی که اکنون وجود دارد، مربوط به سکه و ارز می‌شود، چرا که این اقلام معمولا حالت سرمایه‌‌گذاری دارند اما طلای زینتی بیشتر حالت مصرفی دارد.

این عضو هیات رییسه اتحادیه طلا و جواهر گفت: اکنون عرضه سکه از طریق بانک مرکزی و در یک شعبه خاص صورت می‌گیرد اما زمانی که برای مردم این امکان وجود نداشته باشد که مسافت طولانی را برای رسیدن به بانک کارگشایی طی کنند، برای خرید سکه به سراغ واحدهای سطح شهر می‌آیند. اکنون طلافروشی‌ها در نهایت بسته‌های ۲۰، ۵۰ یا ۱۰۰ تایی سکه را تحویل می‌گیرند و طبیعی است که برای فروش آن با محدودیت‌هایی مواجه باشند. برهمین اساس در فروش سکه موجودی کافی نداشته یا در صورت داشتن موجودی، ترجیح می‌دهند از فروش خودداری کنند تا در روزهای آتی عقب‌افتادگی کمتری داشته باشند. در این میان اگرچه ممکن است روی تابلوها یک قیمت ظاهری اعلام شود اما در نهایت خرید و فروش در این بازار کم رخ می‌دهد.

وی قیمت اعلام شده سکه در روز جاری را یک میلیون و ۵۴۰ هزار تومان عنوان کرد و گفت: تقاضا برای خرید ربع سکه و نیم سکه به مراتب بیشتر است و فروش این نوع سکه‌ها نیز به سختی صورت می‌گیرد.

کشتی‌آرای ادامه داد: قیمت نیم سکه ۷۵۷ هزار تومان و قیمت ربع سکه ۴۴۸ هزار تومان روی تابلوهای طلافروشی‌ها اعلام می‌شود اما همان‌طور که اشاره شد، فروش کمتر صورت می‌گیرد.

وی قیمت سکه‌های گرمی را نیز حدود ۳۱۲ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این نوع سکه در بازار موجود است.

در همین زمینه: ۴۲۰ میلیارد تومان سکه پیش‌فروش شد دوشنبه ۷ اسفند | خرید و فروش دلار متوقف شد! افزایش نرخ ارز التهابات زودگذر و هیجانی بازار بود | نرخی را برای دلار اعلام نمی‌کنیم تداوم حراج سکه در بانک کارگشایی واکنش بازار نسبت به توقف حراج سکه حراج سکه متوقف شد

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۳۱۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۰

امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۳۸۸ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18 عیار هر گرم 3 میلیون و 388 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 37 میلیون تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 40 میلیون و 400 هزار تومان است.

بازارساز ترمز رشد ارز را کشید/خبری از افزایش قیمت دلار نیست

 

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 23 میلیون و 500 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 14 میلیون و 300 هزار تومان و سکه یک‌گرمی 6 میلیون و 500 هزار  تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، 14  میلیون و 680 تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 2341 دلار است.

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ دلار کاهشی شد

 

در معاملات امروز (دوشنبه10 اردیبهشت 1403) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با کاهش نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ 44 هزار و 314 تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ 41 هزار و 376 تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با کاهش نسبت به روز کاری قبل به 47 هزار و 423 تومان و نرخ حواله یورو به 44 هزار و 279 تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با کاهش نسبت به روز کاری گذشته، 12 هزار و 66 تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز 11 هزار و 266 تومان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
  • این مرد ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک بود/ فروش ساعت مسافر تایتانیک با بالاترین قیمت در یک حراجی
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • قیمت عجیب حواله‌های خودرو جانبازی؛ 12 میلیارد ناقابل!