Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، کنسرت ارکستر ملی «نغمه باران» به رهبری نزهت امیری و خوانندگی علی امیر قاسمی با هدف کمک به زلزله زدگان استان کرمانشاه سه شنبه 15 اسفند ساعت20 در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.
در این کنسرت آثاری از استادان برجسته موسیقی ایران همچون مرتضی محجوبی، علی تجویدی، حبیب الله بدیعی، همایون خرم و جواد لشگری اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرهنگسرای ارسباران در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا واقع شده است.

*اجرای «گروه کُر» فرهنگسرای ارسباران با همراهی ارکستر زهی
این کنسرت به رهبری سرژیک میرزایان روزهای پنجشنبه و جمعه 10 و 11اسفندماه ساعت 20 در فرهنگسرای ارسباران به روی صحنه می رود.
در این برنامه آثاری از آهنگسازان برجسته موسیقی کلاسیک همچون باخ، شوبرت، موتسارت، هندل و آثاری از سرژیک میرزایان اجرا می شود.
گروه کُر فرهنگسرای ارسباران آذرماه سال 1380 تاسیس شد و اجرای کنسرت های متعددی همچون جشنواره موسیقی فجر (1384)، جشنواره سرود محله (1384) و فرهنگسرای ارسباران( 1385) به صورت مستقل، به همراه ارکستر زهی، مجلسی و گروه های سازی متفاوت را به روی صحنه برده است.
همچنین اجراهای متفاوت در جشنواره ها و همایش های مختلف فرهنگی و هنری در سالن های برج میلاد، حرکت، صدا و سیما فرهنگسرای نیاوران، سالن رودکی بخشی از فعالیت های هنری گروه کُر فرهنگسرای ارسباران است.

*اجرای کنسرت «راز» با گروه موسیقی شهرزاد
کنسرت گروه موسیقی «شهرزاد» با نام «راز» به سرپرستی و آهنگسازی آذر زرگریان و آواز بهادر صحت شنبه 12 اسفندماه ساعت 20 در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.
این کنسرت در بخش اول در دستگاه ماهور و آواز بیات اصفهان و بخش دوم در مایه‌ دشتی و نوا با اشعاری از سیمین بهبهانی، محمدرضا شفیعی ‌کدکنی، هوشنگ ابتهاج و عطار نیشابوری اجرا می شود.
تکنوازی عود و تنبور، نی و تار و اجرای گروهی با قطعه‌ای از استاد حسن کسائی و نیز تصنیف «قدح» در مایه‌ دشتی با شعر حافظ و اشاره به گوشه‌ نهفت و تصنیف «در بگشایید» بخشی از اجراهای کنسرت است .
آذر زرگریان (تار)، نازنین پدرثانی (تمبک)، آوا ارّه‌سازان (عود)، کاوه صادقی‌آزاد (نی)، و رضا علی‌آبادی (تنبور) از نوازندگان گروه موسیقی شهرزاد هستند.
آذر زرگریان، نوازندگی و ردیف موسیقی را نزد استادان محمدرضا لطفی، حسین علیزاده، داریوش طلایی، ارشد طهماسبی، و مجید کیانی فرا گرفت و به پیشنهاد حسین علیزاده در سال 1367 تدریس تار را در هنرستان دختران به عهده گرفت، وی گروه «شهرزاد» را سال 1385 تأسیس و کنسرت‌های متعددی را در داخل و خارج از کشور روی صحنه برده است.
بهادر صحت که بسیاری آواز او را از طریق سریال «لیسانسه‌ها» به کارگردانی سروش صحت شنیده‌اند، فراگیری آواز را از 9 سالگی نزد قاسم معمارزاده در اصفهان آغاز کرد. از سال 1387 در کلاس‌های آواز مکتبخانه‌ میرزاعبدالله نزد محمدرضا لطفی حاضر شد و فراگیری آواز و موسیقی ایرانی را دنبال کرد و همزمان به فراگیری ساز تار نزد امیر شریفی و مازیار شاهی پرداخت. صحت در حال حاضر دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد موسیقی دانشگاه تهران است.

*اجرای کنسرت ارکستر موسیقی کلاسیک «عصر جدید»
این کنسرت به سرپرستی محمدحسن حاجی امیری دوشنبه 14 اسفندماه ساعت 20 در فرهنگسرای ارسباران به روی صحنه می رود.
در کنسرت ارکستر موسیقی کلاسیک «عصر جدید»، موسیقی فیلم های پوارو(کریستوفر گانینگ)، ارباب حلقه ها (هووارد شور)، رومئو و ژولیت (نینو روتا)، از سرزمین های شمالی (ماساشی سادا)، دسته سیسیلی ها (انیو موریکونه) و ماموریت غیرممکن(لالوشیفرین) با تنظیم قطعات توسط محمدحسن حاجی امیری و مهران یزدی اجرا می شود.
محمدحسن حاجی امیری (رهبر ارکستر)، محسن پناهی(کنسرت مایستر)، حمیدرضا پورعابد ابیانه (مدیر ارکستر)، دلارام شعبانی، دلارام دزفولیان، سوگند سلحشور، ارسام بقایی، علیرضا محمدی، امیرحسین سرامیری، میلاد الوندی، یگانه راستین مهر، ویدا کراکویی، مبینا کمالی، شیوا ساده سپهر(ویلن)، طاها نصیرپور، فراز الیاسی، بیانکا مخطس(فلوت)، مهیار مدنی(ساکسیفون آلتو)، حمید مقدمی (ترومبون)، علی زارعین، مصطفی عجمی (ترومپت)، یاسمن مصطفوی (پیانو)، پویا افشار طوس(درامز) و علیرضا آورند(پرکاشن و ادوات کوبه ای) از اعضا و نوازندگان این ارکستر موسیقی هستند.

*اجرای کنسرت «آغاز یک خیال» توسط گروه زاوُش
گروه موسیقی زاوُش به سرپرستی هومن موسوی 23 اسفندماه ساعت 21 کنسرت «آغاز یک خیال» را در برج آزادی روی صحنه می برد.
در این کنسرت 11 قطعه از آلبوم های منتشر شده هومن موسوی با عنوان «پرواز با ...» و «آغاز یک خیال» و نیز 2 قطعه «وداع» و «عشق یعنی» اجرا می شوند.
در این قطعات از اشعار حافظ، فریدون مشیری، فروغ فرخزاد، مهدی اخوان ثالث، مسعود سعد سلمان، خیام، هومن موسوی و رها شایان استفاده شده است.
در کنسرت «آغاز یک خیال»، علی درخشان (درامز)، احسان یوسف بیک (کیبورد)، محمد محمدلو (گیتار باس)، بهنام شکرالهی (گیتار الکتریک) و امیر محمدی (ساکسیفون و کلارینت) هومن موسوی را همراهی خواهند کرد، آهنگسازی قطعات را هومن موسوی و رضا سجادی و تنظیم آنها را هومن موسوی بر عهده داشته اند.
همچنین منیره صفری تهیه کننده و مدیر برنامه گروه زاوش است.
گروه موسیقی زاوُش که از سال 1386 تشکیل شده تا پیش از این اجراهای متعددی بر اساس موسیقی کلاسیک ایرانی و تلفیقی برگزار کرده و در سال های اخیر با واردکردن موسیقی راک، دست به خلق تجربه های جدیدی زده است.
زاوش با هدف شنیده شدن بهتر موسیقی اش که بر پایه توجه ویژه به ادبیات فارسی خلق می شوند، به اجرای صحنه ای روی آورده است. عقیده اعضای این گروه این است که ادبیات فارسی مورد بی مهری واقع شده و اجرای آنها شاید بتواند کمکی به موسیقی ایرانی و از دست نرفتن ملودی ایرانی داشته باشد و مخاطب بتواند همزمان با لذت بردن از موسیقی خوب و تاثیر پذیری از آن، در محیط تفکر بیشتر و عمیق تری داشته باشد.
تهیه بلیت تمامی این کنسرت ها از طریق سایت ایران کنسرت به نشانی www.iranconcert.com امکان پذیراست.

*آخرین نشست «آیین آواز» فرهنگسرای ارسباران در سال 96
نوزدهمین و آخرین نشست «آیین آواز» در سال 96 سه‌شنبه 8 اسفندماه ساعت 18 در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.
حاتم عسکری فراهانی (مدرس آواز) میهمان این نشست است که با موضوع «آوازخوانی در موسیقی ایرانی» به همراه علی شیرازی کارشناس مجری به سخنرانی می پردازد و قطعه آوازی را نیز اجرا می کند.
فریبا یاوری کارشناس در بخش دیگر نشست به بررسی «آسیب‌شناسی حنجره» می پردازد، این پژوهشگر کتاب «ساز حنجره و چالش‌های تولید صوت» را به رشته تحریر درآورده که به تازگی توسط نشر سوره به چاپ رسیده است .
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7245//1348
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۳۱۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع و خاکسپاری پیکر مرتضی شفیعی در اصفهان

پیکر مرتضی شفیعی (رهبر و بنیانگذار ارکستر ملی موسیقی اصفهان)با حضور مردم هنردوست اصفهان،  تشییع و در قطعه نام‌آوران باغ رضوان به خاک سپرده شد.


مرتضی شفیعی در سن ۴۰ سالگی به دلیل ابتلا به بیماری کبد در بیمارستان ابوعلی سینای شیراز درگذشت.


این هنرمند اصفهانی سابقه نوازندگی در ارکستر ملی ایران، ارکستر سمفونیک صدا و سیما، همکاری با ارکستر سمفونیک کنسرواتوآر چایکفسکی مسکو را داشت.


مرحوم شفیعی، ارکستر ملی اصفهان را در سال ۸۳ راه‌اندازی کرد و در سال ۹۱ رتبه نخست جایزه جشنواره موسیقی فجر را به دست آورده بود.


شفیعی نوازندگی را نزد استادانی، چون هوییک باغومیان، ابراهیم لطفی، علی‌رحیمیان، ربکا هافمن، روبن گوسمیان و آهنگسازی را نزد لوریس چکنواریان، کامبیز روش‌روان، منوچهر صحرایی، امیر اسلامی و ولادیمر خوستیف آموزش دیده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • تشییع و خاکسپاری پیکر مرتضی شفیعی در اصفهان
  • وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد
  • رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/ تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • دوقلوهای آواز ایرانی در شهر اصفهان به روی صحنه می‌روند
  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • برگزاری یادبود نوازنده فقید در فرهنگسرای ارسباران
  • چرا پنج کنسرت در تهران لغو شد؟
  • عاشقانه‌های مولانا در تالار وحدت پراقبال شد/وقتی موسیقی سنتی رنگ و بوی تازه می‌گیرد+فیلم